Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șapte comunicate ale Biroului de presă al MEdCT

Între 17 și 20 aprilie

Șapte comunicate ale Biroului de presă al MEdCT

Între 17 și 20 aprilie, Biroul de presă al Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului a publicat pe site-ul www.edu.ro nu mai puțin de șapte comunicate de presă, după cum urmează:
1. MEdCT a publicat o variantă de subiect la disciplina Matematică pentru tezele cu subiect unic.
2. Precizări în vederea desfășurării examenelor naționale.
3. Schimbarea regulamentului de desfășurare a olimpiadelor școlare naționale.
4. Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a solicitat inspectoratelor școlare județene desfășurarea în mod corect și eficient a etapelor de mobilitate a personalului didactic.
5. Întrunirea Comisiei Naționale de Coordonare a Programului de Granturi pentru Dezvoltare Școlară.
6. Miercuri, 18 aprilie, ora 18.00, MEdCT a formulat primele concluzii ale simulării tehnice de transmitere a subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a.
7. Relansarea Concursului Național pentru atribuirea burselor “Nicolae Titulescu”.

1. MEdCT a publicat o variantă de subiect la disciplina Matematică pentru tezele cu subiect unic

20.04.2007

Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a postat astăzi 20 aprilie 2006, ora 12.00, la adresa web http://www.subiecte2007.edu.ro/ o variantă de subiect la disciplina matematică pentru tezele cu subiect unic.
Subiectul postat este în limba română precum și în 5 limbi ale minorităților naționale care studiază disciplina matematică în limba maternă: germană, maghiară, sârbă, slovacă, ucraineană.
Modelul de subiect conține 11 itemi, de dificultate graduală. Șase itemi sunt notați cu câte 8 puncte, patru itemi cu câte 7 puncte, iar un item, cu două subpuncte va fi notat cu 14 puncte, câte 7 puncte pentru fiecare subpunct. Sunt acordate 10 puncte din oficiu iar timpul de lucru este de 50 de minute.
Teza cu subiect unic la matematică va fi susținută de elevii aflați în clasa a VII-a în anul școlar în curs în data de 4 mai 2007 sau în data de 5 iunie 2007 pentru elevii care au absentat prima oară. (Biroul de presă)
 

2. Precizări în vederea desfășurării examenelor naționale

19.04.2007

În cadrul videoconferinței susținute astăzi, 19 aprilie 2006, cu inspectorii școlari județeni, Cristian Mihai Adomniței, Ministrul Educației, Cercetării și Tineretului i-a felicitat pe inspectori pentru buna desfășurare a simulării privind transmiterea subiectelor pentru tezele cu subiect unic. Ministrul consideră această reușită ca un început bun pentru o desfășurare optimă a examenelor din acest an.
Cu privire la desfășurarea testelor naționale și a bacalaureatului, inspectorii școlari județeni au fost înștiințați că în cursul zilei de astăzi vor primi pachetul de documente tipizate și proceduri necesare desfășurării acestor examene.
Setul de documente conține:
- Tabel de înscriere
- Fișă de înscriere
- Tabele centralizatoare.
Tot astăzi, inspectoratele școlare județene vor primi structura și regimul catalogului de examinare.
„Este foarte important ca toate comisiile județene să cunoască aceste documente și seturi de proceduri din timp. Dorim ca la momentul examenelor procedurile să fie aplicate unitar în întreaga țară și să nu existe discrepanțe între diferite centre de evaluare și examinare", a declarat ministrul Cristian Mihai Adomniței.
(Biroul de presă)
 

3. Schimbarea regulamentului de desfășurare a olimpiadelor școlare naționale

19.04.2007

În cadrul videoconferinței de astăzi, 19 aprilie 2006 susținute de Cristian Mihai Adomniței, Ministrul Educației, Cercetării și Tineretului cu inspectorii școlari județeni s-a propus elaborarea unui nou regulament de desfășurare a olimpiadelor școlare la nivel național.
Propunerea de schimbare a regulamentului apare ca fiind o necesitate atât din luările de poziție ale profesorilor implicați în desfășurarea olimpiadelor, ale reprezentanților MEdCT cât și din semnalele venite dinspre părinți.
Noul regulament trebuie să prevadă proceduri clare și transparente de repartizare a locurilor către fiecare inspectorat școlar în vederea participării elevilor la faza națională. Este nevoie de o mai buna compatibilizare a sistemului de concurs cu cel aplicabil la nivelul competițiilor internaționale.
De asemenea, regulamentul trebuie să permită particularizări pentru fiecare disciplină de concurs în funcție de racordarea la sistemul competițiilor internaționale. Calendarul olimpiadelor școlare va trebui conceput foarte atent pentru a nu crea neconcordanțe cu perioadele de vacanță și cu sărbătorile religioase. Prezentul regulament de desfășurare a olimpiadelor naționale este în vigoare din anul 1996.
Inspectoratele școlare județene au la dispoziție o săptămână pentru a aduce sugestii in vederea elaborării unui nou regulament. „Olimpiadele școlare naționale sunt oportunitatea selectării elitelor iar cei mai buni dintre cei mai buni sunt aleși să reprezinte România și în afara granițelor țării. Le acord credit deplin profesorilor implicați în desfășurarea acestor concursuri în vederea îmbunătățirii sistemului prin care acești elevi sunt selectați și evaluați", a declarat ministrul Cristian Mihai Adomniței.
În anul 2007, probele pentru faza națională a olimpiadelor școlare s-au desfășurat la 26 discipline.Au participat 9384 elevi, din care au obținut premii și mențiuni un număr de 3414 participanți. Comparativ cu anul 2006, rata de participare a crescut cu 22% (7252 elevi participanți în 2006) și numărul premiilor și mențiunilor acordate cu 26%. (Biroul de presă)
 

4. Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a solicitat inspectoratelor școlare județene desfășurarea în mod corect și eficient a etapelor de mobilitate a personalului didactic

19.04.2007

Cu ocazia videoconferinței de astăzi, 19 aprilie 2007, reprezentanții Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului au reamintit inspectoratelor școlare județene importanța desfășurării corecte și eficiente a etapelor de mobilitate a personalului didactic astfel încât ocuparea posturilor de către cadre didactice specializate să fie o prioritate a acestui an.
Cu acest prilej, conducerea MEdCT a menționat și noutățile metodologiei privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar amintind includerea etapei de depunere a contestațiilor cu privire la evaluarea propriului dosar. În acest sens,
MEdCT a solicitat inspectorilor școlari generali monitorizarea acestei etape pentru a se putea evalua utilitatea și eficiența sa. De asemenea, s-a reamintit că pentru maiștrii instructori care ulterior titularizării și-au completat studiile, solicitarea de trecere în noua specializare este posibilă numai în condițiile restrângerii de activitate.
Termenul-limită pentru înregistrarea cererilor personalului didactic care solicită pretransferare și transferare pentru restrângere de activitate la comisia de mobilitate a inspectoratului școlar este 20 aprilie 2007.
La sesiunea de ocupare a posturilor didactice prin pretransferare și transferare pentru restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare participa numai cadrele didactice titulare din unitățile de învățământ preuniversitar de stat. (Biroul de presă)
 

5. Întrunirea Comisiei Naționale de Coordonare a Programului de Granturi pentru Dezvoltare Școlară

19.04.2007

Comisia Națională de Coordonare a Programului de Granturi pentru Dezvoltare Școlară (PGDS), din cadrul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului, se întrunește în perioada 19-21 aprilie 2007, la Târgoviște, pentru a instrui responsabilii din județele coordonatoare (regiuni de dezvoltare) și reprezentanții comisiilor de evaluare.
La nivel național, au fost depuse 2642 de proiecte, din care 2517 au fost validate (proiecte din mediul rural și din mediul urban). Situația la nivel național, pe categorie de proiect se prezintă, astfel:
Categoria A: Proiecte care sprijină îmbunătățirea calității educației prin formarea profesională și oferirea de oportunități de dezvoltare în carieră a cadrelor didactice.
- 21 de proiecte validate - mediul rural și 97 - mediul urban
Categoria B: Proiecte care sprijină reducerea decalajului existent la nivelul accesului la informație și a metodelor și mijloacelor moderne de predare - învățare.
- 271 proiecte validate - mediul rural și 641 - mediul urban
Categoria C: Proiecte care sprijină îmbunătățirea procesului de predare - învățare prin activități extracurriculare
- 615 proiecte validate - mediul rural și 764 mediul urban
Categoria D: Proiecte care sprijină integrarea școlară și profesională a copiilor/tinerilor cu cerințe educaționale speciale și a celor din sistemul de protecție
- 34 proiecte validate în mediul rural și 74 în mediul urban.
La această întrunire, participă inspectorii școlari generali din județele coordonatoare (regiuni de dezvoltare): Iași, Sălaj, Hunedoara, Constanța, Olt, Brașov, București și Dâmbovița, responsabili ai comisiilor de evaluare și reprezentanți ai comisiilor de evaluare nominalizați prin OMEdC nr. 713/2007 (membrii UJIP din județele coordonatoare).
Programul de Granturi pentru Dezvoltare Școlară vizează creșterea calității, eficienței și echității în educație prin creșterea gradului de autonomie și a capacității de elaborare și gestionare a proiectelor la nivelul unităților de învățământ preuniversitar. PGDS este finanțat de la bugetul de stat, prin granturi prevăzute cu această destinație, în limita fondurilor aprobate anual prin bugetul MEdCT.
Menționăm că astăzi, 19 aprilie 2007, în videoconferința cu inspectoratele școlare județene, reprezentanții Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului au adus în discuție prioritatea acestor proiecte. (Biroul de presă)
 
6. Miercuri, 18 aprilie, ora 18.00, MEdCT a formulat primele concluzii ale simulării tehnice de transmitere a subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a

19.04.2007

Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a organizat miercuri, 18 aprilie 2007, simularea transmiterii electronice a variantei de subiect pentru tezele cu subiect unic la matematică (clasa a VII-a), semestrul al II-lea al anului școlar în curs. Tot in cursul zilei de ieri, la ora 18.00, în baza unor rapoarte preliminare realizate de Inspectoratele Școlare Județene, MEdCT a formulat primele concluzii ale acestei simulări.
Reamintim faptul că simularea s-a realizat fără elevi și fără subiecte reale, în 30% din cele 8734 unități de învățământ care școlarizează elevi de clasa a VII-a.
Simularea tehnică a avut următoarele obiective:
- Verificarea procedurii tehnice de transmitere a subiectelor, buna funcționare a legăturilor și a recepției
- Verificarea modului în care resursele umane implicate au răspuns solicitărilor procedurii tehnice de transmitere a subiectelor
- Colectarea de date privind fiecare etapă a procedurii tehnice în vederea definitivării graficului orar de transmitere a subiectelor în situație reală.

Transmiterea subiectelor de la Centrul Național de Curriculum și Evaluare în Învățământul Preuniversitar (CNCEIP) s-a realizat pe baza următorului grafic:
- La ora 7.00 varianta extrasă a fost postată pe serverul dedicat acestei operațiuni
Între orele 7.00 - 7.35 toate inspectoratele județene/ ISMB au primit telefonic parolele necesare accesării subiectelor
- Între orele 7.05 - 7.40 toate inspectoratele școlare s-au logat și au descărcat varianta de subiect.
CNCEIP a aplicat 14 chestionare telefonice inspectorilor coordonatori din județele Arad, Botoșani, Brașov, Municipiul București, Cluj, Covasna, Dolj, Hunedoara, Mehedinți, Neamț, Olt, Satu Mare, Tulcea și Vrancea și a constatat următoarele:
1. Toate cele 14 comisii care s-au ocupat de simularea tehnică au extras și multiplicat varianta postată pe server, în maximum 15 minute de la primirea parolelor
2. Deparolarea, extragerea subiectelor de pe server, multiplicarea și sigilarea plicurilor s-au desfășurat conform orarului stabilit
3. La nivelul municipiului București pentru o mai bună operativitate este necesară mărirea numărului de centre de preluare a subiectelor
4. Comunicarea între comisiile județene/ ISMB și unitățile școlare a fost foarte bună.

În următoarele zile, fiecare inspectorat va elabora un raport complet sub formă de macheta tipizată, pe baza informațiilor colectate de la fiecare școală participantă la simularea tehnică, document care va fi înaintat Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului. (Biroul de presă)
 
7. Relansarea Concursului Național pentru atribuirea burselor „Nicolae Titulescu”

17.04.2007

Centrul Național pentru Burse de Studii în Străinătate relansează concursul național pentru atribuirea burselor de studii și cercetare postuniversitară și postdoctorală Nicolae Titulescu pentru formarea de specialiști în vederea integrării în Uniunea Europeană, burse rămase vacante în anul 2007.
Ø burse de studii și cercetare postuniversitară și postdoctorală;
Ø durata stagiului este de 3 luni;
Ø cuantumul bursei este de 1000 EUR/lună;
Ø bursele se adresează potențialilor candidați acceptați la studii/cercetare de către universități/institute din statele Uniunii Europene sau organisme/organizații ale Uniunii Europene;
Ø bursele se acordă în domenii de interes ale României în vederea integrării în Uniunea Europeană;
Ø bursele se atribuie pentru următoarele
domenii de interes ale României în vederea integrării în Uniunea Europeană:
- a) administrație europeană;
- b) politică regională;
- c) instituții europene și legătura cu instituțiile naționale;
- d) drept european;
- e) justiție și afaceri interne;
- f) agricultură /politici agricole;
- g) politică în domeniul transporturilor;
- h) politică industrială și de întreprindere, dreptul societăților comerciale;
- i) politică în domeniul concurenței;
- j) politici sociale și de ocupare a forței de muncă;
- k) politici în domeniul sănătății;
- l) energie;
- m) politici de mediu în Uniunea Europeană;
- n) bugetul Uniunii Europene;
- o) managementul fondurilor de coeziune și structurale;
- p) managementul proiectelor (PCM - Project Cycle Management);
- q) societatea informațională în Uniunea Europeană;
- r) specializări pe domenii de acquis: statistică (EUROSTAT), piața internă.

Eligibilitate
La concursul național au dreptul să se înscrie persoane care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) sunt cetățeni români cu domiciliul stabil în România;
b) sunt absolvenți de studii superioare de lungă durată cu diplomă de licență, de masterat sau studii aprofundate;
c) sunt fie studenți la programele de master/cursanți la studii aprofundate, fie doctoranzi/doctori în științe, fie tineri încadrați în instituțiile administrației centrale sau locale;
d) cunosc cel puțin o limbă de circulație internațională.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie întocmit conform Regulamentului de organizare și desfășurare a concursului național pentru bursele „Nicolae Titulescu" (nr. 37859/971/01.10.2003) publicat pe site-ul http://www.burse.edu.ro/ sau de la sediul C.N.B.S.S. din strada Spiru Haret nr. 12, sector 1, București.
Dosarul complet de candidatură
trebuie să cuprindă următoarele documente redactate în limba română:
a) formular de înscriere la concurs (
http://www.edu.ro/ sau de la sediul C.N.B.S.S.);
b) curriculum vitae;
c) fotocopie a actului de identitate (carte de identitate sau buletin de identitate, inclusiv paginile cu domiciliul stabil și actual din România);
d) proiect de studiu/cercetare cu aplicabilitate după terminarea stagiului de bursă la întoarcerea în România; tema proiectului poate fi o dezvoltare, o derivare, continuare a lucrării de licență, dizertație sau teză de doctorat, sau poate fi o temă nouă;
e) acordul instituției din rețeaua Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului sau a instituției din administrația centrală sau locală unde își desfășoară activitatea, pentru candidatura la bursa "Nicolae Titulescu";
f) recomandări din partea a doi profesori universitari sau a două persoane din conducerea instituției administrației publice centrale sau locale al cărei angajat este candidatul;
g) copii legalizate la notariat ale actelor de studii: diplomă de bacalaureat, licență, studii aprofundate, master, doctorat, certificate, foi matricole, situații școlare, adeverință de înscriere la doctorat în original;
h) atestate sau certificate care atestă cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională;
i) certificat medical eliberat de medicul de familie care atestă faptul că persoana este declarată aptă pentru efectuarea stagiului de studii în străinătate;
j) adeverința (în original) emisă în anul 2007 care atestă calitatea candidatului.
De asemenea, dosarul trebuie să cuprindă scrisoarea oficială de confirmare a primirii pentru efectuarea stagiului de studii/cercetare la instituții de învățământ superior recunoscute care oferă programe în domeniile prevăzute, institute de cercetare din țările europene finanțate din bugetul Uniunii Europene sau organisme și organizații ale Uniunii Europene.
Calendarul desfășurării concursului național pentru acordarea burselor de studii și cercetare postuniversitară și postdoctorală „Nicolae Titulescu", pentru formarea de specialiști în vederea integrării în Uniunea Europeană în anul 2007.

ETAPA III

Depunerea dosarelor de înscriere la concurs

17 aprilie - 31 mai 2007

Verificarea administrativă a dosarelor și evaluarea dosarelor

01 iunie - 20 iunie 2007

Selecția candidaților realizată de Consiliul C.N.B.S.S.

21 iunie - 29 iunie 2007

Afișarea rezultatelor

29 iunie 2007

Depunerea contestațiilor

02 iulie - 4 iulie 2007

Soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale

05 iulie - 18 iulie 2007

(Biroul de presă)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:24:33 Ora de vară a Europei de Est