Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Mobilitatea de la Oradea

Proiectul ERASMUS+ la Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir”, Oradea

Mobilitatea de la Oradea

Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir"din Oradea este partener în Proiectul ERASMUS+ KA229 „Environmental Awareness, proiect de parteneriat strategic între școli din Italia, Turcia, Polonia şi Spania.

Activitățile acestui proiect, care se vor derula în perioada 2019-2021, urmăresc să ofere elevilor deprinderi care să îi înveţe importanţa protejării mediului înconjurător precum şi mijloace şi tehnici de protejare a mediului.
În perioada 2-6 martie 2020, a avut loc cea de a doua întâlnire transnațională de proiect,  școala gazdă fiind Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir".
La această reuniune au participat, din partea Școlii Gimnaziale ,,Dimitrie Cantemir", Oradea, doamna profesor doctor, Viorica Popa, în calitate de director al şcolii şi coordonator de proiect și membrii în echipa de proiect,  prof. de limba engleză Anne-Mari Sălăgean, prof. de biologie Mihaela Andrei, prof. Dana Pece și prof. Florina Bărcan.
Agenda de lucru a celei de a doua întâlniri a cuprins, în prima zi, sosirea și întâmpinarea partenerilor de proiect la sediul Primăriei Municipiului Oradea, unde oaspeții au avut ocazia să se întâlnească cu domnul viceprimar Florin Birta, cu doamna purtător de cuvânt a Primăriei Municipiului Oradea, Anca Grama, cu doamnele inspector, prof. Felicia Ianţa şi prof. Elena Moţoc-Chivari. Participanții au putut constata interesul crescut al autorităților locale privind problemele de mediu, iar apoi au asistat la un program artistic oferit de elevii școlii. După această întâlnire, oaspeții au fost conduși la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" pentru începerea activităților propuse în cadrul proiectului, iar după-amiază au vizitat centrul istoric al orașului: Teatrul de Stat „Regina Maria", Piaţa Unirii, Sinagoga Neologă Sion şi Cetatea Oradea. A doua zi, oaspeţii au vizitat Muzeul „Ţării Crişurilor", Biserica Militară, Universitatea Oradea,  Biserica cu Lună, iar după-amiază a avut loc activitatea cross-curriculară prezentată de ţara gazdă, România. A treia zi a fost rândul Poloniei să îşi prezinte activitatea. După aceasta, întregul grup s-a îndreptat spre Chişcău pentru a vizita Peştera Urşilor, musafirii rămânând profund impresionaţi. A patra zi s-a realizat o vizită în Băile Felix, iar după-amiaza au prezentat activitățile din proiect Turcia, Spania și România. În ultima zi, musafirii au vizitat Grădinița cu Program Prelungit Nr. 24, structură a unității noastre, unde preșcolarii au prezentat un frumos program artistic; a avut loc apoi evaluarea mobilității, festivitatea de înmânare a certificatelor şi masa festivă dedicată Zilei de 8 Martie, Ziua Internaţională a Femeii.
Prin participarea la această mobilitate, au fost create condițiile unei viitoare excelente colaborări între instituțiile partenere, fiind împărtășite practici educaționale europene de protejare a mediului. Ca rezultat al participării, profesorii au devenit mai motivați în derularea proiectului. Profesorii și-au îmbogățit cunoștințele referitoare la alte sisteme de învățământ, au devenit mai încrezători în ei înșiși  privind comunicarea în limba engleză și și-au îmbogățit compețențele în organizarea unor evenimente internaționale. A fost o experiență inedită și de impact.
Prof. Mihaela Andrei
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Mobilitatea de la Oradea.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:44:41 Ora standard a Europei de Est