Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Noi măsuri luate în Oradea în contextul pandemiei COVID-19

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, într-o transmisie live pe Facebook

Noi măsuri luate în Oradea în contextul pandemiei COVID-19

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ, au prezentat vineri, 3 aprilie 2020, într-o transmisie live pe Facebook, situația la zi a măsurilor luate în Oradea în lupta cu pandemia de coronavirus.

Conform spuselor primarului, în această săptămână Primăria Oradea a urmărit împreună cu forțele de ordine care sunt în subordinea Guvernului să mențină regulile care au fost stabilite în ceea ce privește rămânerea în case pentru cei mai mulți, transportul în siguranță pentru cei care merg la serviciu, menținerea regulilor pentru cei care sunt în izolare. 
,,Vreau să mulțumesc tuturor orădenilor că, așa cum se vede pe străzi, acestea sunt goale, cea mai mare parte dintre dumneavoastră ați înțeles să respectați aceste reguli, să ne protejăm fiecare dintre noi și să-i protejăm pe cei din jurul nostru", a spus Ilie Bolojan.
De asemenea, primarul a menționat că în această săptămână D.A.S.O. a asigurat sprijinul pentru persoanele vârstnice care au peste 65 de ani, cu restricții mai mari în ceea ce privește ieșirea din case. Au fost apelate peste 3.500 de persoane vârstnice și, în fiecare zi, 20 de colegi de la D.A.S.O. sunt în oraș și cumpără alimente, medicamente sau fac alte servicii pe care vârstnicii din Oradea le solicită.
O altă activitate importantă se referă la gestionarea celor care intră în ţară prin vama Borș. Primarul Ilie Bolojan a arătat că această activitate se concentrează pe două elemente: pe de o parte cazarea în centre instituționalizate a celor care au domiciliu în Bihor și vin din zonele roșii de pandemie, iar a doua direcție se referă la asigurarea tranzitării Oradiei și a județului Bihor a celor care sosesc din aceste zone contagioase și nu au domiciliu în județul nostru. ,,În prezent avem peste 500 de bihoreni care sunt în carantină instituțională în spațiile de cazare care sunt asigurate prin instituția Prefectului de către Statul Român, numărul acestora este în creștere, pentru că o dată cu declararea și a altor țări ca zone roșii, practic aproape tot ce intră în țară va trebui carantinat. De asemenea, în fiecare noapte, echipajele de poliție, de jandarmerie și de poliție locală au asigurat escortarea a cel puțin 70 de convoaie de mașini până la limita cu județul Bihor, astfel încât oprirea acestora pe teritoriul județului să fie controlată și tranzitul să fie cât mai rapid posibil, aceste persoane urmând să intre în carantină în județul în care aceștia domiciliază", a declarat Ilie Bolojan.
Capacitatea de testare a crescut
Totodată, primarul a menționat că o altă activitate importantă din această săptămână a fost gestionarea aspectelor care țin de spitale. Important a fost să se organizeze preluarea pacienților în așa fel încât fluxurile de pacienți cu coronavirus să fie separate de cei care nu au coronavirus, dar care trebuie să se trateze de bolile curente pe care le au.
,,Această decizie de separare a fluxurilor de pacienți a fost o decizie corectă care s-a dovedit că ne menține sistemul de sănătate în funcțiune. De asemenea, creșterea stocurilor și refacerea acestora, a dotărilor cu medicamentele, a stabilirii unor proceduri cât mai clare a fost o măsură importantă a acestor zile, deoarece pe măsură ce numărul de internați crește, și consumul de materiale, de echipamente de protecție crește în consecință, și este o problemă importantă - și va fi și pentru săptămâna viitoare - să ne menținem stocurile. Nu e ușor să facem acest lucru, deoarece materialele vin, dar cu greu; de asemenea, costul acestora a crescut destul de semnificativ în ultima perioadă, dar în momentul de față suntem în situația în care putem să asigurăm pentru toți cei din linia întâi echipamente și combinezoane, astfel încât să fie protejați", a declarat Ilie Bolojan.
Despre funcționalitatea spitalelor a vorbit dr. Gheorghe Carp, coordonator al spitalelor din judeţul Bihor, care a menționat că de săptămâna aceasta capacitatea de testare a crescut la 100 de teste pe zi, ceea ce permite să se ia cele mai rapide măsuri.
Conform spuselor dr. Carp, la Spitalul Județean, pentru o triere eficientă a celor care se internează, de ieri s-a instituit obligativitatea testării prin analiză PCR a tuturor celor care sunt internați, urmând ca, în funcție de numărul de pacienți pe care îi vor avea în viitor, să se modifice strategia folosită.
De asemenea, doctorul Carp a menționat că s-a lansat o comandă de medicamente antivirale specifice tratamentului coronavirusului pentru o valoare estimată de 900 de pacienți.
Pe această cale municipalitatea orădeană mulțumește încă o dată tuturor celor care au donat în aceste zile bani către spitalele din Oradea, respectiv peste 500.000 de euro, din care s-au achiziționat materiale necesare.
Decizii ale Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență
Totodată, primarul a prezentat câteva decizii ale Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență, luate astăzi, care pe de o parte sunt menite să contribuie la limitarea răspândirii coronavirusului în municipiu și să asigure funcționalitatea companiilor care pot lucra și de a căror activitate depind mai multe familii din Bihor.
Aceste decizii sunt:
- Începând de luni, 13 aprilie, toate companiile sau instituțiile publice care au peste 50 de angajați vor fi obligate să asigure trierea personalului la intrarea în schimburi sau în activitate, prin folosirea aparatelor de luare a temperaturii cu infraroșu care să stabilească dacă cel care intră în companie are sau nu temperatură. ,,Această măsură va face să-i identificăm imediat pe cei care manifestă anumite simptome, atunci când sunt infectați, vor putea fi trimiși acasă, iar echipele de intervenție care vor fi funcționale după această dată vor putea să le ia probe, așa încât să vedem dacă ei sunt infectați sau vor putea să meargă la serviciu", a spus primarul.
- Tot din 13 aprilie se va asigura testarea persoanelor care merg la piețe, în locuri publice care țin de municipiul Oradea, lucru care se va realiza tot prin termometre cu infraroșu, cu citire de la distanță. ,,Dacă companiile nu vor găsi în comerț termometre cu citire în infraroșu, Primăria Oradea propune ca de la finalul săptămânii viitoare să le asigurăm aceste dispozitive, întrucât am comandat 2 000 de termometre, în felul acesta vom contribui la perierea mai bună a celor care sunt în mișcare și care intră în comunități unde există potențial de răspândire mai mare", a spus primarul.
- De asemenea, s-a luat măsura dezinfectării spațiilor publice: a spațiilor aglomerate unde există trafic de pietoni, precum stații de autobuz, stații de tramvaie, respectiv intrări în piețe. ,,Nu vom face așa-zisa dezinfecție pe străzi, deoarece din toate analizele făcute nu are niciun fel de efect, iar banii cheltuiți pe o astfel de dezinfecție îi vom direcționa către spitale, pentru kituri și probe, în așa fel încât să putem proteja personalul medical. Totodată, vom continua să creștem stocurile de material, în așa fel încât dacă numărul de cazuri va crește treptat în săptămânile următoare, să putem să asigurăm un răspuns corespunzător în spitalele noastre și în perioada următoare", a declarat Ilie Bolojan. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:28:05 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...