Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

“Când țigările tac, viața are cuvântul!”

Proiect de prevenire a consumului de tutun

“Când țigările tac, viața are cuvântul!”

Astăzi, joi, 19 februarie 2009, la Liceul Teologic Greco-Catolic din Oradea a început implemetarea proiectului „Când țigările tac, viața are cuvântul!”- proiect de prevenire a consumului de tutun adresat elevilor din ciclul primar, inițiat și derulat de CPECA Bihor, în parteneriat cu Liceul Teologic Greco-Catolic.

 Activitățile de prevenire se vor desfășura în marea majoritate sub forma unor jocuri interactive, atractive, adaptate vârstei școlarilor mici.
 Principalele obiective ale proiectului sunt: informarea elevilor din clasele a II-a, a III-a și a IV-a de la Liceul Teologic Greco-Catolic(sistemul step by step) cu privire la consecințele sociale și de sănătate, de scurtă și de lungă durată ale fumatului; creșterea influenței factorilor de protecție la vârste mici pentru evitarea sau cel puțin întârzierea debutului consumului de tutun; sensibilizarea și educarea populației școlare în scopul evitării consumului experimental/recreațional de droguri și trecerii de la acesta la cel regulat; înțelegerea presiunii anturajului și capacitatea de a le rezista când acestea sunt negative; formarea unor valori și atitudini pozitive față de un stil de viață sănătos; discutarea și analizarea rolului influenței grupului, a familiei și a mass-media în formarea și menținerea atitudinilor față de fumat; dezvoltarea deprinderilor de comunicare, asertivitate și de a face față presiunii grupului (deprinderea de a spune NU, “Nu mulțumesc, nu fumez”); dezvoltarea abilităților de luare a deciziilor, de gândire critică și de management al stresului; dezvoltarea unor comportamente alternative. Coordonatorii proiectului sunt psihologul școlar Ioana Cherechianu, din partea Liceului Teologic Greco-Catolic Oradea și psiholog clinic Georgeta Popescu din partea CPECA Bihor.
 Beneficiarii direcți sunt elevii claselor a II-a, III-a și a IV-a step by step de la Liceul Teologic Greco – Catolic din Oradea, iar beneficiarii indirecți sunt cadrele didactice implicate, părinții elevilor implicați în activități, comunitatea locală, proiectul urmând a se desfășura pe perioada 19 februarie – 3 mai 2009. (Ilinca Ș.)

Trimite email
miercuri, 17 decembrie 2025 la 11:58:22 Ora standard a Europei de Est