Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Streamingul live stimulează creșterea audienței

Trei scenarii în care

Streamingul live stimulează creșterea audienței

Transmisiile live în mediul online se intensifică rapid, dar crearea de conținut la un nivel profesional s-a dovedit a fi o sarcină dificilă și costisitoare până la introducerea recentă a unei noi generații de echipamente și soluții.

Explozia transmisiilor live
Streamingul live este la ora actuală omniprezent - de la Facebook la YouTube, Instagram IGTV, site-uri web, webinare - seminarii online, conferințe video și multe altele. Consumul de conținut video online non-stop se transformă în normalitate, iar formatul cu cea mai rapidă evoluție este streamingul live. Prin urmare, estimările arată că, până în anul 2022, 82% din traficul pe Internet va fi format din conținut video. Printre cele mai des întâlnite utilizări se numără: Evenimentele, ședințele și sălile de clasă; crearea de conținut video; serviciile religioase
Ședințele, sălile de clasă și evenimentele beneficiază de Streaming-ul live
Toți ne dorim să participăm la ședințe, conferințe, cursuri și alte evenimente care ne interesează, dar rutina zilnică ne împiedică de multe ori să o facem. Pentru că nu putem fi prezenți peste tot unde dorim, organizatorii de evenimente experimentați folosesc streaming-ul live pentru a se putea adresa unei audiențe largi, distribuite în întreaga lume. Aici se încadrează și încărcarea online a conținutului video după încheierea transmisiilor, pentru a permite publicului interesat să vizioneze materialele, într-un mod cât mai confortabil posibil.
Transmisia live a unui eveniment are o serie de efecte deosebit de importante: în primul rând, se adresează unui public format din persoane care nu pot participa fizic, dar care recepționează în acest fel mesajul transmis. În al doilea rând, duce la o creștere a participării fizice. Conform Digitell Inc., până la 30% dintre cei care au urmărit un eveniment transmis live au participat fizic la ediția următoare a evenimentului respectiv.
Streamingul live este important și eficient pentru orice Influencer
Crearea de conținut este una dintre cele mai la modă activități, incluzând gamerii care transmit propria evoluție, precum și utilizatorii de Facebook și YouTube care transmit acțiunea din jocuri, talk show-uri, podcast-uri și chiar participarea la diferite evenimente.
Cea mai populară platformă pentru streaming live continuă să fie Twitch, care a debutat ca platformă pentru pasionații de jocuri care doreau să arate propriile sesiuni de gaming fanilor din întreaga lume. Twitch a crescut în popularitate atât de mult, încât serviciul a fost achiziționat de Amazon în anul 2014 pentru suma de 1 miliard USD. În anul 2018, Twitch a anunțat că a intermediat transmiterea a circa 775 milioane ore de conținut video live, ceea ce reprezintă mai mult decât dublu față de YouTube. Cei mai mari creatori de conținut pe Twitch se bucură de audiență numeroasă, iar unii dintre ei au devenit chiar multimilionari datorită sistemului de abonamente contra cost creat de Twitch.
Nu cu mult în spatele Twitch, în domeniul streaming-ului live se află Facebook. Iar o dovadă în acest sens o reprezintă faptul că, potrivit Google Trends, termenul ,,Facebook live stream" a înregistrat din 2016 până în 2018 o creștere în motoarele de căutare de 330%. Facebook Live a devenit un cadru eficient atât pentru influenceri independenți, cât și pentru companii mari de media, care au atins în anul 2018 o audiență combinată de 2 miliarde de spectatori. A devenit astfel evident că streaming-ul live nu mai reprezintă doar o activitate distractivă, transformându-se în activitate suplimentară sau chiar principală pentru unii creatori de conținut, care încearcă să câștige cotă de piață în defavoarea formatelor media tradiționale, precum televiziunile și serviciile de streaming la cerere.
Streamingul live al evenimentelor religioase - un fenomen în creștere
Streaming-ul live a devenit o importantă componentă a serviciilor religioase din toată lumea, la bază stând un motiv major: scăderea rapidă a numărului de participanți direcți. De exemplu, conform unui studiu realizat în anul 2015 de Pew Research Center, circa 50% din adulții din Statele Unite susțin că au participat la evenimente religioase de numai câteva ori pe an și circa 36% spun că au avut o participare săptămânală.
Totodată, există și o componentă puternică ce ține de schimbarea generațiilor, având în vedere faptul că milenialii au un interes mai scăzut pentru serviciile religioase față de generația Silent. Bisericile care se opun acestei tendințe o fac cu ajutorul social media, aplicațiilor și streaming-ului live. De exemplu, Lakewood Church, din Houston, Texas, este una dintre cele mai mari congregații creștine ale țării, cu o rată de participare de 52.000 persoane și 7 milioane de spectatori TV prin airplay pe săptămână. Serviciile sale sunt transmise live unui public de milioane de utilizatori, pentru maximizarea audienței. În cele din urmă, este logic să le vorbești tinerilor și publicului global pe o limbă pe care o înțeleg și anume prin intermediul tehnologiei.
ATEN UC9020 suportă două intrări HDMI pentru streaming live; aici este instalat într-o configurație care permite redarea conținutului prin intermediul unui video-proiector într-un lăcaș de cult, înregistrarea acestuia și transmisia sa live către un public distribuit la nivelul întregii lumi.
De ce este necesar streaming live la nivel profesional?
Uneori, utilizatorii încearcă să pătrundă pe piața de streaming video live și fac progrese notabile folosindu-se de camera integrată a unui laptop sau a unui smartphone pentru realizarea materialelor. Cu toate acestea, ei nu reușesc să depășească un anumit nivel din cauza calității. Profesioniștii nu au doar spații și studiouri dedicate sau logouri frumoase (cu toate că le au și pe acestea), ci au și camere mai bune, microfoane de calitate și mixere performante. Materialele lor video conțin titluri și alte elemente suprapuse care completează informația transmisă - un procedeu care nu este posibil prin simpla utilizare a telefonului. În plus, astfel de transmisii sunt de multe ori realizate cu 2 sau chiar 3 camere, care acoperă în acest fel mai multe unghiuri de transmisie.
Prin utilizarea de diferite instrumente destinate producției video, utilizatorii își pot îmbunătăți evoluția pe ecran și îmbogăți conținutul transmis, ceea ce duce la obținerea unui public mai numeros și mai loial. Atingerea unui astfel de rezultat cu ajutorul smartphone-ului sau al unei camere web reprezintă însă o provocare dificilă.
Depășirea limitărilor cu ATEN
În general, există patru probleme esențiale cu care se confruntă utilizatorii noi atunci când doresc să realizeze transmisii live la un nivel profesional. Acestea sunt: costurile, ușurința în utilizare, forța de muncă, suportul software.
Prima este reprezentată de costurile echipamentului necesar; echipamentul de streaming profesional este deseori prea costisitor pentru cei care au nevoie de realizarea transmisiilor live. În al doilea rând, nu trebuie neglijată complexitatea configurării, utilizării și depanării unui astfel de echipament. Apoi, mai este și problema forței de muncă, deoarece o configurație tradițională necesită de multe ori mai multe persoane pentru operare, ceea ce nu este fezabil. În sfârșit, achiziționarea de software profesional pentru streaming poate presupune la rândul său costuri considerabile și, chiar dacă nu este așa, astfel de aplicații sunt în general mai complicat de folosit decât cele de editare video.
Drept urmare, apar pe piață soluții care permit depășirea acestor bariere, venind în ajutorul utilizatorilor care doresc să se adreseze unei audiențe globale într-un mod profesional, care nu este posibil numai prin folosirea dispozitivului mobil.
ATEN UC9020 permite controlul și editarea streaming-ului live într-un mod cât se poate de simplu, transformând practic orice DSLR, cameră compactă sau cameră de acțiune într-o cameră web.
Echipamente precum ATEN UC9020 și UC3022 le permit utilizatorilor care dețin două camere și, fie un iPad (cu UC9020), fie un smartphone (cu UC3022), să transmită live folosind anumite setări, să editeze conținutul în timp real, să aplice efecte de tranziție și multe altele. Totodată, nu este necesară utilizarea unor camere deosebit de costisitoare: cu ajutorul acestor echipamente, aproape orice cameră DSLR, cameră compactă sau cameră de acțiune poate fi transformată în cameră pentru streaming live.
Pentru mai multe informații despre produsele pentru streaming live dezvoltate de ATEN, vizitați pagina web de mai jos:
https://www.aten.com/global/en/products/usb-&-thunderbolt/content-creation/
ATEN
Înființată  în anul 1979, ATEN International Co., Ltd. (TWSE: 6277), este cel mai mare furnizor de echipamente de conectivitate AV/IT și soluții de administrare. Incluzând soluții KVM, soluții A/V profesionale și soluții inteligente de alimentare,  gama de produse ATEN conectează, administrează și optimizează echipamentele electronice din mediile corporate, guvernamental, educație, media și transporturi. ATEN deține peste 570 de brevete înregistrate la nivel internațional și o echipă de cercetare ce asigură un flux constant de soluții inovatoare, de unde rezultă un portofoliu cuprinzător de produse disponibile la nivel mondial.
Având sediul în Taiwan, ATEN International Co., Ltd. s-a extins și are astăzi subsidiare în China, Japonia, Coreea de Sud, Belgia, Australia, S.U.A, Regatul Unit, Rusia, Turcia, Polonia, India și România - cu centre de cercetare în Taiwan, China și Canada. Pentru mai multe informații despre ATEN, vizitați www.aten.com.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 09:57:53 Ora de vară a Europei de Est