Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce servicii online oferă Primăria Oradea?

Majoritatea serviciilor oferite de către Serviciul de Relații cu Publicul (Piramidă) se pot realiza în mod electronic

Ce servicii online oferă Primăria Oradea?

Având în vedere contextul pandemiei COVID-19 și nevoile comunității în aceste momente, Primăria Oradea atrage atenția cetățenilor asupra faptului că majoritatea serviciilor oferite de către Serviciul de Relații cu Publicul (Piramidă) se pot realiza în mod electronic prin Ghișeul Online - platforma online de comunicare cu contribuabilii, respectiv prin Servicii și aplicații online pe site-ul Municipiului Oradea www.oradea.ro.

Ghișeul Online reunește sub aceeași platformă toate serviciile online existente ale Primăriei Oradea, dar și unele servicii noi:
*Plată impozite
*Abonamente de parcare
*Depunerea și urmărirea stadiului petițiilor
*Emitere autorizații pentru traficul greu
NOU - Depunerea declarațiilor fiscale
NOU - Arhiva personală (dosar fiscal personal)
NOU - eliberare Certificate fiscale
Accesul la serviciile Ghișeului Online - Primăria Oradea se poate face:
Limitat - pe bază de CNP/CUI sau fără autentificare - caz în care nu sunt accesibile serviciile de depunere declarații fiscale, eliberare certificate fiscale și acces la dosarul fiscal personal
Complet - pe bază de user și parolă
Pentru a obține user-ul și parola trebuie să completați Cererea de mai jos și, împreună cu copia cărții de identitate, să le depuneți la sediul Primăriei sau să le transmiteți pe adresa de email primărie@oradea.ro.
Prin Ghișeul online pot fi accesate plata autorizațiilor de acces, plata impozitelor și taxelor, plata abonamentelor de parcare, se poate consulta stadiul cererilor depuse la Primăria Oradea, respectiv se pot depune online cereri și reclamații.
În ceea ce privește secțiunea Servicii și aplicații online, de asemenea, pot fi verificate stadiul cererilor depuse, pot fi depuse petiții, pot fi descărcate și completate cereri și formulare tipizate, de la Direcția Patrimoniu Imobiliar, Direcția Economică, Tehnică, Juridică, Instituția Arhitectului Șef, precum și de la Relații cu Publicul. Cererile completate trebuie retrimise pe adresa de e-mail: primarie@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro.
Pași de urmat
De exemplu, pașii pe care trebuie să îi urmeze o persoană pentru a obține un certificat fiscal online sunt următorii:
Pasul 1. Accesați butonul Ghișeul Online în partea de sus a site-ului www.oradea.ro
Pentru a obține user-ul și parola trebuie să completați Cererea și, împreună cu copia cărții de identitate, să le depuneți la sediul Primăriei sau să le transmiteți pe adresa de mail primărie@oradea.ro. Modelul cererii îl puteți descărca de aici.
După depunerea cererii vei primi pe e-mail parola pentru autentificare.
Pasul 2. Conectează-te la Ghișeul Online
Utilizând adresa de e-mail și parola primită te poți conecta pe Ghișeul Online.
Pasul 3. Alege Certificate atestare fiscală dintre serviciile oferite online
Pasul 4. Completează/selectează datele pentru emiterea certificatului fiscal online
Pasul 5. Descarcă certificatul de atestare fiscală
După generarea certificatului de atestare fiscală, acesta se poate descărca imediat pe un link oferit de platformă.
Ghidul ilustrativ pentru obținerea certificatului de atestare fiscală online poate fi vizualizat în atașamentul știrii.
Precizări
E important de precizat faptul că certificatul fiscal se poate obține online numai dacă persoana care îl solicită are toate obligațiile achitate.
Certificatul fiscal este semnat electronic de Municipiul Oradea prin CertSign.
Totodată, e important de știut că documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic.
Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la alterarea documentului și pierderea valabilității acestuia.
Certificatele de atestare fiscale obținute prin intermediul Ghișeului Online sunt disponibile spre descărcare oricând, în perioada de valabilitate a certificatului - apăsând ,,Descarcă certificat" pentru bunul/proprietatea respectivă. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:30:47 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...