Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Materialele sanitare aduse din China acoperă necesităţile spitalelor bihorene pentru cel puţin două luni

Dr. Gheorghe Carp și Mihai Jurca, directorul A.P.T.O.R., despre

Materialele sanitare aduse din China acoperă necesităţile spitalelor bihorene pentru cel puţin două luni

Dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ, împreună cu directorul A.P.T.O.R., Mihai Jurca, numit responsabil pentru procedura achiziției de materiale sanitare din China, au prezentat ieri, 23 aprilie 2020, detalii privind achiziţiile făcute pentru spitalele din Oradea și județ, precum şi situaţia pandemiei de coronavirus în judeţul Bihor.

A sosit al doilea aparat de testare
În deschidere, managerul Gheorghe Carp a mulțumit pentru buna colaborare tuturor instituțiilor implicate în această criză: Poliției de Frontieră, Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Poliției Județene și tuturor celorlalte instituții care au luat măsuri pentru buna gestionare a situației de criză și totodată, a prezentat situația pandemiei de coronavirus în județul Bihor.
,,În județul Bihor avem 370 de pacienți pozitivi, dar asta nu trebuie interpretat alarmist, pentru că sunt testați și cei din centrele de carantină, tocmai din dorinţa de a proteja populația județului de orice contaminare. La Spitalul Municipal avem 141 de pacienți internați la o capacitate a spitalului de 450 de paturi. La Terapie Intensivă, din 35 de paturi sunt ocupate aproximativ 15, dar avem posibilitatea să suplimentăm oricând paturile de terapie intensivă. O veste de ultimă oră este că astăzi s-au achiziționat încă patru ventilatoare. Chiar azi (joi - n.n.) a sosit al doilea PCR. Mâine (vineri - n.n.) se va trece la instructajul personalului și probabil de mâine seară capacitatea de testare a orașului va crește la peste 450/zi. Din data de 23 martie, de când avem primul aparat de testare, s-a făcut un număr de 4000 de teste. În ceea ce privește mortalitatea în județul Bihor, aceasta este de sub 2% din totalul celor infectați și internați, asta și datorită profesionalismului celor care se ocupă de aceste cazuri. De menționat că la Spitalul Județean toți pacienții care se internează sunt testați cu PCR-ul tot pentru a evita răspândirea coronavirusului și pentru a ne proteja medicii și pacienții", a precizat Gheorghe Carp.
În ceea ce privește achiziția de materiale sanitare, imediat după decretarea stării de urgență în România, spitalele din Oradea au realizat o analiză a stocurilor de materiale sanitare de protecție, precum și a potențialilor furnizori, a prețurilor de achiziție și a termenelor de livrare în contextul pandemiei COVID 19. 
Concluziile acestei analize au fost:
*Stocurile de materiale de protecție ale spitalelor erau suficiente pentru câteva săptămâni în condiții normale, dar insuficiente pentru situația creșterii numărului de cazuri;
*Furnizorii care livrau constant materiale medicale nu mai asigurau cantitățile la termenele convenite, iar prețurile explodaseră. Întrucât peste 95% din materialele de protecție oferite înainte de criza sanitară proveneau din China, iar lanțurile de producție și transport a acestor materiale s-au blocat, pericolul de blocaj era evident;
*Nu existau furnizori în România care să ofere cantități suficiente la prețuri rezonabile pentru nevoile spitalelor;
*Exista un risc ridicat ca în condițiile creșterii numărului de cazuri, personalul din prima linie să nu mai aibă materiale de protecție.
În această situație, Primăria Oradea și Spitalul Județean au luat decizia să facă o achiziție centralizată, care să asigure nevoile spitalelor pentru cel puțin două luni de zile. Deoarece situația era generală la nivelul județului Bihor, iar Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a numit o coordonare unică pentru toate spitalele din județ, s-a luat decizia să se facă achiziția pentru toate spitalele din Bihor.
Astfel, Mihai Jurca, directorul A.P.T.O.R. a fost desemnat coordonator al achiziției materialelor sanitare din China.
Materialele sanitare din China au certificat de conformitate european
Responsabil cu achiziția acestor materialelor sanitare, Mihai Jurca a precizat: ,,Inițial am realizat un studiu de piață în care am urmărit trei factori foarte importanți: costul materialelor, termenul de livrare al lor și termenul de plată. În acest proces ne-am bazat pe expertiza, contactele și know-how-ul unor companii multinaționale din Oradea. Totodată, am solicitat ca toate materialele să aibă certificat de conformitate european, toate materialele să fie inspectate încă din fabrică și totodată înainte de toate acestea am solicitat mostre pentru a putea fi evaluate de corpul medical orădean".
Măsurile luate au presupus următoarele etape:
1.Demararea procesului de găsire și selecție a unor potențiali furnizori de echipamente de protecție din China. S-au centralizat nevoile spitalelor din județul Bihor realizându-se o listă de materiale cu specificațiile tehnice aferente.
2.S-au identificat potențiali furnizori pe baza datelor asigurate de companii din Oradea care aveau unități de producție sau parteneri în China.  
3.După analiza ofertelor s-a identificat compania care garanta livrarea în timpul cel mai scurt a întregii cantități de materiale, avea cele mai bune prețuri și nu a solicitat plată integrală în avans.
Astfel, furnizorul selectat a fost: JIANGSU HUBAO IMP & EXP CO. LTD, 295 HUAYANG ROAD CHEHE TOWN YANGZHOU JIANGSU CHINA. Pentru a garanta calitatea produselor, Primăria Oradea a solicitat inspecția materialelor în fabrică printr-o companie specializată în astfel de proceduri și transmiterea unor mostre din fiecare tip de echipament pentru ca acestea să fie verificate de corpul medical din spitalul județean și de asemenea certificate de conformitate CE pentru acestea. După ce mostrele au ajuns la Oradea prin serviciul de curierat rapid DHL Express și s-au dovedit conforme, s-a confirmat comanda de materiale.
Valoarea totală a produselor este de  3.322.907,89 USD.
Toate materialele de protecție importate de autorități publice pentru combaterea pandemiei de COVID 19 sunt scutite de taxe vamale și TVA prin decizia CE 2020/491 din 3 aprilie 2020.
La valoarea totală a produselor se adaugă cheltuieli cu transportul, manipulare terminale cargo, taxe comisionar vamal, inspecție tehnică China în valoare totală de 712,432 USD. Luând în calcul aceste costuri, valoarea costului de transport este de 21,44% din valoarea totală a produselor. În această perioadă costurile de transport ar fi fost mult mai mari, dar am beneficiat de sprijinul transportatorilor, lucru care a redus costurile.
,,În final, dorim să mulțumim companiilor care ne-au susținut în derularea acestui import de echipamente medicale, transportatorilor, companiilor și persoanelor fizice care au donat bani spitalelor, au oferit materiale sau suport în diverse forme și nu în ultimul rând personalului aflat în prima linie care a depus toate eforturile necesare ca în Bihor să nu avem probleme deosebite", a încheiat Mihai Jurca. 
Toate donațiile pentru spitale din partea companiilor și persoanelor fizice și situația plăților efectuate din donații sunt publicate zilnic pe site-ul Spitalului Județean și pe site-ul Primăriei Oradea www.oradea.ro, la secțiunea Donații spitale.
Materialele achiziționate conform facturii pot fi vizualizate în  atașament, la fel și costul materialelor de protecție aduse în Oradea (inclusiv transportul), dar și certificatele de conformitate. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:30:45 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...