Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Materialele sanitare aduse din China acoperă necesităţile spitalelor bihorene pentru cel puţin două luni

Dr. Gheorghe Carp și Mihai Jurca, directorul A.P.T.O.R., despre

Materialele sanitare aduse din China acoperă necesităţile spitalelor bihorene pentru cel puţin două luni

Dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ, împreună cu directorul A.P.T.O.R., Mihai Jurca, numit responsabil pentru procedura achiziției de materiale sanitare din China, au prezentat ieri, 23 aprilie 2020, detalii privind achiziţiile făcute pentru spitalele din Oradea și județ, precum şi situaţia pandemiei de coronavirus în judeţul Bihor.

A sosit al doilea aparat de testare
În deschidere, managerul Gheorghe Carp a mulțumit pentru buna colaborare tuturor instituțiilor implicate în această criză: Poliției de Frontieră, Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Poliției Județene și tuturor celorlalte instituții care au luat măsuri pentru buna gestionare a situației de criză și totodată, a prezentat situația pandemiei de coronavirus în județul Bihor.
,,În județul Bihor avem 370 de pacienți pozitivi, dar asta nu trebuie interpretat alarmist, pentru că sunt testați și cei din centrele de carantină, tocmai din dorinţa de a proteja populația județului de orice contaminare. La Spitalul Municipal avem 141 de pacienți internați la o capacitate a spitalului de 450 de paturi. La Terapie Intensivă, din 35 de paturi sunt ocupate aproximativ 15, dar avem posibilitatea să suplimentăm oricând paturile de terapie intensivă. O veste de ultimă oră este că astăzi s-au achiziționat încă patru ventilatoare. Chiar azi (joi - n.n.) a sosit al doilea PCR. Mâine (vineri - n.n.) se va trece la instructajul personalului și probabil de mâine seară capacitatea de testare a orașului va crește la peste 450/zi. Din data de 23 martie, de când avem primul aparat de testare, s-a făcut un număr de 4000 de teste. În ceea ce privește mortalitatea în județul Bihor, aceasta este de sub 2% din totalul celor infectați și internați, asta și datorită profesionalismului celor care se ocupă de aceste cazuri. De menționat că la Spitalul Județean toți pacienții care se internează sunt testați cu PCR-ul tot pentru a evita răspândirea coronavirusului și pentru a ne proteja medicii și pacienții", a precizat Gheorghe Carp.
În ceea ce privește achiziția de materiale sanitare, imediat după decretarea stării de urgență în România, spitalele din Oradea au realizat o analiză a stocurilor de materiale sanitare de protecție, precum și a potențialilor furnizori, a prețurilor de achiziție și a termenelor de livrare în contextul pandemiei COVID 19. 
Concluziile acestei analize au fost:
*Stocurile de materiale de protecție ale spitalelor erau suficiente pentru câteva săptămâni în condiții normale, dar insuficiente pentru situația creșterii numărului de cazuri;
*Furnizorii care livrau constant materiale medicale nu mai asigurau cantitățile la termenele convenite, iar prețurile explodaseră. Întrucât peste 95% din materialele de protecție oferite înainte de criza sanitară proveneau din China, iar lanțurile de producție și transport a acestor materiale s-au blocat, pericolul de blocaj era evident;
*Nu existau furnizori în România care să ofere cantități suficiente la prețuri rezonabile pentru nevoile spitalelor;
*Exista un risc ridicat ca în condițiile creșterii numărului de cazuri, personalul din prima linie să nu mai aibă materiale de protecție.
În această situație, Primăria Oradea și Spitalul Județean au luat decizia să facă o achiziție centralizată, care să asigure nevoile spitalelor pentru cel puțin două luni de zile. Deoarece situația era generală la nivelul județului Bihor, iar Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a numit o coordonare unică pentru toate spitalele din județ, s-a luat decizia să se facă achiziția pentru toate spitalele din Bihor.
Astfel, Mihai Jurca, directorul A.P.T.O.R. a fost desemnat coordonator al achiziției materialelor sanitare din China.
Materialele sanitare din China au certificat de conformitate european
Responsabil cu achiziția acestor materialelor sanitare, Mihai Jurca a precizat: ,,Inițial am realizat un studiu de piață în care am urmărit trei factori foarte importanți: costul materialelor, termenul de livrare al lor și termenul de plată. În acest proces ne-am bazat pe expertiza, contactele și know-how-ul unor companii multinaționale din Oradea. Totodată, am solicitat ca toate materialele să aibă certificat de conformitate european, toate materialele să fie inspectate încă din fabrică și totodată înainte de toate acestea am solicitat mostre pentru a putea fi evaluate de corpul medical orădean".
Măsurile luate au presupus următoarele etape:
1.Demararea procesului de găsire și selecție a unor potențiali furnizori de echipamente de protecție din China. S-au centralizat nevoile spitalelor din județul Bihor realizându-se o listă de materiale cu specificațiile tehnice aferente.
2.S-au identificat potențiali furnizori pe baza datelor asigurate de companii din Oradea care aveau unități de producție sau parteneri în China.  
3.După analiza ofertelor s-a identificat compania care garanta livrarea în timpul cel mai scurt a întregii cantități de materiale, avea cele mai bune prețuri și nu a solicitat plată integrală în avans.
Astfel, furnizorul selectat a fost: JIANGSU HUBAO IMP & EXP CO. LTD, 295 HUAYANG ROAD CHEHE TOWN YANGZHOU JIANGSU CHINA. Pentru a garanta calitatea produselor, Primăria Oradea a solicitat inspecția materialelor în fabrică printr-o companie specializată în astfel de proceduri și transmiterea unor mostre din fiecare tip de echipament pentru ca acestea să fie verificate de corpul medical din spitalul județean și de asemenea certificate de conformitate CE pentru acestea. După ce mostrele au ajuns la Oradea prin serviciul de curierat rapid DHL Express și s-au dovedit conforme, s-a confirmat comanda de materiale.
Valoarea totală a produselor este de  3.322.907,89 USD.
Toate materialele de protecție importate de autorități publice pentru combaterea pandemiei de COVID 19 sunt scutite de taxe vamale și TVA prin decizia CE 2020/491 din 3 aprilie 2020.
La valoarea totală a produselor se adaugă cheltuieli cu transportul, manipulare terminale cargo, taxe comisionar vamal, inspecție tehnică China în valoare totală de 712,432 USD. Luând în calcul aceste costuri, valoarea costului de transport este de 21,44% din valoarea totală a produselor. În această perioadă costurile de transport ar fi fost mult mai mari, dar am beneficiat de sprijinul transportatorilor, lucru care a redus costurile.
,,În final, dorim să mulțumim companiilor care ne-au susținut în derularea acestui import de echipamente medicale, transportatorilor, companiilor și persoanelor fizice care au donat bani spitalelor, au oferit materiale sau suport în diverse forme și nu în ultimul rând personalului aflat în prima linie care a depus toate eforturile necesare ca în Bihor să nu avem probleme deosebite", a încheiat Mihai Jurca. 
Toate donațiile pentru spitale din partea companiilor și persoanelor fizice și situația plăților efectuate din donații sunt publicate zilnic pe site-ul Spitalului Județean și pe site-ul Primăriei Oradea www.oradea.ro, la secțiunea Donații spitale.
Materialele achiziționate conform facturii pot fi vizualizate în  atașament, la fel și costul materialelor de protecție aduse în Oradea (inclusiv transportul), dar și certificatele de conformitate. (B.P.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:05:38 Ora de vară a Europei de Est