Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Învățăm împreună, stând acasă!”

La Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș” din Beiuș

,,Învățăm împreună, stând acasă!”

Clasele primare de la Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" din Beiuș își continuă activitățile educative online.

Cu ajutorul unor aplicații, elevii pot  recapitula cunoștințele învățate. Pentru elevi, această situație reprezintă o oportunitate de a se obișnui cu metodele didactice moderne. Școlarii au descoperit astfel o nouă dimensiune a educației, mai interactivă, dar și mai interesantă, tocmai în scopul de a oferi ajutor atractiv în a înțelege, a aprofunda și a exersa ceea ce fac la școală.
Copilul are nevoie să fie susținut în acest proces de învățare. Părinții, profesorii observă atracția copiilor față de jocurile digitale și ajung să includă în experiențele de învățare ale copiilor resursele digitale, tocmai pentru a răspunde intereselor lor.
Pentru a realiza o educaţie de calitate, în condiţiile actuale, învățătoarele: Domokos Ruxandra, Moruț Adela, Ușvat Corina, Sava Natalia, Hinț Irina, Balaciu Rodica, Balint Erika, Hădărean Diana, Iștoc Silvia, Memetea Ioana, Gall Edith, Lucuța Liana, Laza Ioana, Popa Anișoara și Budo Anca de la Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș"din Beiuș au dovedit că este necesară utilizarea a noi metode de lucru cu copiii, menite să valorifice potenţialul individual şi să fie centrate pe nevoile fiecărui copil. Predarea online presupune flexibilitate în învățare și aduce rezultate clare. Aplicațiile și platformele de e-learning pe care cadrele didactice de la școala noastră susțin cursuri în acest moment, reprezintă activități adaptate mediului online, utilizează tehnologii noi și urmează tendințe moderne în domeniu.
Încurajăm școlarii să utilizeze cu încredere aceste modalități de lucru, iar feedback-ul oferit de către elevi și părinți până în acest moment, a dovedit că școala online este un succes în rândul școlarilor mici.
Prof. Domokos Ruxandra
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Învățăm împreună, stând acasă!”

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 20:49:42 Ora standard a Europei de Est