Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Primăria Oradea îşi diminuează cheltuielile cu 9 milioane de euro, din cauza crizei provocate de corona virus

Domnul primar Ilie Bolojan - declaratie de presă, 27 aprilie

Primăria Oradea îşi diminuează cheltuielile cu 9 milioane de euro, din cauza crizei provocate de corona virus

Primarul Ilie Bolojan a susținut ieri, 27 aprilie 2020, o declarație de presă în care a prezentat situația economică a orașului, în contextul scăderii veniturilor din cauza pandemiei Covid-19.

În deschidere, primarul Ilie Bolojan a prezentat câteva măsuri luate pentru combaterea pandemiei cu corona virus, printre care cele mai importante sunt asigurarea de materiale sanitare pentru personalul medical care se află în linia I, asigurarea de termometre digitale pentru companiile orădene, apoi achiziția celui de-al doilea aparat de testare PCR, care împreună cu primul aparat ridică capacitatea de testare la cca 450 de teste/zi. Acum se are în vedere extinderea testărilor, astfel încât să poată fi testate toate persoanele vulnerabile, cum sunt cele de la căminele de bătrâni, cei care lucrează pentru aceste persoane, precum și cei care ies din carantină.
Măști în farmacii, la preț de cel mult 3 lei
O altă măsură foarte importantă este încheierea unui parteneriat cu Colegiul Farmaciștilor din județul Bihor, în baza căruia prin intermediul farmaciilor din Oradea și a celor din zona metropolitană se pun la dispoziția cetățenilor măști la prețuri rezonabile.
,,Așadar prin intermediul unui importator de măști din județul Bihor, începând de mâine dimineață (astăzi - n.n.), vor fi puse în vânzare în farmacii măști la un preț de cel mult 3 lei/bucată. Nici acesta nu e un preț scăzut, dar este mult mai bun decât prețurile din ultima perioada de 5 - 8 lei/o mască. Aceasta este situația pe care o avem și în care, așa cum se știe, prețurile la materiale sanitare au explodat", a precizat primarul Ilie Bolojan.
Primăria susține cumpărarea de tablete pentru cca 400 de copii care nu au acces la învățământul online
Legat de desfășurarea școlii în mediul online și de lipsurile constatate, primarul a spus:,,Am primit o situație de la Inspectoratul Școlar Județean din care rezultă că aproape 400 de copii din Oradea nu pot beneficia de predarea online, întrucât au o situație materială care nu le-a permis părinților să le cumpere tablete sau calculatoare, prin urmare am decis să alocăm o sumă de cca 80.000 de euro școlilor din Oradea pentru ca acestea să achiziționeze tablete și să le pună la dispoziția copiilor în cursul acestei săptămâni, astfel încât de săptămâna viitoare și acești copii să poată beneficia de cursurile online pe care școlile din Oradea le organizează în această perioadă".
Situația economică a orașului Oradea
În ceea ce privește situația economică a orașului Oradea primarul a spus: ,,Așa cum se știe veniturile unui oraș depind de situația economică a orașului respectiv și de veniturile locuitorilor săi. Datorită situației actuale și veniturile orașului Oradea au scăzut foarte mult, întrucât cea mai mare parte din veniturile noastre proprii provin din impozitele pe salarii. Astfel, în cursul lunii martie, ca urmare a deciziilor guvernamentale, a blocajului socio-economic am avut peste 10.000 de orădeni în șomaj tehnic, iar în cursul lunii aprilie peste 20.000 de oameni în această situație, deci putem spune că peste 20% din forța de muncă din Oradea este în șomaj. Estimăm că în cursul lunii următoare, acest număr se va reduce la jumătate, și treptat, treptat din luna iunie încolo, șomajul va scădea și se va apropia apoi, către finalul anului, de rata cunoscută anterior. Ca urmare a acestui fapt, cu cel puțin 3 milioane de euro vom încasa mai puțin în aceste câteva luni de zile, față de suma pe care ne-am programat-o de 50 de milioane de euro".
De asemenea, datorită măsurilor care au fost adoptate, veniturile orașului provenite din închirieri au scăzut destul de mult, la fel cele din parcări, dar și alte venituri din impozitele pe proprietăți, din taxele plătite de firme.
,,Toate acestea fac ca veniturile să scadă într-o variantă optimistă cu 5 milioane de euro, iar într-o variantă pesimistă 9 milioane de euro. Prin urmare, ne-am diminuat cheltuielile cu valoarea maximă, deci cu 9 milioane de euro, păstrând o rezervă de câteva milioane pentru cazul în care lucrurile se vor îmbunătăți. Aceste reduceri de cheltuieli vor avea efect în primul rând asupra investițiilor pe care Primăria Oradea le derulează anul acesta, dar și asupra cheltuielilor de funcționare", a completat primarul Ilie Bolojan.
Printre investițiile care vor fi afectate se numără programul de reabilitare a fațadelor, care va avea alocată o sumă mult mai mică, apoi unele lucrări de asfaltare a străzilor din cartierele noi, care vor fi amânate pe anul viitor, iar la final de an se va încerca probabil amânarea pe anul 2021 a anumitor lucrări și a anumitor plăți.
În felul acesta, în lunile următoare toate proiectele europene pe care Primăria Oradea le are câștigate vor fi derulate cu viteză maximă, în așa fel încât să se mențină absorbția de bani europeni la un nivel cât mai ridicat posibil. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:29:50 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...