Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „AMBASADOR pentru COMUNITATE”

Vizionați pe pagina de Facebook a Ministerului Educației și Cercetării

Proiectul „AMBASADOR pentru COMUNITATE”

Pe 23 martie, în cadrul parteneriatului între Ministerul Educației și Cercetării și Asociația Proacta EDU, a fost lansată prima linie de consiliere psihologică pe tema COVID-19, pentru cadre didactice, elevi și părinți.

Cu sprijinul Grupului Digi România, numerele de telefon 0771.141.767 și 0771.141.750 au devenit  numere TELVERDE, gratuite, din orice rețea de telefonie. Specialiștii psihologi răspund în continuare pe grupul creat pe facebook Ambasador pentru Comunitate, dar și la adresa de e-mail: ambasadorpentrucomunitate@proactaedu.ro
În cadrul acestui proiect lucrează peste 10 psihologi, în sistem de voluntariat. Asociația Proacta EDU este pregătită să extindă numărul psihologilor până la 50, în funcție de solicitări. Zilnic se primesc zeci de apeluri din partea cadrelor didactice, a elevilor și părinților. În cele mai multe dintre situații a fost acordată consiliere psihologică pentru cazuri de neliniște, posibile atacuri de panică, teama de îmbolnăvire, burnout și probleme legate de gestionarea timpului.
După primele săptămâni de la lansarea acestui proiect, în urma apelurilor telefonice sau a mesajelor primite, psihologii care lucrează în cadrul acestui proiect au tras primele concluzii.
Concluzii
„Suprapunerea de roluri, în mod special în cazul cadrelor didactice care își desfășoară activitatea de acasă poate să ducă la epuizare. De asemenea, elevii au nevoie de mai multă grijă din partea părinților, dar și a cadrelor didactice. O astfel de perioadă poate fi stresantă pentru copii. Pentru a evita situațiile în care putem vorbi de stări emoționale puternice cu impact negativ, precum neliniștea privind viitorul și neputință", sunt de părere psihologii din cadrul proiectului AMBASADOR pentru COMUNITATE.
Psihologii îi sfătuiesc pe toți să comunice în această perioadă cu mai multă atenție, cu empatie și să identifice împreună soluții la problemele cu care se pot confrunta. Nu în ultimul rând creativitatea are un rol deosebit și ne poate fi de folos. 
„Este esențial să comunicăm în această perioadă, să ne exprimăm temerile și să încercăm să găsim răspunsuri care să ne ajute. Sănătatea copiilor noștri, din toate punctele de vedere, trebuie să primeze. Iar pentru rezultate școlare bune este esențial să dezvoltăm mai întâi un comportament responsabil, curajos și echilibrat", a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării.
„Asociația Proacta EDU face un apel foarte important către toți adulții implicați în actul educațional, direct sau indirect: factori de decizie, părinți, cadre didactice, jurnaliști sau persoane care au tangență cu acest sistem educațional - modul în care comunicăm în această perioadă este esențial. Trebuie să nu ne creăm stări de panică, iar informațiile pe care le distribuim să fie din surse oficiale.
Apelul nostru, al psihologilor, se referă la modul în care comunicăm în raport cu tinerii în preajma lor, în spațiul public și în orice alt context. Este o situație nouă pentru noi toți și o situație care impune mult consum de resurse pentru a ne putea gestiona emoțiile, gândurile, trăirile, atât noi, cât și copiii noștri. Din dragoste și grijă față de ei, recomandăm să avem mai multă atenție la cum ne alegem modul în care transmitem mesajele privind educația, măsurile întreprinse, convingerile, precum și coerență și transparență în mesajele transmise.
Impactul asupra tinerilor poate fi mai puternic, iar adulții trebuie să ofere suport și un cadru optim psiho-emoțional. Le recomandăm adulților care se pot confruntă cu o suprapunere de roluri să își gestioneze cu grijă programul, astfel încât să nu ajungă în situația de epuizare. Este foarte important ca în această perioadă de izolare să fim atenți la impactul acesteia asupra psihicului nostru. Prin urmare, ajută să ne împărțim cu atenție programul, să rămânem activi și să avem în continuare obiective. Ne punem masca, dar nu putem întoarce spatele comunității! Prin tehnologie, putem fi alături de cei aflați la nevoie și de la distanță", a declarat inițiatorul proiectului și președintele Asociației Proacta EDU, psihologul  Nicoleta  Larisa Albert.
Materiale video cu caracter psiho-educațional
În cadrul proiectului „AMBASADOR pentru COMUNITATE" au fost deja lansate o serie de materiale video cu caracter psiho-educațional, care pot fi vizionate pe pagina de Facebook a Ministerului Educației și Cercetării, dar și pe pagina oficială de Facebook a Asociației Proacta EDU.
Obiectivele acestui proiect sunt acelea de a oferi: consiliere psihologică personalizată online/telefonic tuturor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, pentru a le fi mai ușor să gestioneze, în această perioadă, rolul pe care îl au în comunitățile din care fac parte; îndrumarea personalului didactic, pentru a putea comunica cu familiile și astfel să direcționeze către centrul Proacta EDU cazurile speciale sau situațiile de risc în care se află părinții sau elevii; consiliere psihologică personalizată online/telefonic pentru părinți și elevi; în funcție de solicitări, familiile pot primi, prin colaborarea Asociației Proacta EDU cu instituțiile și ONG-urile abilitate, asistență socială, medicală și juridică.
Toate aceste servicii sunt acordate gratuit, respectând măsurile instituite de autorități în această perioadă!
Proiectul „Ambasador pentru Comunitate" este realizat în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul DIGI, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar, Federația Sindicatelor din Educație Spiru Haret și Consiliul Național al Elevilor.
Informații suplimentare: psiholog  Nicoleta  Larisa Albert - 0720.20.66.36. (B.C.)

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 19:23:11 Ora de vară a Europei de Est