Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un program digital de antreprenoriat pentru tineri

HP LIFE

Un program digital de antreprenoriat pentru tineri

Conform studiilor recente, deși tinerii sunt atrași de ideea de a începe o afacere, de cele mai multe ori datorită lipsei de cunoștințe în acest domeniu și a experienței, ei se lovesc de diferite mituri și nu reușesc să își pună în aplicare ideile.

De exemplu, două dintre aceste mituri sunt legate de resursele financiare necesare pentru un start-up sau unicitatea produsului/serviciului.
În prezent, în România, tinerii au nevoie de încurajare pentru a se orienta și către o carieră de antreprenor, nu doar de angajat într-o companie/instituție, și astfel feedback-ul și recomandările provenite de la oameni cu experiență practică în companii joacă un rol foarte important.
Studenții interesați de o primă experiență educațională, care să îi ajute să descopere esențialul despre antreprenoriat și afaceri, pot participa gratuit la programul HP LIFE. De asemenea, aceștia vor avea ocazia să își dezvolte și abilitățile digitale, înțelegând cum poate contribui tehnologia la succesul unei afaceri.
 „Suntem foarte bucuroși că Junior Achievement a lansat și în România un program pentru tineri atât de special cum este HP LIFE. Așa cum tehnologia poate reduce inegalitățile sociale, prin cursurile de afaceri și IT pe care le oferă elevilor, studenților sau micilor antreprenori, programul HP LIFE poate ajuta la eliminarea «decalajului digital» și la dezvoltarea unor competențe esențiale pentru viitor. Așteptăm cu nerăbdare implementarea cu succes a cursurilor HP LIFE în circa 1.200 de licee și 200 de facultăți" - Mugur Pantaia, managing director HP Inc. România    
HP LIFE este un program global, oferit de HP Foundation, care pune la dispoziție cursuri online gratuite de formare a competențelor antreprenoriale și IT. Cursurile se pot parcurge de anul acesta în ritm propriu, și în limba română, pe platforma Junior Achievement LMS, pe baza unor date de acces.
Resursele online sunt interactive, în format blended learning, propun o gamă largă de informații și exerciții practice, și acoperă mai multe domenii, de la cum se înființează o afacere sau cum se identifică sursele de finanțare, până la marketing sau planificare strategică.
Pe lângă aceste cursuri online, studenții care sunt înscriși și la competițiile JA de antreprenoriat au ocazia de a lucra direct cu voluntarii HP, în cadrul unor sesiuni de mentorat online, primind feedback pentru planurile de afaceri și suport pentru pilotare reală.
Cel mai bun pilot de afacere poate câștiga premiul Best Tech Idea în cadrul finalei naționale a competiției JA Company of the Year, care se va derula online în luna mai, pe o platformă de comunicare.
Studenții pot participa și la sesiuni de training online via webinar, susținute de profesioniști din cadrul HP, pe diferite teme, cu exemple și studii de caz, unde pot afla răspunsuri și la întrebări legate de utilizarea abordării antreprenoriale și a abilităților digitale în rezolvarea problemelor și valorificarea oportunităților pentru o viitoare carieră în diferite domenii.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și studenți și 4.100 de profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Despre HP România
HP Inc. creează noi tehnologii menite să îmbunătăţească modul de a lucra şi viaţa în general. Prin portofoliul nostru de imprimante, PC-uri, dispozitive mobile, soluții și servicii, dezvoltăm experiențe uimitoare. Mai multe informaţii despre HP Inc. sunt disponibile pe www.hp.ro
Mihai Cornea 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:05:44 Ora standard a Europei de Est