Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala altfel (online): 30 martie - 3 aprilie 2020

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” din Oradea

Școala altfel (online): 30 martie - 3 aprilie 2020

Referindu-se la programul național educațional ,,Școala altfel" în cadrul articolului pe care tocmai l-am publicat, doamna inspector școlar Daniela Sopota aprecia faptul că ,,Școala altfel e chiar altfel" și a motivat (argumentat) de ce. Iar noi vă vom convinge de acest adevăr prin temele (subiectele) pe care școlile le-au desfășurat, înștiințând și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Astăzi, vă prezentăm tema ,,Atitudini, formarea de caractere, comportamente în situaţii dificile", o activitate de educația ecologică, dezvoltare personală, excursii virtuale, educație pentru protecția mediului, alimentație sănătoasă și jocuri de socializare, temă propusă și coordonată (online) de prof. Dana Mihincău, diriginte la clasa a VI-a B, de la C.N. ,,Iosif Vulcan" din Oradea.
Perioada de desfășurare (data/ora): 30.03 - orele 9-13, 1.04 - orele 9-13, 2.04 - orele 9-13, 3.04 - orele 9-13; participanții: elevi din clasele a 5 A,C, 6B, 7B, 8D, 9A,C,D,E,10A, 11A,C,D,E,12A,C,E.
Vizionați materialele postate (video)!
Sarcini și evaluare: Cum putem utiliza resturile alimentare, Congelarea corectă a alimentelor, Cumpărături inteligente, Depozitarea corectă a alimentelor, Trei povești de bucătărie: pădurea, albinele și apa.
Aplicarea de teste: CĂLĂTORIA BANANEI - test interactiv; SCHIMBAREA CLIMATULUI ÎN BUCĂTĂRIA TA - chestionar cu privire la obiceiurile alimentare, dar și PARTEA NECUNOSCUTĂ A ALIMENTELOR; CUM SĂ NE PROTEJĂM DE CORONA VIRUS.
,,În perioada Şcoala altfel, au avut loc întâlniri online pe ZOOM și pe Classroom cu toate clasele la care predau. Am postat mai multe teme. Am adăugat link-uri pentru ca elevii să se documenteze individual, dar am şi vizionat împreună, realizând adevărate excursii virtuale.
În fiecare zi, au fost abordate diverse teme, care au avut scopul de a contribui la dezvoltarea personală a fiecărui elev. Astfel, în cadrul acestor întâlniri, elevii au prezentat diverse proiecte ppt, videoclipuri, mascote realizate de ei din materiale reciclabile, afișe, desene, ținute vestimentare din materiale reciclabile, filmulețe proprii despre cum gătesc ei acasă, filmulețe cum se joacă, jocuri de societate împreună cu membrii familiei, am jucat online; toate materialele au fost prezentate pe Zoom și încărcate pe platforma classroom, având ca scop dezvoltarea lor conform temelor propuse", susține doamna profesor.
De asemenea, elevii au vizionat diverse filme şi materiale virtuale care au ajutat la dezvoltarea personală a acestora.
Două feedbak-uri de la elevii și părinții participanți la activitatea online
Toţi elevii au fost încântați, iar unele eleve din clasa 9A și-au pregătit pentru întâlnirea pe Zoom ținute eco.
„Activitățile desfășurate în această săptămână au fost captivante și mi-au plăcut foarte mult"  - Roxana.
„Eu consider că desfăşurarea activităţilor în Săptămâna altfel, prin intermediul online, a fost o bună idee de a ne exercita creativitatea, realizând diferite proiecte, folosindu-ne de internet" - părinte al celor doi frați gemeni Pantiș din clasa a 5 C.
Prof. diriginte Dana Mihincău
Felicitări, doamnă profesor!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 18:44:12 Ora de vară a Europei de Est