Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

,,Școala altfel” la Lic. T. ,,Lucian Blaga” și Grădinița Nr. 20 din Oradea

Programul național

,,Școala altfel” la Lic. T. ,,Lucian Blaga” și Grădinița Nr. 20 din Oradea

Pentru programul național ,,Școala altfel", la Grădinița Nr. 20, structura Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga" din Oradea, au fost proiectate patru tipuri de activități, de educație pentru sănătate, educaţie ecologică, educație pentru artă și dezvoltare personală, dar și alte activități, precum: lectura,teatru de păpuși, jocuri şi activităţi distractive, experimente și magie...

Ca modalități de promovare a programului în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice s-au folosit grupul privat pe Facebook (educatoare, părinţi) și grupul pe Watsapp (educatoare, părinţi).
Printre activitățile de succes desfăşurate în săptămâna „Şcoala altfel" s-au numărat experimentele făcute în cadrul „Atelierelor de creaţie". După desfăşurarea experimentelor propuse de cadrele didactice, şi părinţii au venit cu iniţiative. Astfel, ţinând cont de situaţia în care ne aflăm în această perioadă, stare de urgenţă - coronavirus, un experiment iniţiat şi propus de o mămică a unui copil din grupa mijlocie, ne-a surprins în mod plăcut şi a fost pus în practică şi de alţi părinţi şi copii; e vorba de experimentul cu piper...
La nivelul învățământului primar, au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (12), educaţie ecologică (14), educație pentru artă (12), dezvoltare personală (8), excursii/vizite virtuale (20), lectură și teatru de păpuși (12)...
Celula vs. virus: O bătălie pentru sănătate
Lecția a început cu prezentarea unui filmuleț despre modul de răspândire a virusului si mecanismul organismului de a se apăra.  Au urmat dezbateri în legătură cu tema vizionată. Pe parcursul activității, elevii au dobândit informații despre rolul componentelor dintr-o celulă, despre modul în care reacționează organismul la pătrunderea virusului în organism, cum organismul fabrică anticorpi și care sunt măsurile elementare de igienă și prevenire a răspândirii virusului.
Conversația avută cu elevii și unii părinți a fost una constructivă: prin această activitate elevii  au aflat cum se pot proteja ei, familia și prietenii; elevii au fost entuziasmați de modul în care organismul își produce mecanismele de apărare.
La nivelul învățământului  gimnazial au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (11), educaţie ecologică (9), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (9), educaţie economică şi antreprenorială (7), educație pentru artă (9), dezvoltare personală (9), excursii/vizite virtuale (10); câteva dintre temele propuse: Să luptăm pentru sănătate, Mari muzee de artă (Muzeul Luvru, Paris, Muzeul Prado, Madrid, British Museum, Londra); a urmat un tur virtual al orașului Oradea, cu tema ,,Să ne cunoaștem orașul". Astfel, elevii și părinții au avut ocazia să vizioneze siturile prezentate, să facă un tur al orașului Oradea, să cunoască seccesionul orădean, cele mai spectaculoase clădiri Art Nouveau din Oradea, prezentate de criticul de artă Ramona Novicov; au putut decoperi splendoarea arhitecturală care acum are o nouă înfățișare datorită noilor reabilitări realizate în Oradea.
La nivelul învățământului liceal au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (10), educaţie ecologică (10), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (12), educaţie economică şi antreprenorială (10), educație pentru artă (11), de dezvoltare personală (12), excursii/vizite virtuale (12), lectură și teatru de păpuși (9)...
Materialele de prezentare au fost urcate pe Google classroom, pentru a putea fi consultate de către elevi. Ulterior, individual, elevii au întreprins un tur virtual al Cetății Oradea. Activitatea s-a finalizat cu o conferință desfășurată pe aplicația Zoom conferecces. A fost prezentat istoricul Cetății Oradea, amplasarea ei și principalele atracții turistice. La conferință au participat toți elevii și un număr de șase părinți..., se scrie în raportul de activități înaintat Inspectoratului Școlar Județean Bihor, din care v-am spicuit câteva informații.
(Ovi D.)

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 11:55:19 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...