Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 noiembrie 2020
*1. Ideea unui profesor britanic: acces universal la învățământul superior – ,,cheie” pentru combaterea dezinformării / În lumea digitală, pentru oameni e vitală ,,capacitatea de a nu fi înșelat”
.....
,,Pandemia ne scufundă în lumea virtuală mai adânc și mai rapid decât ne-am fi putut imagina cu doar un an în urmă, iar ușurința de proliferare a falsurilor devine tot mai tulburătoare”, scrie într-un articol publicat de revista de specialitate Times Higher Education profesorul Tim Blackman, vicecancelar al The Open University, mare universitate britanică având o lungă tradiție de predare la distanță. În acest context, el face trimitere la rolul educației de a preveni înșelăciunea și afirmă: ,,pentru ca învățământul superior să poată vaccina populațiile împotriva dezinformării, e nevoie să universalizăm accesul la acesta”.

*2. Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să ia în considerare redeschiderea școlilor, conform recomandării OMS
.....
Avocatul Poporului cere Ministerului Educației să suspende educația online și să ia în considerare redeschiderea școlilor, practică la care au recurs aproape toate marile state europene. Instituția condusă de Renate Weber s-a sesizat din oficiu în legătură cu situația asigurării de laptopuri la cerere pentru profesori, pentru continuarea școlii în on-line, se arată într-un document obținut de Edupedu.ro.

*3. Cercul de informatică ,,Programare cu răbdare”, premiat la WITSA Global ICT Excellence Awards. Activitățile STEM s-au extins la nivel național cu peste 800 de copii la doi ani de la înființare
.....
La doi ani de la înființare, cercul de informatică ,,Programare cu răbdare” de la Bacău se extinde la nivel național și primește premiul World Information Technology and Services Alliance (WITSA). Cercul are acum peste 20 de centre în țară și chiar în alte țări, iar 800 de copii și tineri frecventează activitățile educative.
Premiile WITSA Global ICT Excellence Awards onorează realizările în aplicarea tehnologiei informației în întreaga lume. Câștigătorii au prezentat excelență în una din cele patru categorii: Excelența sectorului public, Excelența sectorului privat, Creșterea durabilă și Oportunitatea digitală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
21 noiembrie 2020
*1.Estonia: Ministrul Educaţiei demisionează după ce presa a scris că își ducea copiii la școală cu șoferul și mașina de serviciu
.....
Ministrul Educaţiei din Estonia, Mailis Reps, a demisionat ,vineri, după ce presa locală a arătat că ea folosea maşina de serviciu şi şoferul pentru a-şi duce copiii la şcoală, informează dpa, citată de Agerpres.
Tabloidul Ohtuleht a scris că un şofer al ministerului a folosit de mai multe ori o maşină de serviciu pentru a duce la şcoală şi a-i aduce acasă pe copiii lui Mailis Reps.

*2.Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse să își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei
.....
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru Evaluarea Națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

*3. Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020
.....
România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

Programul ,,Școala altfel” la Liceul de Arte din Oradea

În perioada 30.03 - 3.04.2020

Programul ,,Școala altfel” la Liceul de Arte din Oradea

La nivelul fiecărei clase, cadrele didactice și profesorii diriginți au parcurs toate etapele necesare elaborării și realizării proiectului activităților cuprinse în săptămâna ,,Școala altfel".

Elevii au fost consultați în prealabil de către profesori/ diriginți pentru o organizare cât mai bună și eficientă. Toate activitățile s-au desfășurat în mediul online (pe grupurile claselor de pe whatsapp sau facebook), acestea fiind realizate individual sau pe grupe, în unele situații chiar cu participarea/ implicarea părinților.   La nivelul întregii unități de învățământ, activitățile cuprinse în programul ,,Școala altfel" s-au desfășurat în unitatea noastră în perioada 30.03 - 3.04.2020. Propunerile de activitate, tipurile de activități și modalitățile de organizare au fost dezbătute în Consiliul Profesoral și apoi au fost aprobate de Consiliul de Administrație, respectându-se metodologia de desfășurare a programului ,,Școala altfel". Conducerea unității a asigurat informarea promptă a cadrelor didactice și monitorizarea întregii activități prin mijloacele online (grupuri whatsapp ale diriginților, ale comisiilor metodice, ale părinților și grupul de facebook al cadrelor didactice).
La nivel de ciclu de învățământ (învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial, liceal), activitățile desfășurate au fost selectate în funcție de ciclul de învățământ, de profilul psihologic al vârstei, de gradul de implicare a elevilor și a părinților, precum și de specificul preocupărilor elevilor (specialitatea clasei).
Astfel, au fost proiectate/realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (10), educaţie ecologică (10), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (14), educaţie economică şi antreprenorială (3), educație pentru artă (161), dezvoltare personală (57), excursii/vizite virtuale (29), lectură, teatru de păpuși etc (35)...
Programul a fost promovat în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice prin intermediul grupurilor online (whatsapp, facebook, aplicația Zoom) ale elevilor, părinților și cadrelor didactice.
Documentează-ți carantina
,,Documentează-ți aceste zile petrecute acasă, documenteză-ți istoria" este un ,,documentar" realizat de 220 de elevi împreună cu părinți și 14 cadre didactice care au creat filmări video, înregistrări audio, poze, lucrări de arte vizuale, desene, poezii, diferite texte literare sau nonliterare, etc care prezintă viața elevilor în această perioadă de izolare. Pentru realizarea activității s-a lucrat manual sau cu ajutorul calculatorului.
Motto-ul activității: ,,Istoria trăiește, istoria suntem noi" (Matt Haig)
S-a înființat un grup închis cu cei care s-au implicat în acest proiect, unde au fost postate toate lucrările trimise de elevi și profesori. Părinții au fost implicați în mod direct prin elaborarea filmărilor, pregătirea materialelor postate".
Am spicuit din Raportul înaintat Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Felicitări,artiștilor! (Ovi D.)

Trimite email

vineri, 27 noiembrie 2020