Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Programul ,,Școala altfel” la Liceul de Arte din Oradea

În perioada 30.03 - 3.04.2020

Programul ,,Școala altfel” la Liceul de Arte din Oradea

La nivelul fiecărei clase, cadrele didactice și profesorii diriginți au parcurs toate etapele necesare elaborării și realizării proiectului activităților cuprinse în săptămâna ,,Școala altfel".

Elevii au fost consultați în prealabil de către profesori/ diriginți pentru o organizare cât mai bună și eficientă. Toate activitățile s-au desfășurat în mediul online (pe grupurile claselor de pe whatsapp sau facebook), acestea fiind realizate individual sau pe grupe, în unele situații chiar cu participarea/ implicarea părinților.   La nivelul întregii unități de învățământ, activitățile cuprinse în programul ,,Școala altfel" s-au desfășurat în unitatea noastră în perioada 30.03 - 3.04.2020. Propunerile de activitate, tipurile de activități și modalitățile de organizare au fost dezbătute în Consiliul Profesoral și apoi au fost aprobate de Consiliul de Administrație, respectându-se metodologia de desfășurare a programului ,,Școala altfel". Conducerea unității a asigurat informarea promptă a cadrelor didactice și monitorizarea întregii activități prin mijloacele online (grupuri whatsapp ale diriginților, ale comisiilor metodice, ale părinților și grupul de facebook al cadrelor didactice).
La nivel de ciclu de învățământ (învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial, liceal), activitățile desfășurate au fost selectate în funcție de ciclul de învățământ, de profilul psihologic al vârstei, de gradul de implicare a elevilor și a părinților, precum și de specificul preocupărilor elevilor (specialitatea clasei).
Astfel, au fost proiectate/realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (10), educaţie ecologică (10), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (14), educaţie economică şi antreprenorială (3), educație pentru artă (161), dezvoltare personală (57), excursii/vizite virtuale (29), lectură, teatru de păpuși etc (35)...
Programul a fost promovat în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice prin intermediul grupurilor online (whatsapp, facebook, aplicația Zoom) ale elevilor, părinților și cadrelor didactice.
Documentează-ți carantina
,,Documentează-ți aceste zile petrecute acasă, documenteză-ți istoria" este un ,,documentar" realizat de 220 de elevi împreună cu părinți și 14 cadre didactice care au creat filmări video, înregistrări audio, poze, lucrări de arte vizuale, desene, poezii, diferite texte literare sau nonliterare, etc care prezintă viața elevilor în această perioadă de izolare. Pentru realizarea activității s-a lucrat manual sau cu ajutorul calculatorului.
Motto-ul activității: ,,Istoria trăiește, istoria suntem noi" (Matt Haig)
S-a înființat un grup închis cu cei care s-au implicat în acest proiect, unde au fost postate toate lucrările trimise de elevi și profesori. Părinții au fost implicați în mod direct prin elaborarea filmărilor, pregătirea materialelor postate".
Am spicuit din Raportul înaintat Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Felicitări,artiștilor! (Ovi D.)

Trimite email
vineri, 12 decembrie 2025 la 17:13:56 Ora standard a Europei de Est