Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Oradea se pregăteşte pentru reintrarea treptată în normalitate

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea

Oradea se pregăteşte pentru reintrarea treptată în normalitate

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ, au prezentat vineri, 8 mai 2020, într-o transmisie live pe Facebook, situația la zi a măsurilor luate în Oradea în lupta cu pandemia de coronavirus.

Primarul Ilie Bolojan a anunțat că în momentul de față municipiul este într-o situație stabilă din punctul de vedere al acestei epidemii, în sensul în care numărul de persoane care sunt în carantină s-a stabilizat: față de 1.800 de persoane cât a fost nivelul maxim luna trecută, acum sunt în fiecare zi între 250-300 de persoane, iar prin măsurile luate de către instituția Prefectului și a forțelor de ordine, se estimează că acest număr va rămâne constant și în perioada următoare.
În același timp, a scăzut și numărul bihorenilor care se întorc din străinătate, ceea ce face ca riscul de intrare în țară a persoanelor infectate scade semnificativ.
În consecință, în afara spitalelor situația este relativ stabilă, iar în spitalele din Oradea totul este sub control, a menționat primarul.
Se extind testările şi în rândul angajaţilor marilor companii
În aceste zile, întrucât a crescut capacitatea de testare în laboratoarele de pe lângă spitalele din municipiu, s-a luat decizia de a extinde testările, astfel încât în afară de cazurile care sunt recomandate din punct de vedere epidemiologic, care sunt rezolvate cu prioritate, și în afara cazurilor care țin de strategia spitalelor pentru a nu infecta personalul medical, s-au extins testările în rândul angajaților din rândul marilor companii din Oradea, unde datorită fluxului mare de oameni pot apărea probleme. De asemenea, se extinde testarea pentru persoanele fizice care necesită ieșirea din țară, în așa fel încât să se poate debloca cât mai repede această situație.
Vineri, în cadrul ședinței Consiliului Local, s-a decis ca să se aloce 3,3 milioane euro către Spitalul Județean și Spitalul Municipal, pentru a li se crea baza legală în vederea achiziției de dotări pentru secțiile de terapie intensivă, astfel încât aceste secții să fie mai bine dotate pentru gestionarea problemelor legate de coronavirus sau alte epidemii de acest fel. În cursul săptămânii viitoare, cele două spitale vor derula procedurile de achiziție pentru achiziționarea de injectomate, ventilatoare mecanice, monitoare și alte dotări care sunt specifice secțiilor de terapie intensivă.
„Odată ce aceste achiziții vor fi finalizate, în perioada următoare ne vom echipa complet cele două secții, vom avea dotări suplimentare la Unitatea de Primire Urgențe, în așa fel încât să putem gestiona orice fel de creștere de cazuri care ar putea să apară în perioada următoare. În condițiile în care se va deschide procedura de depunere a finanțărilor pe bani europeni a acestor dotări, intenția noastră este să depunem solicitări ca ele să fie decontate de Uniunea Europeană. În felul acesta, reușim împreună cu conducerea celor două spitale să ne creștem dotările și să putem facem față mult mai bine în viitor unor posibile probleme care vor mai apărea", a declarat Ilie Bolojan.
La rândul său, dl Carp a anunțat că din această săptămână companiile mari care solicită efectuarea testelor vor putea testa personalul angajat. De asemenea, a menționat că în ultima perioadă s-au primit solicitări de la persoane fizice legat de situații deosebite, precum decese, tratamente programate în străinătate care nu pot fi amânate etc., caz în care oficialitățile din Uniunea Europeană cer ca la intrarea în țara respectivă călătorul să aibă un atestat de examinare PCR nu mai vechi de patru zile. „Împreună cu municipalitatea dorim să-i ajutăm, cei care au motive bine întemeiate, vor putea să solicite testarea PCR  după o metodologie care va fi afișată pe site-ul Primăriei și a Spitalului Județean", a declarat managerul spitalului.
Primăria Oradea îşi reia treptat activitatea, cu anumite restricţii
De asemenea, primarul a anunțat că, începând de săptămâna viitoare, administrația locală va lua toate măsurile pentru a redeschide activitatea cu publicul în Primăria Oradea și toate serviciile în subordine, astfel încât, treptat, până la finalul lunii mai toate serviciile să lucreze în condiții cât de cât normale.
„Asta înseamnă că vom lua măsuri pentru ca toate să funcționeze, dar în condițiile în care purtarea măștii va rămâne o chestiune obligatorie, de asemenea păstrarea distanței în zona de așteptare a publicului precum și testarea cu termometre la intrarea în în spațiile de lucru a tuturor orădenilor care vin să rezolve probleme. În felul acesta sper că în săptămânile următoare treptat-treptat activitățile din oraș se vor relua în regim normal, în așa fel încât toate activitățile să se desfășoare cât mai normal posibil", a menționat primarul. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:27:27 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...