Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Din clasa reală în clasa virtuală

Proiectul educațional WiSTEM²D

Din clasa reală în clasa virtuală

*Peste 5.500 de elevi din aproape 100 de localități rurale și urbane vor parcurge activități de educație STEM
*A doua ediție a proiectului oferă elevilor și profesorilor oportunitatea de a participa la sesiuni online interactive
*Elevii și profesorii pot alege din peste 10 activități STEM în limba română și din peste 40 în limba engleză

A doua ediție a proiectului educațional WiSTEM²D ((Women in Science, Technology, Engineering, Mathematics, Manufacturing, and Design) răspunde cu succes provocării de #distanțaresocială și oferă elevilor și profesorilor oportunitatea de a accesa materiale școlare în format electronic pentru realizarea demersului didactic în mediul online.
Prin proiect, derulat în școlile din România de Junior Achievement cu sprijinul Johnson & Johnson, se urmărește cultivarea interesului tinerilor pentru #STEM²D și încurajarea lor spre a urma cariere în aceste domenii.
Materialele proiectului, elaborate astfel încât să permită crearea unor contexte educaționale indiferent de mijloacele de comunicare utilizate, motivează elevii să rămână conectați la educație și să descopere, prin activități practice de cercetare, de colaborare şi elaborare de proiecte, diferite fenomene sau cum pot fi rezolvate, cu ajutorul științei, tehnologiei, ingineriei, artelor, anumite probleme din societate.
Activitățile STEM2D, documentate și realizate de specialiști în educație și profesioniști din ariile #STEM2D, sunt caracterizate de o abordare interdisciplinară, integrată și centrată pe elev, care presupune utilizarea unor practici pedagogice solide. Principiile care stau la baza elaborării lor transformă procesul de învățare într-unul mai atractiv, mai constructiv, mai eficient și stimulează dorința elevilor de a investiga, raționamentul logic, gândirea creativă, capacitatea de a rezolva probleme și spiritul de colaborare. Mai multe detalii, disponibile la https://jar.ro/virtual-wistem2d.
„Activităţile proiectului WiSTEM²D au fost complementare demersului propriu din orele de fizică de a încuraja elevii să îşi descopere aptitudini, interese, pasiuni, care îi îndreptăţesc să aspire la o carieră în domeniul ştiinţelor. Consider că implicarea voluntarilor, care şi-au prezentat propriile poveşti despre viaţa lor profesională, a fost de mare impact, şi interacţiunea lor cu copiii o sursă de inspiraţie pentru aceştia. Experienţele inedite trăite într-un cadru diferit de cel al orei de la clasă, mai relaxat, fără condiţionări stricte de timp, cu resurse experimentale atent selectate, precum şi întâlnirea cu oameni remarcabili (...) sunt inspiraţionale pentru copii. Proiectul ne-a demonstrat tuturor că știința ...le stă bine atât fetelor, cât și băieților!", a spus Maria Neicu, profesor la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân din Constanţa.
Comparativ cu ediția anterioară, care a adus împreună peste 2.000 de elevi din 14 localități ce au lucrat la clasă activități STEM cu sprijinul a peste 50 de profesori și 19 consultanți voluntari Johnson & Johnson, anul acesta proiectul ajunge la peste 5.500 de elevi din aproape 100 de localități urbane și rurale.
O altă noutate a acestei ediții este cea a susținerii activităților în mediul online, atât de către profesori, cât și de consultanții voluntari Johnson & Johnson. În cadrul uneia dintre lecțiile virtuale, consultanții vor aborda cu elevii și alte teme de actualitate, precum: apariția noului tip de coronavirus, schimbările pe care acesta le determină în societate, modul în care trebuie să acționăm și cel în care cercetătorii din întreaga lume lucrează pentru a descoperi un nou vaccin sau noi scheme de tratament specifice prevenției și tratării COVID-2019.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing" și „project based" sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență.
Despre Johnson & Johnson
În cadrul Johnson & Johnson, credem că o sănătate bună stă la baza vieților vibrante, a comunităților prospere și a progresului. De aceea, de mai bine de 130 de ani, am depus toate eforturile pentru a menţine sănătatea oamenilor, la orice vârstă și în orice etapă a vieţii. Azi, în calitate de cea mai mare și mai extinsă companie din lume dedicată îngrijirii sănătății, ne întărim angajamentul de a ne folosi această dimensiune în slujba binelui. Facem eforturi să îmbunătățim accesul și accesibilitatea, să creăm comunități mai sănătoase și să oferim posibilitatea tuturor oamenilor, oriunde s-ar afla, să aibă o bună sănătate mintală, un corp sănătos și să beneficieze de un mediu înconjurător sănătos. Cu pasiune, știință și prin inovaţie ne propunem să schimbăm profund traiectoria sănătății pentru umanitate. Aflați mai multe pe www.jnj.com. Urmăriţi-ne pe @JNJNews.
Mihai Cornea

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:58:33 Ora de vară a Europei de Est