Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Să mâncăm sănătos!”

Un îndemn, devenit proiect național

„Să mâncăm sănătos!”

În cadrul proiectului „Dincolo de curriculum”, la Școala cu clasele I-VIII „Dimitrie Cantemir”, școlarii mici din clasele a III-a A și I C sunt îndemnați să mănânce sănătos și să respecte regulile de igienă pentru a se dezvolta armonios și a se proteja de viruși pe care i-ar putea contacta foarte ușor.

 Elevii învățătoarelor inst. Simona Lucaciu și Cîmpan Florica, au petrecut, ieri (luni, 23 februarie 2009) momente inedite într-un local public, având o companie selectă, alături de dr. Rozalia Crișan și asistenta Cornelia Staniș, cadre medicale ce răspund de elevii Școlii „Dimitrie Cantemir” (și nu numai), patronul restaurantului „Casa ardeleană” (Ioan Galiș), bucătăreasa Lăcrimioara Pallade și ospătărițele Adriana Maghiar și Rozalia Bere.
 Așezați la mese, ca niște clienți speciali, copiii au avut o „lecție specială”, interactivă, cu cele două cadre medicale ale școlii, pe tema unei alimentații raționale sănătoase, bazate pe consumul zilnic de fructe și legume, pe cât posibil în stare naturală, nepreparate, pentru ca aportul de vitamine să fie maxim pentru organism.
 „Viața însăși este un fel de călătorie”
 Activitatea lor a început ca o poveste, ca o călătorie în lumea legumelor și fructelor. „Viața însăși este un fel de călătorie”, cum plastic s-a exprimat asistenta Cornelia Staniș, pe parcursul căreia ducem cu noi, în permanență, un bagaj de cunoștințe pe care le-am acumulat în timp și pe care îl purtăm (bagajul) ca pe un rucsac, în lunga noastră călătorie de-a lungul vieții, și un buchet de reguli de comportare preventivă pentru a ne feri de viruși. Copiii au răspuns prompt și exact la întrebări, demonstrând o bună cunoaștere a alimentelor sănătoase (evitând, adesea, să mai consume alimentele de tip fast-food, puse în vânzare prin chioșcuri și supermarketuri, și sucurile produse pe bază de coloranți). De asemenea, ei cunosc și respectă regulile de igiena alimentației. Bucătarul localului le-a explicat cum se prepară alimentele pentru a păstra o cantitate cât mai mare de vitamine.  Ajutați și, în final, serviți de ospătărițele Rozalia Bere și Adriana Maghiar, elevii institutoarei Simona Lucaciu au pus mâna pe cuțit și au curățat portocale și kiwi, au tăiat bananele și kiwi, pregătind o salată de fructe din care s-au ospătat în final, și ei și colegii lor mai mici, care, pe parcursul lucrului, doar i-au asistat și invidiat.
Activitatea interactivă și sănătoasă, deosebit de agreată de copii, este cea de-a doua în cadrul proiectului „Dincolo de curriculum”. Prima s-a desfășurat în 23 ianuarie, fiind dedicată Unirii Principatelor Române - o lecție de istorie și o întâlnire specială cu profesorul universitar doctor Ion Zainea, de la Facultatea de Istorie - Geografie și Relații Internaționale a Universității din Oradea. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: "Să mâncăm sănătos!"

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:20:49 Ora standard a Europei de Est