Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primăria Oradea lansează concursul internațional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal dintre Str. Independenței și malul Crișului Repede

Din 2 iunie, găsiți documentația pe www.oradea.ro

Primăria Oradea lansează concursul internațional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal dintre Str. Independenței și malul Crișului Repede

Așa cum au anunțat încă de săptămâna trecută, viceprimarul Mircea Mălan și Arhitectul Șef al municipiului, dl. Radu Fortiș, joi, 28 mai, Primăria Oradea, prin Instituția Arhitectului Șef și Ordinul Arhitecţilor din România - Filiala Teritorială Bihor, a lansat concursul internațional de soluții, care are ca scop selectarea celor mai bune propuneri pentru realizarea unui spațiu urban marcat de un volum simbol pe amplasamentul delimitat de Strada Independenței și malul Crișului Repede, amplasament redefinit prin proiectul realizării parcării subterane, investiție acum în curs de finalizare.

Concursul de soluţii va fi deschis într-o singură etapă, cu atribuirea contractului de proiectare echipei câștigătoare.
Ce obiective urmărește concursul de soluții?
Un concurs de soluții este cadrul perfect pentru gândirea unei abordări  contemporane, unitare din punctul de vedere al amenajării urbanistic-peisagistice (dotări, materiale și mobilier urban, spații verzi, iluminat) și complexe din punct de vedere a specialităților implicate în proiect.
Obiectivele urmărite prin acest concurs de soluții sunt:
1. De a atribui amplasamentului o funcțiune catalizatoare de pol urban, în contrapondere cu Piața Unirii.
2. Identificarea și definirea identității spațiului rezultat, precum și marcarea unui volum simbol care să evidențieze legătură trecut-prezent-viitor pentru comunitatea orașului.
3. Reconsiderarea soluției volumetrice și spațiale a proiectului în curs de realizare de la nivelul circulației pietonale.
4. Redefinirea unor trasee pietonale majore de legătură între Podul Sf. Ladislau și Pasajul Vulturul Negru, respectiv Sinagoga Neologă și malul Crișului Repede.
Spațiul pietonal se doreşte a fi amenajat nu doar ca un spațiu de deplasare, el urmând să îndeplinească și funcția de zonă de întâlnire, relaxare, socializare.
Pentru a respecta caracterul orientat spre oameni, spațiul pietonal trebuie să asigure fluiditate, continuitate, zone statice, siguranță și să fie atractiv.
Documentaţia de participare şi înscrierea la concurs
Cei care doresc să acceseze documentația de participare la concurs o pot face începând cu 2 iunie, toate documentele urmând să fie găsite pe www.oradea.ro, în fereastra ,,CONTEXT IDENTITY SYMBOL" creată pe prima pagină a site-ului, în stânga paginii, cu mențiunea că data limită de înscriere la concurs este  6 iunie.
În fereastra ,,CONTEXT IDENTITY SYMBOL" cei interesați vor găsi toate detaliile privind fiecare etapă a concursului.
10  iulie 2020, ora 17.00 este data limită de primire a proiectelor, iar în 11 iulie va avea loc jurizarea online a proiectelor, urmând ca în data de 12 iulie să fie anunțate rezultatele.
Apoi, în 13 iulie se pot face contestații, urmând ca în data de 15 iulie să fie organizată o conferință și o expoziție în care vor fi prezentate atât proiectele primite cât și proiectul câștigător.
Participanții la concurs pot fi birouri individuale de arhitectură, asocieri constituite de birouri individuale de arhitectură, societăți civile de arhitectură sau alte forme legale de exercitare a profesiei de arhitect, potrivit legislației naționale a statului de proveniență sau persoane juridice (societăți comerciale de proiectare) din România sau din alte țări, fie individual sau în asociere. În cazul unei asocieri, liderul acesteia va înscrie proiectul în concurs.
Concurenții persoane juridice vor avea obligatoriu ca asociat sau angajat un arhitect cu drept de semnătură, membru al Ordinului Arhitecților din România sau al unei organizații similare din țara sa, care exercită legal profesia de arhitect potrivit legislației naționale a statului de proveniență. Individual sau prin asociere, concurenții trebuie să dețină capacitatea de încheiere a unui contract de servicii de proiectare pe teritoriul României, capacitate ce va trebui dovedită în fața Promotorului, în cazul câștigării concursului.
Organizatorii recomandă ca echipele să aibă în componenţa lor și: urbanişti, peisagiști, designeri, artiști plastici, ingineri de trafic, sociologi, istorici, ingineri sau persoane cu altfel de pregătire, considerată de către participanți ca fiind relevantă pentru propunerea elaborată, din țară sau străinătate.
Juriul concursului
Juriul concursului este format din următorii membri:
- Mircea Mălan - viceprimar al municipiului Oradea
- Radu Fortiş - arhitect-şef, municipiul Oradea
- Marian Moiceanu - profesor doctor arhitect, rector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu" Bucureşti
- Paola Rizzi - profesor de tehnică de planificare urbană și regională - University of L‘Aquila and DADU, University of Sassari, Italia.
- Lorenzo Cotti - Elveţia, câștigător concursuri internaționale de arhitectură
- Borislav Ignatov - Bulgaria
- Popo Danes - Indonezia, Bali
Membrii supleanți ai concursului sunt:
-  Hidehiko KANEGAE - doctor în inginerie, profesor Graduate School of Policy Science, Faculty of Policy Science, Ritsumeikan University
- Rachel Armstrong- professor de arhitectură experimentală la  Newcastle University, UK
-   Håkon Iversen - Director & Partner DAVID LOCK ASSOCIATES NORDIC AS
Premii acordate
Premiile vor fi acordate primilor trei clasați după cum urmează: premiul I: valoarea contractului de proiectare (SF/DALI/DTAC), premiul II: 21.950 ron, premiul III: 12.000 ron.
(B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:42:35 Ora de vară a Europei de Est