Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Acces gratuit la o platformă interactivă de învățare

Proiectul Eu și viitorul meu a oferit elevilor din peste 100 de școli și licee

Acces gratuit la o platformă interactivă de învățare

Proiectul Eu și viitorul meu, inițiat de Junior Achievement România și susținut financiar de OMV Petrom (prin programul RO SMART în Țara lui Andrei), a implicat peste 200 de profesori și 13.000 de elevi de gimnaziu și liceu în activități educaționale pe o platformă interactivă (hybrid/blended learning).

Participanții din peste 100 de instituții de învățământ din 13 județe*, atât din mediul urban, cât și mic urban și rural, au avut posibilitatea de a utiliza eficient tehnologia în educație, parcurgând 3 module Junior Achievement practice, pe teme de educație antreprenorială, financiară și orientare profesională. Elevii au descoperit pas cu pas diferite conținuturi noi: inițierea și conducerea unei afaceri, cum pot economisi și cheltui inteligent banii, alegerea unei profesii în funcție de interesele, valorile și abilitățile personale.
După derularea activităților educaționale, pe parcursul anului școlar 2019-2020, atât în clasă, cât și online, utilizând în paralel materiale în format tipărit și resurse digitale, cele mai active școli vor fi premiate cu echipamente pentru învățarea online, în valoare totală de 72.000 Ron, pentru modernizarea spațiilor de învățare. Lista școlilor premiate poate fi consultată pe pagina proiectului aici.  
În ultimii 7 ani, OMV Petrom a susținut oamenii cu ințiativă și a finanțat peste 100 de proiecte care au adus schimbări în  educație, protecția mediului și dezvoltare comunitară, prin competiții anuale naționale de proiecte. RO SMART este una dintre aceste competiții în care  proiectul „Eu si viitorul meu!" a fost declarat câștigător, alături de alte 10 proiecte. Așteptăm rezultate concrete și durabilitate, pentru o educație mai bună a tinerilor din România" - echipa de proiect, RO SMART OMV Petrom.
Profesorii au apreciat că activitățile din proiectul Eu și viitorul meu i-au ajutat pe elevi să: înțeleagă mai bine legătura dintre rolul școlii și pregătirea pentru provocările vieții reale, conștientizând valoarea educației pentru viitor;
să identifice modalitățile prin care își pot dezvolta anumite cunoștințe și abilități necesare pentru o viitoare meserie/profesie; să exerseze abilitățile necesare dezvoltării personale şi profesionale, inclusiv pe cele digitale, prin diferite exerciții, aplicații, studii de caz, teste de auto-evaluare.
„Proiectul Eu și viitorul meu a însemnat pentru mine și elevii mei o nouă provocare, aducând conținuturi și metode noi, interactive, spre explorare într-o manieră stimulativă. Platforma vine în întâmpinarea nevoilor actuale ale copiilor, ale căror abilități digitale trebuie exersate, îmbunătățite și completate cu atitudini antreprenoriale. Activitățile lucrate de elevi dezvoltă competențe și aptitudini personale, de comunicare și sociale. Posibilitatea de lucru individual și în echipă, la școală sau acasă reprezintă un beneficiu adus elevilor care își doresc o abordare în ritm propriu a materialelor. Ne bucurăm împreună de o nouă eră a învățării!" - profesor Colegiul Național Spiru Haret, Tecuci.
Despre proiectul Eu și viitorul meu!
Activitățile educaționale din proiect s-au derulat sub îndrumarea profesorilor, pe baza kit-ului JA primit gratuit (ghid profesor, manuale elevi, auxiliare didactice, resurse digitale și acces la platformă) în instituții de învățământ din județele Argeș, Bacău, Bihor, Brăila, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Prahova, Sălaj, Teleorman, Vrancea.
Din județul Bihor, au fost selectate pentru premiere următoarele instituții de învățământ: Colegiul Național Mihai Eminescu - Oradea, Colegiul Național Avram Iancu - Ștei, Liceul Tehnologic Horea - Marghita.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și studenți și 4.100 profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:41:48 Ora standard a Europei de Est