Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Agora Story

Platforma Moodle, noua platformă Moodle, Facebook, Zoom... o necesitate și realitate!

Agora Story

Asumându-și rolul de educator pentru comunitate în general și pentru cea academică în special și din dorința de a-și proteja studenții pe parcursul pandemiei, cadrele didactice ale Universității Agora au continuat să întrețină comunicarea cu aceștia, chiar dacă nu din sălile de curs și seminar, ci folosind mijloacele oferite de tehnologia modernă, Platforma Moodle, noua platformă Moodle, Facebook, Zoom...

Discuțiile de la cursuri și seminarii s-au mutat în mediul virtual, fiind chiar mai interactive decât de obicei.
În prezent, examenele din sesiunea de vară se desfășoară tot online...
Pentru studenții Agora orele de curs și seminar au fost foarte interesante,  ba chiar, uneori, s-au arătat mai entuzismați decât o făceau în sălile de clasă. Deși a fost o situație cu totul neașteptată pentru toți, cadrele didactice au lucrat împreună pentru îmbunătățirea procesului educațional. S-au planificat chiar întâlniri online pe Zoom și Moodle cu îndrumătorii de an. Cursurile s-au desfășurat conform orarului fixat la începutul semestrului, astfel că activitatea didactică nu a suferit întârzieri sau abateri.
Chiar dacă la început s-a crezut că acest concept de școală online va dezrădăcina studentul de realitatea sălii de curs, încet, încet, am constat că studenții și profesorii noștri s-au dovedit a fi foarte deschiși spre această nouă formulă de comunicare. Predarea în această situație s-a centrat în primul rând pe o mai bună comunicare. Comunicarea dintre studenți și școală a fost una energică și activă. Multitudinea de aplicații și practici a generat satisfacție din ambele sensuri. Atât studenții cât și cadrele didactice au simțit nevoia de coordonare și de lucru după un plan organizat, astfel că au fost elaborate proceduri pentru cusurile online, dar și pentru sesiunea de vară. Toți cei implicați au avut asistență din partea Departamentului de E-learnig și susținere din partea conducerii Universității.
,,Noi, agoriștii, am perceput această trecere forțată ca pe o modernizare a sistemului de învățământ, cu toate că eram familiari cu teme de cercetare și proiecte planificate pe platforma Moodle, platformă la care avem acces încă de pe vreamea anului întâi de studenție. (Mihelea Claudiu Andrei - student anul III Poliție Locală)
Profesorii noștri au exeprimentat metode diverse pentru a reuși să le atragă atenția studenților, pentru a-i implica în procesul educațional. Succesul activităților universității a depins atât de aplicațiile folosite cât și de interacțiunea pe care comunitatea academică o avea deja formată în mediul offline.
,,Învățarea online are un viitor sigur, noi nu trebuie să  uităm că trăim în era tehnologiilor și că, studenții de azi sunt ancorați puternic în această realitate a gadgeturilor. Chiar și așa, trebuie să fim în pas cu studenții  noștri. Am avut datoria să le demonstrăm că tehnologia nu este doar pentru jocuri și socializare, ci poate lua o formă captivantă de învățare", după cum ne-a precizat doamna conf. univ. dr. Viorina Judeu.
Chiar dacă și unii și alții, profesori și studenți, ar prefera ca perioada de pandemie să se încheie, cu bine, și să se reia activitate academică normală, procesul didactic și comunicarea continuă în atari condiții de distanțare și siguranță.
Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 09:29:00 Ora de vară a Europei de Est