Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primele şase autobuze noi Mercedes au sosit

Urmează hibridele

Primele şase autobuze noi Mercedes au sosit

Viceprimarul Mircea Mălan și reprezentanții Oradea Transport Local SA, Viorel Pop și Romeo Nica au susținut luni, 15 iunie 2020, o conferință de presă în cadrul căreia au prezentat cele șase autobuze noi Mercedes-Benz Conecto, care au sosit în Oradea în cadrul unui proiect transfrontalier.

Oradea Transport Local S.A. implementează, în perioada 2019-2021, proiectul ROHU-390 „Îmbunătățirea serviciului de transport public la nivelul polilor urbani transfrontalieri Oradea și Debrecen" (acronim TRANSBORDER). Proiectul se derulează în parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transregio și Compania de Transport Public din Debrecen şi este finanțat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră INTERREG VA România-Ungaria 2014-2020. El vizează îmbunătățirea, respectiv dezvoltarea a cel puțin 15 servicii de transport public la nivelul acestei zone de frontieră.
Conform spuselor viceprimarului, principalele rezultate estimate a fi atinse prin acest proiect constau în realizarea unui Studiu de flux de călători, a unei anchete Origine-Destinație, a unui Plan de Dezvoltare a rețelei de transport public local în Municipiul Oradea, achiziția a 11 autobuze noi (7 la Oradea și 4 la Debrecen), modernizarea sistemului automat de localizare vehicule și informare călători, achiziția a 55 de panouri de informare în timp real care vor fi instalate în stațiile de transport public, dezvoltarea unei aplicații mobile care să permită planificarea călătoriilor la nivelul sistemului de transport public din Oradea și Debrecen, organizarea campaniei ,,Săptămâna Europeană a Mobilității" atât în Oradea, cât și în Debrecen.
Strategie pentru dezvoltarea transportului public
,,Acesta este un proiect care se înscrie într-o strategie pe care orașul Oradea și-a asumat-o de mai multă vreme, aceea de a pune accent pe dezvoltarea transportului public. Sunt multe proiecte realizate și în curs de realizare pe mobilitate urbană, care urmăresc încurajarea mersului cu bicicleta și pe jos, și presupun extinderea spațiului pietonal. Evident că în contrapondere trebuie să oferim un transport public de calitate. În realizarea acestui scop vă reamintesc câteva proiecte pe care le-am finalizat sau sunt în realizare.
E vorba în primul rând de achiziția a 20 de tramvaie noi, un proiect de 150 milioane lei plus TVA. Primele 4 tramvaie au sosit deja în orașul nostru și urmează să fie puse în funcțiune probabil în partea a doua a lunii iulie, celelalte șase tramvaie vor fi livrate până la finalul acestui an, iar celelalte 10 tramvaie vor fi livrate anul viitor.
Un alt proiect, pentru care în data de 9 iunie s-a și deschis licitația, se referă la achiziția a 15 autobuze hibrid. Aici avem un singur ofertant, iar termenul de livrare este 14 luni, practic dacă lucrurile funcționează normal și urmează să se adjudece licitația, undeva spre sfârșitul anului viitor ar trebui să ajungă în municipiu și cele 15 autobuze hibrid. Acest proiect este în valoare de 23 milioane lei plus TVA.
Un alt proiect finalizat presupune achiziția unei stații de redresare în valoare de 3,3 milioane lei plus TVA, în zona Cicero, proiect care este finalizat și recepționat.
Vorbim astfel de o direcție asumată de municipalitate, vom continua și în perioada următoare să încercăm să aducem în orașul nostru toate tipurile de finanțare care se adresează acestui domeniu, pentru că Oradea are nevoie de transport public de calitate", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.
Din cele 7 autobuze noi achiziționate de S.C. Oradea Transport Local S.A., au sosit primele șase, urmând ca în perioada următoare să ajungă în municipiu și un autobuz Mercedes-Benz Citaro K Hybrid.
Autobuzele au o lungime de 12 metri, podea coborâtă și o capacitate extinsă de transport călători, de până la 108 pasageri, dintre care 27 pe scaune. Vehiculele de transport persoane îndeplinesc cele mai stricte standarde de poluare, respectiv Euro VI, etapa D. Noile vehicule dispun de sisteme de informare, sunt prevăzute cu camere de supraveghere pentru siguranța călătorilor și includ un sistem de monitorizare a numărului de pasageri. Autobuzele se remarcă prin costul scăzut de operare, eficiență ridicată și consumul redus de combustibil. Autobuzele sunt dotate cu panouri de afișare a traseului autobuzului. De asemenea, vocal, va fi anunțată fiecare stație care urmează în plus, autobuzele sunt dotate cu prize USB, pentru încărcarea telefoanelor mobile.
Bugetul total al acestui proiect este de 2.930.600 euro, din care finanțarea nerambursabilă solicitată se ridică la suma de 2.491.010 euro, cofinanțarea națională la suma de 334.088,40 euro, iar contribuția proprie a celor trei parteneri (S.C. Oradea Transport Local S.A, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transregio și Compania de Transport Public din Debrecen) reprezintă suma de 89.682,60 euro.
Conform spuselor directorului OTL, cele șase autobuze vor circula pe străzile orădene după ce vor obține toate avizele necesare. Şase din cele 7 autobuze obținute din proiectul Transborder vor circula în Oradea, iar unul va efectua cursa transfrontalieră Oradea-Biharkeresztes.
La ora actuală, flota OTL este formată din 97 de autobuze, din care 90 sunt funcționale a menționat Viorel Pop, directorul OTL SA. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:40:00 Ora de vară a Europei de Est