Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție...

Instituția Prefectului a emis, în atenția primăriilor,

O circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție...

O circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție... Instituția Prefectului a emis în atenția primăriilor din județul Bihor, conform dispozițiilor prefectului Dumitru Țiplea, în calitate de președinte al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, o circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție în cazul declanșării fenomenelor meteorologice periculoase pe perioada de vară.

Din studiul analizei situaţiei operative a anilor precedenţi, rezultă că în perioada de vară creşte numărul incendiilor la vegetaţie din cauza temperaturilor ridicate şi a intervalelor mari de timp fără precipitaţii. Tot în această perioadă a anului sunt frecvente fenomenele meteo periculoase, ploi cu cantităţi mari de apă ce pot genera inundaţii pe cursuri de apă necadastrate şi formarea de torenţi. Conform informării emise de Prefectura Bihor, pentru evitarea situaţiilor de urgenţă iminente, în perioada imediat următoare activitatea din cadrul serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă din cadrul primăriilor se va orienta pentru asigurarea următoarelor măsuri:
1. Verificarea sistemelor de înştiinţare, avertizare şi alarmare a autorităţilor administraţiei publice şi a populaţiei, organizarea şi asigurarea serviciului de permanenţă la primirea mesajelor de înştiinţare sau în alte cazuri, când situaţia operativă o impune;
2. Actualizarea planurilor de analiză şi acoperire a riscurilor, în care vor fi cuprinse concret activităţile pe cele trei faze: premergător, pe timpul şi post situaţii de urgenţă;
3. Asigurarea accesoriilor, echipamentelor de protecţie necesare în intervenţia serviciului voluntar, precum şi materialele şi utilajele prevăzute în anexa din Planul de apărare la inundaţii;
4. Identificarea şi nominalizarea zonelor şi sectoarelor de activitate în care creşte riscul de incendiu în condiţiile creşterii temperaturilor şi lipsa precipitaţiilor, precum și executarea de acţiuni preventive în aceste localităţi;
5. Interzicerea utilizării focului deschis în zonele afectate de uscăciune avansată;
6. Restricţionarea efectuării în anumite intervale, pe timpul zilei, a unor lucrări care creează condiţii favorizante pentru producerea de incendii, prin degajări de substanţe volatile sau supraîncălziri excesive;
7. Asigurarea protejării faţă de efectul direct al razelor solare a recipientelor, rezervoarelor şi a altor tipuri de ambalaje care conţin vapori inflamabili sau gaze lichefiate sub presiune, prin depozitarea la umbră;
8. Intensificarea controalelor în zonele cu culturi agricole şi locuri cu vegetaţie forestieră, mai ales în cele frecventate pentru agrement;
9. Asigurarea funcţionării resurselor de alimentare cu apă (rezervă de apă, debit şi presiune la hidranţi). În localităţile fără reţele de alimentare cu apă vor fi identificate surse naturale, asigurate cu marcaje şi condiţii de acces pentru alimentarea autospecialele de stingere;
10. Identificarea asociaţiilor agricole, persoanelor fizice ce deţin utilaje agricole sau terenuri pe care au fost cultivate cereale şi determinarea acestora pentru respectarea măsurilor specifice de apărare împotriva incendiilor;
11. Întreţinerea şi curăţirea şanţurilor, rigolelor, decolmatarea cursurilor de apă, curăţirea vegetaţiei uscate în zona podeţelor şi podurilor;
12. Asigurarea unor fâşii curăţate de vegetaţie uscată în apropierea căilor de comunicaţie, transport (rutier, feroviar), în scopul evitării faptului ca acestea să fie afectate de eventualele incendii sau efectele acestora;
13. Asigurarea existenţei şi verificarea sistemelor de protecţie la trăsnet, mai ales la unităţi de cult şi la alte instituţii la care este prevăzută necesitatea existenţei acestora;
14. Se vor asigura măsurile specifice de prevenire şi intervenţie cu ocazia manifestărilor cu public numeros;
15. Desfăşurarea de activităţi de informare preventivă a cetăţenilor cu prelucrarea măsurilor de prevenire specifice acestui sezon;
16. Informarea operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Crișana" al judeţului Bihor (ISU) despre pericolul ori producerea unor situaţii de urgenţă şi întocmirea în termenul legal al raportului de intervenţie, respectiv înaintarea acestuia,  în cazul intervenţiei serviciului voluntar.
Reamintim că, în calitate de președinți ai comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, primarii coordonează organizarea permanentă a intervenţiei în caz de incendiu la nivelul unităţii administrativ-teritoriale (UAT), asigură participarea la intervenţie a serviciului voluntar de urgenţă cu mijloacele din dotare şi conducerea intervenţiei, până la stingerea incendiului ori până la sosirea forţelor ISU „Crișana". De asemenea, conform prevederilor legale, primăriile sunt obligate să ia măsuri în vederea identificării şi înlăturării cauzelor care ar putea produce situaţii de urgenţă, prin intermediul personalului din subordine cu atribuţii pe linia prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă.
Cancelaria Prefectului

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 01:03:58 Ora de vară a Europei de Est