Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cum s-a desfășurat Evaluarea Națională și stadiul pregătirilor pentru Bacalaureat

Vineri, la I.S.J. Bihor, conferință de presă

Cum s-a desfășurat Evaluarea Națională și stadiul pregătirilor pentru Bacalaureat

Vineri, 19 iunie 2020, inspectorul școlar general, domnul prof. Virgil Blage, a organizat o conferință de presă în care și-a propus, în principal, să se refere la două subiecte de actualitate din învățământul preuniversitar românesc, examenele naționale, Evaluarea Națională la clasa a VIII-a și examenul național de Bacalaureat.

Fiind încheiate cele trei probe scrise ale Evaluării Naționale, generalul Inspectoratului Școlar  ne-a făcut o prezentare tehnică a celor trei probe, cu accent pe prezență și absenți, și nu întâmplător, pentru că privitor la numărul de absenți, spunea domnul inspector general, Bihorul se situează pe locul III pe țară, cu 591 de absenți la proba de limba și literatura română (5.303 candidați înscriși, 4.712, prezenți, 591, absenți, ceea ce înseamnă 88, 85%, prezenți, cu o rată a absenteismului de 11,15%), cu 596 de absenți la matematică (5.303, înscriși, 4.707, prezenți, 88,76%, prezenți și 11,23%, absenți) și 204 absenți la limba maternă (1.114, înscriși, 910, prezenți, 204, absenți, 81,68%, prezenți, 18,31%, absenți). După care a concluzionat că ,,numărul absenților nu este nici pe departe ceva neobișnuit și că nu este nicio tragedie pentru că numărul de absenți s-ar putea regăsi într-un alt clasament unde ne situăm pe locul II sau III la cuprinderea, absorbția elevilor în învățământul profesional și tehnic.
Schimbare de optică în ceea ce privește învățământul profesional
Acești 1.030 de elevi care nu au participat la examenele naționale se regăsesc în clasele de învățământ profesional. De exemplu, anul trecut un număr de aproximativ 1.100 de elevi (57 de clase) s-au regăsit în învățământul profesional", iar pentru anul acesta au fost propuse 71 de clase de profesional. După ce vor afla rezultatele la Evaluarea Națională, cu siguranță că și alții se vor orienta spre acest învățământ, care, preciza domnul inspector general, nu mai este privit ca acum 10 ani sau chiar cinci ani, datorită schimbării de optică. ,,Tot mai mulți părinți (și elevi) au o abordare mult mai practică în ceea ce privește parcursul școlar al copiilor lor; în sensul că este bine să ai o meserie și un sprijin financiar consistent și pe parcursul învățării și să ai o perspectivă, un loc de muncă asigurat la vârstă destul de fragedă". Ca argumente, au fost menționate bursele acordate în învățământul dual, chiar generoase, de ministerul de resort, de agenții economici interesați, precum și facilitățile acordate de consiliile locale (legate de internat și cantină).
Resursa umană implicată la E.N.
Generalul a ținut apoi să ne prezinte implicarea cadrelor didactice în organizarea și desfășurarea Evaluării Naționale, care nu au fost deloc puține, 2.589, prezente în cele 25 de centre de examen, în cele două centre zonale de evaluare și 788 de săli de clasă, plus 800 de cadre din categoria personal nedidactic, personal auxiliar. Am aflăm că domnul inspector general a fost prezent în 10 centre din Oradea (la ,,Oltea Domna" și ,,Emanuil Gojdu" - ingeniozitate  și creativitate, ,,Nicolae Bălcescu"  - impecabil) și în 15 din județ, făcând aprecieri elogioase în ce privește organizarea și desfășurarea examenelor la școli din zona Beiuș, Aleșd, Ștei, Salonta, fiind nominalizate școli din Hotar (unde a ajuns pentru prima oară un inspector școlar general), Uileacu de Beiuș, ,,Samuil Vulcan" și ,,Nicolae Bolcaș" - Beiuș, ,,Teodor Neș" - Salonta, ,,Constantin Șerban" și ,,Alexandru Roman" - Aleșd (,,de mare ținută").
Dl inspector general Virgil Blage dorește să le mulțumească (prin intermediul presei) celor de la D.A.S.O. și D.S.P., pentru asigurarea asistenței medicale (,,impecabile", ca să-l cităm pe domnul general). ,,Am am avut un cadru medical la fiecare 50 de elevi și la fel vom avea și la BAC". Mulțumiri au mai primit din partea generalului furnizorii de internet și energie electrică, ,,colegii mei, directori, cadre didactice, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic care s-au comportat admirabil, colaborarea fiind una exemplară"!
Considerații legate de organizarea Bacalaureatului
În ce privește organizarea Bacalaureatului, domnul inspector general ne-a dat câteva date tehnice. În perioada 11-17 iunie, a avut loc procesul de echivalare a competențelor de comunicare în limba română, într-o limbă străină, respectiv competențe TIC, proces încheiat cu succes; cei 4.716 candidați înscriși vor fi grupați în 41 de centre de examen și vor susține probele în 499 de săli de clasă; tot pentru ei vor fi puse la dispoziție 92 de săli de bagaje; 873 de cadre au fost desemnate ca asistenți pentru examene, 44 de președinți (,,cumplit de mulți" - vorba generalului), mai mulți, 50 sunt și pe lista vicepreședinților...
Pentru operativitate și o mai bună organizare, la intrarea candidaților , la unele școli, s-au găsit mai multe variante de intrare (trei la C.N. ,,Mihai Eminescu", două la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", iar pentru o siguranță crescută și monitorizare ca la carte, Inspectoratul Școlar a suplimentat numărul camerelor web cu încă 496, pe lângă cele existente în sălile de examen și pe coridoare.
Ieșirea cu bine din perioada de examene
Fiind întrebat despre obiectivele pe care și le-a propus în calitate de inspector școlar general (fie ele și obiective de suflet), domnul profesor Virgil Blage a spus: ,,Obiectivul pe care mi l-am propus este de a ieși cu bine din perioada examenelor, care este una dificilă, condițiile sunt dificile. Simțiți presiunea. Și noi o simțim. Este plăcut să faci față unei provocări. Numai provocările pot să-ți aducă satisfacții. Rutina nu totdeauna generează efecte pozitive. Rutina poate să ducă uneori la greșeli.
Toată lumea pornește cu gândul de a face bine! Eu aș dori să descoperiți dumneavoastră pe parcurs ce am făcut.
Să ne pregătim foarte bine pentru un nou an școlar, cât de cât normal
Un alt obiectiv (de suflet), după ce scăpăm de examene este să ne pregătim foarte bine pentru un nou an școlar, cât de cât normal. Va trebui să conviețuim cu covid-ul, cu o altă tulpină sau cu un alt virus. Pentru asta trebuie să ne pregătim personalul, colegii, să poată să lucreze și fizic, față-n față cu elevii  și online. Cred că o Metodică a predării online este extrem de importantă", a mai spus domnul inspector școlar general Virgil Blage...
Ovidiu Dan

 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:52:25 Ora standard a Europei de Est