Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 iunie 2022
Astăzi este ultima zi de școală dintr-un an școlar care plasează România în topul statelor europene la capitolul cele mai puține zile de cursuri.
Vacanța de vară care începe acum se va încheia pe 4 septembrie. Copiii vor începe următorul an școlar, 2022-2023, pe 5 septembrie 2022. O premieră a viitorului an școlar este dispariția semestrelor și a tezelor obligatorii. Concret, din 5 septembrie elevii vor reveni la școală pentru a urma cinci „module de învățare” (în loc de semestre) și cinci vacanțe. Paradoxal, deși toată dezbaterea inițiată de ministrul Cîmpeanu cu privire la modificarea organizării anului școlar a avut ca temei extinderea numărului de zile de școală, pentru ca elevii români să ajungă la media europeană, și anul viitor școlar va avea o durată tot de 36 de săptămâni, la fel de scurt ca cel actual în privința numărului de zile de școală, după cum a arătat Edupedu.ro într-o analiză.
Structura anului școlar 2022-2023, publicată în Monitorul Oficial, indică un an care începe mai devreme și se termină mai târziu, ceea ce ar sugera un an școlar mai lung, fie și în situația reorganizării, dar apar mai multe vacanțe ce împart anul în cinci module de școală, precum și perioade libere la care se adaugă sărbători legale.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

,,În lumea basmelor” … la final

Proiectul județean

,,În lumea basmelor” … la final

Suntem la finalul proiectului județean, cu participare interjudețeană, intitulat ,,În lumea basmelor", aprobat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, nr. 299 din 26.11.2019.

Acest proiect are ca scop stimularea interesului pentru lectura individuală şi colectivă în perioada şcolară, în vederea dezvoltării /activizării vocabularului, a dobândirii tehnicilor de muncă intelectuală, dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, dar și cultivarea interesului pentru lectură, facilitarea integrării în mediul şcolar și oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei.
În perioada octombrie 2019 - martie 2020, echipa de proiect, formată din prof. Hădărean Diana, Iștoc Silvia, Antal Nicoleta și Pușcaș Camelia, împreună cu echipa de implementare și școlile partenere: Colegiul Național ,,Gh. Șincai", Cluj-Napoca, jud. Cluj (prof. Ona Nicoleta și Bacu Mihaela), Școala Gimnazală Târnova, jud. Arad (prof. Crișan Loredana, Garda Adina și Stan Lavinia), Școala Gimnazială ,,Puiu Sever", Ineu, jud. Bihor (prof. Sinka Palma, Suciu Petronela, Arsinte Alexandra și Karacsony Zoița), Școala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan", Vașcău, jud. Bihor (prof. Laza Mateuța Lenuța și Ifrim Carmen), Școala Gimnazială, Nr.1 Buntești, jud. Bihor (prof. Vesa Titiana și Ciuciu Olimpia Viorica), Școala Gimnazială Nr.1, Drăgești (prof. Ghenț Valentina), Școala Gimnazială ,,Viorel Horj", Drăgănești, jud. Bihor (prof. Lăzău Ioana și Lobonț Liana), Școala Primară Nr. 1, Pocola, jud. Bihor (prof. Cergheș Gabriela), G.P.N.  Nr. 4, Tășad-Goila, jud. Bihor (prof. Jula Claudia), Școala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu", Beiuș, jud.Bihor (prof. Hera Anton Ancuța, Popa Corina, Bar Adela și Licuricean Claudia), Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni, jud. Bihor (prof. Sabău Simona), G.P.P. Nr. 46, Oradea, jud. Bihor (prof. Gîrba Kinga), G.P.P. Nr. 53, Oradea, jud. Bihor (prof.Munteanu Mirela), Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga",Oradea, jud. Bihor (prof. Imre Ramona), Școala Gimnazială ,,Iosif Vulcan", comuna Holod, jud. Bihor (prof. Fâșie Mirela și Carțiș Corina) și Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu", Ștei, jud. Bihor (prof. Creț Florina, Lupău Florina și Tomescu Ileana) au realizat activități care au fost stimulative și au avut ca obiectiv dezvoltarea capacităţii creatoare a elevilor. Echipa de implementare a acestui proiect a făcut ca toate activitățile din proiect să aibă un impact pozitiv asupra copiilor, părinților și comunității din care fac parte.
Proiectul „În lumea basmelor " a adunat o nouă serie de povești și aventuri în perioada anului școlar, iar elevii sub îndrumarea profesorilor coordonatori au realizat activități culturale, multiculturale, ateliere de creație literară și artistică etc.
În urma proiectului județean cu participare interjudețeană ,,În lumea basmelor", prieteniile ce s-au închegat au fost deopotrivă între elevi cât și între elevii instituțiilor partenere.
Inițiatorul acestui proiect, prof. Domokos Ruxandra, a declarat că acest  proiect a reprezentat un veritabil schimb de experiență  și o incursiune didactică și socio-culturală.
Prof. Domokos Ruxandra
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,În lumea basmelor” … la final.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 3 iulie 2022