Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Clasa albinuțelor (clasa a IV-a A), profesor Cristiana Vidican

Am intrat în Stupul lor, la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna” și ce am găsit…

Clasa albinuțelor (clasa a IV-a A), profesor Cristiana Vidican

Pornind la drum cu poezia ,,Stupul lor", scrisă de Tudor Arghezi (fișă de lucru), printr-o ,,șmecherie" (magie) didactică, ajutați fiind și de doamna profesor Cristiana Vidican, am intrat în Clasa albinuțelor - clasa a IV-a și ce credeți că am găsit?

Chestionar final la sfârșit de an școlar? Nu; la sfârșit de ciclu? Nu; la final de școală online? Nu; un album, albumul clasei a IV-a A
Doamna învățătoare le spunea elevilor:
,,Învață să fii bun și curajos! Învață că niciun munte nu este prea înalt, niciun vis prea mare și nimeni nu are dreptul să îți distrugă fericirea! Învață că în spatele oricărui lucru se află Dumnezeu, care ne iubește necondiționat! Învață să întinzi o mână celui în nevoie, să transmiți lecția bunătății prin exemplul personal! Învață să te respecți și să-i respecți pe ceilalți!
Învață să fii OM"!
 
Gânduri adunate-n câteva rânduri dedicate primei mele generații de cinci stele!
Am spus generație de cinci stele (*****) pentru că i-am modelat cinci ani de zile, perioadă în care am investit sentimente, am transmis cunoștințe, dar îmi place să cred că am depășit sfera predării unor simple noțiuni din ariile curriculare specifice ciclului primar.
Îmi amintesc cu nostalgie prima săptămână din clasa pregătitoare, când albinuțele mele au fost întrebate ce vor să se facă atunci când vor fi mari, întrebare capitală la care au răspuns sincer, spontan și dezinvolt. Acum, dacă ar citi ceea ce îi declarau atunci domnului Dan Ovidiu Moise, cu siguranță ar zâmbi, pentru că meserii ca: tractorist, pedichiuristă, căutător de comori, căpitan pe vapor sau prințesă, au fost înlocuite de cu totul altele....
Și totuși, revista consacrată pentru învățământ și educație ,,OviDan" ne-a urmărit îndeaproape și ne-a însoțit în această Aventură a cunoașterii, mărturie stând cele aproape douăzeci de articole în care au fost surprinse activitățile realizate împreună cu zumzăreii mei harnici și creativi. Am învățat să lucrăm, să învățăm din proiecte, unii de la alții, să ne jucăm învățând și să învățăm jucându-ne, prin descoperire, având modele internaționale - partenerii noștri din India, Estonia, Finlanda - unde educația ocupă un loc de frunte. Ne-am dat seama că munca în echipă e cea mai eficientă metodă de a realiza repede și bine ceea ce ne propunem. Am avut activități pe care le-am personalizat ca fiind ale clasei noastre, a albinuțelor: Întâlnirea bunicilor - Punte între generații, Expoziția de mărțișoare cu vânzare, (în urma fiecăreia bucurându-ne la pizza și film de satisfacția banului muncit de noi)... fiind doar două dintre multele. 
Zumzăreii mei au realizat cât de simplu e să faci bine, fără a aștepta nimic în schimb: au ajutat în unele cazuri umanitare.  Au fost responsabilizați prin activitățile de curățenie sau eco demarate, au plantat Pomișorul Centenarului și panseluțe, au învățat cum să se comporte unii cu alții, cât de importantă este lectura, dar și o viață sănătoasă într-un corp sănătos - prin toate proiectele și parteneriatele avute în ultimii cinci ani. Au participat la concursuri din toate domeniile: atât matematică, limba română sau științe, dar și festivaluri de muzică populară, patriotică sau arte plastice, toate dovedindu-le cât sunt de talentați și de valoroși. Au tras concluzia că ,,Succesul este suma unor eforturi mici, repetate zi de zi!" Au fost încurajați constant că ,,sunt mai curajoși decât cred, mai puternici decât par și mai deștepți decât gândesc".
Au învățat să fie o familie, să se ajute la nevoie, dar mai ales să fie OAMENI, cu tot ce implică acest cuvânt care cântărește greu. Mi-ar plăcea să știu că vor avea mereu la ei, în tolba cu virtuți: sinceritatea, buna creștere, altruismul, emoția, perseverența etc. Au fost colegi, dar vor rămâne prieteni, fiecare unic și valoros, în felul lui.
Iar dacă ar fi să le dau niște ultime povețe de suflet, i-aș îndemna pe fiecare: ,, Învață să fii bun și curajos! Învață că niciun munte ne este prea înalt, niciun vis prea mare și nimeni nu are dreptul să îți distrugă fericirea! Învață că în spatele oricărui lucru se află Dumnezeu, care ne iubește necondiționat! Învață să întinzi o mână celui în nevoie, să transmiți lecția bunătății prin exemplul personal! Învață să te respecți și să-i respecți pe ceilalți! Învață să fii OM!''.
Eu, dăscălița lor, îi asigur că fiecare are un loc special în inima mea, lucru pe care timpul nu îl va altera niciodată!
Profesor Cristiana Vidican
 
Mulțumim, Doamnă Profesor!
V-am urmărit, pas cu pas (și) pe Facebook în timpul școlii online și am văzut cât ați muncit, câți v-ați zbătut pentru a micșora distanța (distanțarea fizică, nicidecum ,,socială", cum greșit se vehiculează peste tot), pentru a-i avea în permanență pe copii în vizor, și întotdeauna la suflet. Așa am simțit din ceea ce am citit, din ceea ce ați comunicat cu ei, folosind cele mai potrivite cuvinte (,,Cuvinte potrivite"), vorba Domnului Arghezi. Ați făcut tot ce se putea cu tehnica și cu mijloacele didactice la care v-ați raportat, fiind cu toții la început de drum, ca dascăli, într-o școală online, inventată peste noapte; fiecare a procedat, în premieră, cum a putut, cum s-a priceput, cum a simțit. Nu au existat modele, șabloane, rețete, o metodică a predării online, vorba domnului inspector școlar general Virgil Blage.
Felicitări, doamna Cristiana, pentru toate rezultatele obținute de elevii dumneavoastră în cei cinci ani de ciclu primar (și aceasta este o premieră ca dascăl; nu patru, ci cinci ani)!
Felicitări, dragi albinuțe! Nici nu știți cât vă va lipsi doamna învățătoare! Veți realiza în timp, atunci când vă va fi greu, când veți fi singuri pe val și ați mai vrea un cuvânt de încurajare, de îmbărbătare, sfatul celui mai bun prieten!
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:29:48 Ora de vară a Europei de Est