Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Ieri, matematica - ,,proba de foc

Bacalaureat 2020

Ieri, matematica - ,,proba de foc

,,Miercuri, 24 iunie 2020, s-a desfășurat proba obligatorie a profilului din cadrul examenului de Bacalaureat - E)c), sesiunea iunie - iulie 2020.

În județul Bihor dintre cei 4.343 de candidaţi înscrişi (3.071 la matematică, respectiv 1.272 la istorie), s-au prezentat 4.179 de candidați. Au absentat 164"; am citat din Comunicatul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Matematica, iarăși matematica
,,Probă de foc" a bacalaureatului, examenul de matematică a avut anul acesta o dificultate scăzută spre medie pentru elevii care au intrat în liceu având cunoștințe solide și au învățat sistematic pe parcursul celor patru ani.
Subiectul I a cuprins un ansamblu de exerciții din aproape toată materia claselor a 9-a și a 10-a,cu rădăcini în gimnaziu, și a fost asemănător celui din variantele propuse de minister pentru ,,antrenament". Dificultatea acestui subiect este consecință a volumului mare de informații care trebuie învățate, înțelese și aplicate. Elevii care nu stăpânesc la nivel de înțelegere aprofundată materia claselor 5-8, cum este cazul celor de la liceele tehnologice, consideră matematica drept ,,proba de foc" a bacalaureatului. Paradoxal, exercițiile pe care elevii intrați la celelalte profile le consideră banale, în cazul profilului tehnic sunt inabordabile. Datorită faptului că la admiterea în liceu nu există o medie minimă, acești elevi se regăsesc în fața primului lor examen real. Matematica, fiind o disciplină care se studiază în spirală, dacă are lacune la bază, devine o mare enigmă în continuare. Sunt copii care,îndrumați corespunzător, motivați și susținuți, recuperează și sunt capabili de note mult peste cele cu care au intrat în clasa a 9-a. Pentru aceștia subiectul a fost ușor. Roxana, elevă la profilul servicii, la ieșirea din examen, s-a plâns de problema cu procente, dar a fost încântată de subiectul II și o parte din subiectul III.
Subiectul al II-lea, cel de algebra claselor a 11-a și a 12-a, este, în general, cel mai agreat. Anul acesta, prin reducerea materiei, a fost eliminat capitolul de polinoame. Subiectele de la toate profilele au avut o dificultate redusă la punctele a și b.
Subiectul al III-lea, cel de analiză matematică, este cel mai dificil pentru elevii care nu au deprins o gândire logică și nu au capacitate de a sintetiza și analiza informațiile matematice. Examenul de astăzi a avut dificultate medie pentru elevii care au învățat și au lucrat exerciții de sinteză. Exercițiile au fost mai dificile decât cele din testele propuse la toate profilele.
Punctele c de la exercițiile subiectelor II și III sunt întotdeauna mai complexe, făcând diferența între un elev care a învățat și un elev care a înțeles.
În ansamblu, subiectul de matematică de astăzi a fost unul abordabil, nota 7 fiind atinsă cu cunoștințe decente, iar pentru nota maximă a fost necesară o cunoaștere aprofundată.
Prof. Ramona Bălan

Trimite email

duminică, 12 iulie 2020