Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ieri, matematica - ,,proba de foc

Bacalaureat 2020

Ieri, matematica - ,,proba de foc

,,Miercuri, 24 iunie 2020, s-a desfășurat proba obligatorie a profilului din cadrul examenului de Bacalaureat - E)c), sesiunea iunie - iulie 2020.

În județul Bihor dintre cei 4.343 de candidaţi înscrişi (3.071 la matematică, respectiv 1.272 la istorie), s-au prezentat 4.179 de candidați. Au absentat 164"; am citat din Comunicatul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Matematica, iarăși matematica
,,Probă de foc" a bacalaureatului, examenul de matematică a avut anul acesta o dificultate scăzută spre medie pentru elevii care au intrat în liceu având cunoștințe solide și au învățat sistematic pe parcursul celor patru ani.
Subiectul I a cuprins un ansamblu de exerciții din aproape toată materia claselor a 9-a și a 10-a,cu rădăcini în gimnaziu, și a fost asemănător celui din variantele propuse de minister pentru ,,antrenament". Dificultatea acestui subiect este consecință a volumului mare de informații care trebuie învățate, înțelese și aplicate. Elevii care nu stăpânesc la nivel de înțelegere aprofundată materia claselor 5-8, cum este cazul celor de la liceele tehnologice, consideră matematica drept ,,proba de foc" a bacalaureatului. Paradoxal, exercițiile pe care elevii intrați la celelalte profile le consideră banale, în cazul profilului tehnic sunt inabordabile. Datorită faptului că la admiterea în liceu nu există o medie minimă, acești elevi se regăsesc în fața primului lor examen real. Matematica, fiind o disciplină care se studiază în spirală, dacă are lacune la bază, devine o mare enigmă în continuare. Sunt copii care,îndrumați corespunzător, motivați și susținuți, recuperează și sunt capabili de note mult peste cele cu care au intrat în clasa a 9-a. Pentru aceștia subiectul a fost ușor. Roxana, elevă la profilul servicii, la ieșirea din examen, s-a plâns de problema cu procente, dar a fost încântată de subiectul II și o parte din subiectul III.
Subiectul al II-lea, cel de algebra claselor a 11-a și a 12-a, este, în general, cel mai agreat. Anul acesta, prin reducerea materiei, a fost eliminat capitolul de polinoame. Subiectele de la toate profilele au avut o dificultate redusă la punctele a și b.
Subiectul al III-lea, cel de analiză matematică, este cel mai dificil pentru elevii care nu au deprins o gândire logică și nu au capacitate de a sintetiza și analiza informațiile matematice. Examenul de astăzi a avut dificultate medie pentru elevii care au învățat și au lucrat exerciții de sinteză. Exercițiile au fost mai dificile decât cele din testele propuse la toate profilele.
Punctele c de la exercițiile subiectelor II și III sunt întotdeauna mai complexe, făcând diferența între un elev care a învățat și un elev care a înțeles.
În ansamblu, subiectul de matematică de astăzi a fost unul abordabil, nota 7 fiind atinsă cu cunoștințe decente, iar pentru nota maximă a fost necesară o cunoaștere aprofundată.
Prof. Ramona Bălan

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 00:54:39 Ora de vară a Europei de Est