Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ieri, matematica - ,,proba de foc

Bacalaureat 2020

Ieri, matematica - ,,proba de foc

,,Miercuri, 24 iunie 2020, s-a desfășurat proba obligatorie a profilului din cadrul examenului de Bacalaureat - E)c), sesiunea iunie - iulie 2020.

În județul Bihor dintre cei 4.343 de candidaţi înscrişi (3.071 la matematică, respectiv 1.272 la istorie), s-au prezentat 4.179 de candidați. Au absentat 164"; am citat din Comunicatul de presă al Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Matematica, iarăși matematica
,,Probă de foc" a bacalaureatului, examenul de matematică a avut anul acesta o dificultate scăzută spre medie pentru elevii care au intrat în liceu având cunoștințe solide și au învățat sistematic pe parcursul celor patru ani.
Subiectul I a cuprins un ansamblu de exerciții din aproape toată materia claselor a 9-a și a 10-a,cu rădăcini în gimnaziu, și a fost asemănător celui din variantele propuse de minister pentru ,,antrenament". Dificultatea acestui subiect este consecință a volumului mare de informații care trebuie învățate, înțelese și aplicate. Elevii care nu stăpânesc la nivel de înțelegere aprofundată materia claselor 5-8, cum este cazul celor de la liceele tehnologice, consideră matematica drept ,,proba de foc" a bacalaureatului. Paradoxal, exercițiile pe care elevii intrați la celelalte profile le consideră banale, în cazul profilului tehnic sunt inabordabile. Datorită faptului că la admiterea în liceu nu există o medie minimă, acești elevi se regăsesc în fața primului lor examen real. Matematica, fiind o disciplină care se studiază în spirală, dacă are lacune la bază, devine o mare enigmă în continuare. Sunt copii care,îndrumați corespunzător, motivați și susținuți, recuperează și sunt capabili de note mult peste cele cu care au intrat în clasa a 9-a. Pentru aceștia subiectul a fost ușor. Roxana, elevă la profilul servicii, la ieșirea din examen, s-a plâns de problema cu procente, dar a fost încântată de subiectul II și o parte din subiectul III.
Subiectul al II-lea, cel de algebra claselor a 11-a și a 12-a, este, în general, cel mai agreat. Anul acesta, prin reducerea materiei, a fost eliminat capitolul de polinoame. Subiectele de la toate profilele au avut o dificultate redusă la punctele a și b.
Subiectul al III-lea, cel de analiză matematică, este cel mai dificil pentru elevii care nu au deprins o gândire logică și nu au capacitate de a sintetiza și analiza informațiile matematice. Examenul de astăzi a avut dificultate medie pentru elevii care au învățat și au lucrat exerciții de sinteză. Exercițiile au fost mai dificile decât cele din testele propuse la toate profilele.
Punctele c de la exercițiile subiectelor II și III sunt întotdeauna mai complexe, făcând diferența între un elev care a învățat și un elev care a înțeles.
În ansamblu, subiectul de matematică de astăzi a fost unul abordabil, nota 7 fiind atinsă cu cunoștințe decente, iar pentru nota maximă a fost necesară o cunoaștere aprofundată.
Prof. Ramona Bălan

Trimite email
vineri, 7 noiembrie 2025, 17:00:47 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00