Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala altfel, prof. Maria Duma, C.N.,,Iosif Vulcan” Oradea

În varianta adaptată pandemiei de COVID-19

Școala altfel, prof. Maria Duma, C.N.,,Iosif Vulcan” Oradea

În acest an școlar, COVID-19 a obligat școala românească să găsească noi metode de comunicare între partenerii demersului didactic: elevi, părinți și dascăli.

Închiși în case, la fel de speriați datorită pandemiei, toți am căutat să ne menținem moralul și să-l ridicăm pe al celor din jur.
Școala noastră s-a implicat rapid în obținerea licenței pentru Google Suite for Education, timp în care comunicarea cu elevii și părinții s-a făcut pe WhatsApp, pe asq.ro, pe Zoom.
În vacanța de primăvară, oferta Digital Nation a fost binevenită, cursul de Profesori în Online a venit în ajutorul nostru, să ne familiarizăm cu Google Classroom și Google Meet.
Echipa formată din directorul, informaticianul și cadrele didactice a funcționat foarte eficient și munca pe platforma Google Suite for Education a început după vacanța de primăvară.
Foarte mari emoții au avut elevii, dar și dascălii la primele întâlniri on-line!
Încetul cu încetul, se deschideau noi orizonturi de comunicare, care necesitau noi metode didactice. Având clasa pregătitoare, auxiliarele în format electronic, cu planșele și materialele video au fost foarte apreciate.
Datorită particularităților de vârstă, suportul concret-intuitiv era absolut necesar, deci am folosit materiale de pe YouTube, didactic.ro și material mărunt aflat la îndemâna lor acasă.
Deoarece suportul video  nu merge prea bine când platforma este foarte solicitată, noi mijloace trebuiau folosite.
În progrmul educațional ,,Școala altfel" am încercat să propun subiecte care să atragă elevii, care să-i mobilizeze.
Astfel, ,,Ziua Animalelor" a decurs altfel decât în alți ani. Și-au fotografiat sau filmat animalele din jurul lor, unii chiar alcătuind materiale video. Responsabilitatea îngrijirii unui animal a fost vizată și educarea dragostei pentru animale.
La activitatea ,,Sănătos de mic", un părinte nutriționist (Mariana Streșna) a propus o rețetă de budincă din semințe de chia, prilej pentru a ne îmbogăți cunoștințele despre alimente sănătoase. Creativitatea lor a produs deserturi variate și foarte apetisante!
Hobby-urile noastre au fost și ele prezente în a treia zi din săptămâna ,,Școala altfel". Au prezentat poze, filmulețe sau au povestit despre preocupările și hobby-urile lor. Mișcarea în aer liber (pescuit, mersul pe bicicletă/trotinetă, plimbarea frățiorilor cu căruciorul, drumețiile, tenisul) au fost vedete, dar nu au lipsit nici jocurile cu lego, cu păpuși... Cititul a fost prezentat și el, unii progresând foarte bine în arta lecturii!
Activitatea  ,,O zi în izolare" ne-a adus aproape locuințele lor, obiceiurile lor zilnice și ale familiei. Dorul după aer curat și după comunicarea directă cu grupurile din care fac parte au dat o notă de nostalgie activității.
Totul va fi bine!
,,Totul va fi bine!" a fost activitatea care a încheiat săptămâna. Elevii au demonstrat că au aflat multe informații despre COVID-19 și au pus multe și diferite întrebări invitatei noastre, Alina Maghiar, un părinte medic pediatru. Nota de optimism a încheiat activitatea, dar îndemnul la prudență în continuare a fost lansat de doamna doctor.
A fost interesant...dar sperăm ca luna septembrie să ne găsească în sălile de clasă!!!
***
Super Școală altfel!
Felicitări, Doamnă Profesor!
Felicitări, dragi copii frumoși și isteți!
O lume întreagă speră revenirea la normal, la socializare, la prietenie, la sentimentele frumoase pe care le cultivăm copiilor și fără de care omul nu poate trăi decât în sălbăticie!
Ovidiu Dan
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Școala altfel, prof. Maria Duma, C.N.,,Iosif Vulcan” Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:14:09 Ora de vară a Europei de Est