Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii

Luni, 29 iunie, Conferință de presă la I.S.J. Bihor

Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii

Luni, 29 iunie 2020, domnul prof. dr. ec. Virgil Blage, noul inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a organizat o nouă conferință de presă, cu două teme principale: analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii.

Durerea cea mare, ceea ce-l nemulțumește și-l îngrijorează cel mai mult pe generalul I.S.J. Bihor este numărul mare, mult prea mare al celor care au luat note între 1 și 4,99. Pentru că nu sunt deloc puțini: 1.171 de candidați, absolvenți de clasa a VIII-a.
,,2.208 este mare și reflectă calitatea educației"
,,Chiar dacă procentul (de promovare) este peste media națională, cu puțintel, ne situăm undeva la mijlocul ierarhiei, eu mă declar, pe de o parte, nemulțumit și îngrijorat de numărul mare de elevi care s-au pierdut undeva pe parcurs. Este vorba despre cei 1.171 de elevi care au luat note între 1 și 4,99; 603 au absentat, deși s-au înscris la acest examen, 434 nu s-au înscris deloc la Evaluarea Națională, deci este vorba despre 2.208 elevi, care reprezintă un procent de 38,40 la sută din totalul elevilor înscriși din clasa a VIII-a de la începutul anului", a precizat domnul inspector școlar general Virgil Nicolae Blage.
,,Învățământul bihorean nu aș putea spune că e grozav!"
După care a mai făcut o apreciere, la adresa întregului  învățământ bihorean. ,,Învățământul bihorean nu aș putea spune că e grozav! Aș putea să spun doar că e decent. În acest moment, dacă mă raportez la aceste cifre (5.303 candidați, prezența medie este de 4.700; 603 absenți, 0 elevi eliminați, note între 1 și 4,99 - 1.171; peste 5 - 3.529, adică 75,09% din totalul elevilor înscriși; note între 5 și 5,99 - 510; între 6 și 6,99 - 666; între 7 și 7,99 - 896; între 8 și 8,99 - 922; între 9 și 9.99 - 521, precum și 14 elevi cu 10), aș putea să spun că își dorește să fie decent".
Domnul general a și găsit vinovații!
,,Cine sunt responsabili pentru aceste rezultate?  Sunt destul de direct în a spune că responsabili de calitatea educației sunt, în ordine, începând de sus, Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar și directorii unităților de învățământ".
Directorii, numai directorii... ,,Declarație de război", pe față!
Directorii... care trebuie  musai schimbați: e OFul cel mare al generalului. Lăsându-i la o parte pe cei din minister, dar și pe inspectori,  ,,responsabilitatea pentru calitatea actului educațional revine directorilor. Iar dacă mă uit în spate puțin, constat că cu foarte-foarte mici excepții, toți acești directori au avut calificativul FB, anul trecut. Având un corp de directori atât de buni, nu înțeleg de ce sunt rezultatele atât de slabe. Este adevărat că au și ei scuzele lor legate de maniera în care se face selecția cadrelor didactice, nemulțumiri legate de metodologia de mișcare a cadrelor didactice, dar în cele din urmă, nemulțumirile legate de activitatea lor sunt generalizate, nu vin doar de la noi, de la persoana mea, ci și de la reprezentanții Administrației publice locale", a mai spus domnul general, și ne-a dat ca exemplu nemulțumirea (dezamăgirea) primarului din Roșia. ,,Sunt dezamăgit de rezultatele obținute de elevii de la școala noastră. Se face mai multă politică decât școală la noi. Sindicatele doar solicită drepturi și facilitate pentru cadrele didactice, dar nu sunt preocupate de deprofesionalizarea care are loc an de an. Nu diplomele sunt cele care conferă valoare unui cadru didactic, valoarea acestora este zero. Din 29 de elevi de clasa a VIII-a doar nouă au luat note peste 5", i-a declarat primarul din Roșia domnului general Virgil Blage.
Consecințele?
,,Noi vom analiza în perioada care urmează fiecare unitate de învățământ în parte, fiecare centru în parte și vom decide sigur, pornind de la fișa de autoevaluare a acestor directori, care va fi calificativul. Țin să asigur pe toată lumea că a venit momentul să ne asumăm și să-și asume și ei responsabilitatea pentru rezultatele obținute. Va fi un început. Oamenii se vor supăra. O să le treacă! Dar eu nu-mi încarc conștiința cu niște calificative care nu au niciun fel de acoperire în rezultatele obținute de elevi", a conchis generalul, în mod tranșant, fără pardon, așa după cum îl știm!
Etapa specială a Evaluării Naționale
Revenind la examenul de Evaluare Națională care s-a încheiat pentru cei mai mulți absolvenți ai clasei a VIII-a, domnul inspector școlar general a făcut vorbire și despre etapa specială a acestui examen care tocmai a început, ieri, iar din Bihor, la această etapă vor participa doar patru elevi, doi din Marghita, unul de la Suplacu de Barcău și unul de la Școala ,,Dacia" din Oradea; etapa se derulează în perioada 29 iunie - 2 iulie, cu rezultatele finale pe 4 iulie.
Deschidem grădinițele (de vară)!
Pe perioada acestei veri, în Oradea vor fi deschise 14 grădinițe, potrivit directivelor Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Sănătății, cu respectarea celor 4 metri pătrați alocați unui copil preșcolar , dar și în funcție de solicitări; pentru că una s-a vrut și s-a planificat (propus) și alta a ieșit când au venit părinții cu solicitările.
,,Noi am estimat la un moment dat că vom avea 661 de cereri; astăzi avem 427; în 19 iunie, vorbeam de 764 de locuri în grădinițe, astăzi avem 428 de locuri, dar și din cei 427 care au solicitat loc la grădiniță, doar jumătate au fost azi dimineață la porțile grădinițelor. Mulți părinți au renunțat să-și mai lase copilul la grădiniță în momentul în care li s-a cerut să completeze o declarative că nu au avut niciun contact cu persoane care ar fi fost în contact cu suspecți de covid, cu bolnavi de covid".
Deci, pe perioada verii, în Oradea vor fi deschise 14 grădinițe, în timp ce alte cinci se află în reabilitare, iar din august, se vor adăuga alte opt.
Și în cazul grădinițelor, unii au încercat ,,să bage strâmbe" (reclamând la împărăție, via minister), ,,decretând" cum că personalul din grădinițe nu își va putea efectua concediul legal de odihnă. Domnul general îi liniștește pe grijulii, spunându-le verde în față că a consultat toate fișele, planificările și procesele verbale ale consiliilor de administrație și că nu vor fi cazuri de acest gen în Bihor.
,,Eu sunt alt fel de om"!
,,Mie îmi place să ascult. Mie îmi place să privesc cu ochii deschiși. Îmi place să învăț. Și să învăț pe tot parcursul vieții.
Nu îmi place să aplec urechea. Nu-mi place să trag cu ochiul sau să închid ochii.
Și nu-mi plac oamenii care le știu pe toate"!
Acesta este inspectorul școlar general Virgil Blage, care îți spune direct, verde în față, ce are de spus.
Vorba aceea: Te pui cu Blage?!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 21:53:25 Ora de vară a Europei de Est