Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii

Luni, 29 iunie, Conferință de presă la I.S.J. Bihor

Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii

Luni, 29 iunie 2020, domnul prof. dr. ec. Virgil Blage, noul inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a organizat o nouă conferință de presă, cu două teme principale: analiza rezultatelor la Evaluarea Națională și redeschiderea grădinițelor pe timpul verii.

Durerea cea mare, ceea ce-l nemulțumește și-l îngrijorează cel mai mult pe generalul I.S.J. Bihor este numărul mare, mult prea mare al celor care au luat note între 1 și 4,99. Pentru că nu sunt deloc puțini: 1.171 de candidați, absolvenți de clasa a VIII-a.
,,2.208 este mare și reflectă calitatea educației"
,,Chiar dacă procentul (de promovare) este peste media națională, cu puțintel, ne situăm undeva la mijlocul ierarhiei, eu mă declar, pe de o parte, nemulțumit și îngrijorat de numărul mare de elevi care s-au pierdut undeva pe parcurs. Este vorba despre cei 1.171 de elevi care au luat note între 1 și 4,99; 603 au absentat, deși s-au înscris la acest examen, 434 nu s-au înscris deloc la Evaluarea Națională, deci este vorba despre 2.208 elevi, care reprezintă un procent de 38,40 la sută din totalul elevilor înscriși din clasa a VIII-a de la începutul anului", a precizat domnul inspector școlar general Virgil Nicolae Blage.
,,Învățământul bihorean nu aș putea spune că e grozav!"
După care a mai făcut o apreciere, la adresa întregului  învățământ bihorean. ,,Învățământul bihorean nu aș putea spune că e grozav! Aș putea să spun doar că e decent. În acest moment, dacă mă raportez la aceste cifre (5.303 candidați, prezența medie este de 4.700; 603 absenți, 0 elevi eliminați, note între 1 și 4,99 - 1.171; peste 5 - 3.529, adică 75,09% din totalul elevilor înscriși; note între 5 și 5,99 - 510; între 6 și 6,99 - 666; între 7 și 7,99 - 896; între 8 și 8,99 - 922; între 9 și 9.99 - 521, precum și 14 elevi cu 10), aș putea să spun că își dorește să fie decent".
Domnul general a și găsit vinovații!
,,Cine sunt responsabili pentru aceste rezultate?  Sunt destul de direct în a spune că responsabili de calitatea educației sunt, în ordine, începând de sus, Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar și directorii unităților de învățământ".
Directorii, numai directorii... ,,Declarație de război", pe față!
Directorii... care trebuie  musai schimbați: e OFul cel mare al generalului. Lăsându-i la o parte pe cei din minister, dar și pe inspectori,  ,,responsabilitatea pentru calitatea actului educațional revine directorilor. Iar dacă mă uit în spate puțin, constat că cu foarte-foarte mici excepții, toți acești directori au avut calificativul FB, anul trecut. Având un corp de directori atât de buni, nu înțeleg de ce sunt rezultatele atât de slabe. Este adevărat că au și ei scuzele lor legate de maniera în care se face selecția cadrelor didactice, nemulțumiri legate de metodologia de mișcare a cadrelor didactice, dar în cele din urmă, nemulțumirile legate de activitatea lor sunt generalizate, nu vin doar de la noi, de la persoana mea, ci și de la reprezentanții Administrației publice locale", a mai spus domnul general, și ne-a dat ca exemplu nemulțumirea (dezamăgirea) primarului din Roșia. ,,Sunt dezamăgit de rezultatele obținute de elevii de la școala noastră. Se face mai multă politică decât școală la noi. Sindicatele doar solicită drepturi și facilitate pentru cadrele didactice, dar nu sunt preocupate de deprofesionalizarea care are loc an de an. Nu diplomele sunt cele care conferă valoare unui cadru didactic, valoarea acestora este zero. Din 29 de elevi de clasa a VIII-a doar nouă au luat note peste 5", i-a declarat primarul din Roșia domnului general Virgil Blage.
Consecințele?
,,Noi vom analiza în perioada care urmează fiecare unitate de învățământ în parte, fiecare centru în parte și vom decide sigur, pornind de la fișa de autoevaluare a acestor directori, care va fi calificativul. Țin să asigur pe toată lumea că a venit momentul să ne asumăm și să-și asume și ei responsabilitatea pentru rezultatele obținute. Va fi un început. Oamenii se vor supăra. O să le treacă! Dar eu nu-mi încarc conștiința cu niște calificative care nu au niciun fel de acoperire în rezultatele obținute de elevi", a conchis generalul, în mod tranșant, fără pardon, așa după cum îl știm!
Etapa specială a Evaluării Naționale
Revenind la examenul de Evaluare Națională care s-a încheiat pentru cei mai mulți absolvenți ai clasei a VIII-a, domnul inspector școlar general a făcut vorbire și despre etapa specială a acestui examen care tocmai a început, ieri, iar din Bihor, la această etapă vor participa doar patru elevi, doi din Marghita, unul de la Suplacu de Barcău și unul de la Școala ,,Dacia" din Oradea; etapa se derulează în perioada 29 iunie - 2 iulie, cu rezultatele finale pe 4 iulie.
Deschidem grădinițele (de vară)!
Pe perioada acestei veri, în Oradea vor fi deschise 14 grădinițe, potrivit directivelor Ministerului Educației și Cercetării și Ministerului Sănătății, cu respectarea celor 4 metri pătrați alocați unui copil preșcolar , dar și în funcție de solicitări; pentru că una s-a vrut și s-a planificat (propus) și alta a ieșit când au venit părinții cu solicitările.
,,Noi am estimat la un moment dat că vom avea 661 de cereri; astăzi avem 427; în 19 iunie, vorbeam de 764 de locuri în grădinițe, astăzi avem 428 de locuri, dar și din cei 427 care au solicitat loc la grădiniță, doar jumătate au fost azi dimineață la porțile grădinițelor. Mulți părinți au renunțat să-și mai lase copilul la grădiniță în momentul în care li s-a cerut să completeze o declarative că nu au avut niciun contact cu persoane care ar fi fost în contact cu suspecți de covid, cu bolnavi de covid".
Deci, pe perioada verii, în Oradea vor fi deschise 14 grădinițe, în timp ce alte cinci se află în reabilitare, iar din august, se vor adăuga alte opt.
Și în cazul grădinițelor, unii au încercat ,,să bage strâmbe" (reclamând la împărăție, via minister), ,,decretând" cum că personalul din grădinițe nu își va putea efectua concediul legal de odihnă. Domnul general îi liniștește pe grijulii, spunându-le verde în față că a consultat toate fișele, planificările și procesele verbale ale consiliilor de administrație și că nu vor fi cazuri de acest gen în Bihor.
,,Eu sunt alt fel de om"!
,,Mie îmi place să ascult. Mie îmi place să privesc cu ochii deschiși. Îmi place să învăț. Și să învăț pe tot parcursul vieții.
Nu îmi place să aplec urechea. Nu-mi place să trag cu ochiul sau să închid ochii.
Și nu-mi plac oamenii care le știu pe toate"!
Acesta este inspectorul școlar general Virgil Blage, care îți spune direct, verde în față, ce are de spus.
Vorba aceea: Te pui cu Blage?!
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 7 noiembrie 2025, 04:31:06 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...