Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 6.500 de participanți la ,,școala” națională online, organizată de Junior Achievement

În perioada 25 martie - 25 iunie 2020

Peste 6.500 de participanți la ,,școala” națională online, organizată de Junior Achievement

Peste 6.500 de elevi, studenți și profesori din 400+ localități din întreaga țară au participat, în perioada 25 martie - 25 iunie 2020, la 100+ webinare susținute de echipa Junior Achievement (JA) România, alumni și profesioniști din comunitatea de afaceri, pe diferite categorii: educație antreprenorială, dezvoltarea abilităților pentru viață și STEM, educație financiară și economică, pentru orientare profesională, educație pentru sănătate.

În contextul provocat de pandemia COVID-19, a fost necesară o adaptare rapidă pentru ca școala și activitățile educaționale să poată continua în mediul online. JA a pus la dispoziție instrumentele necesare din punct de vedere tehnic, și zeci de traineri și mentori au răspuns activ la apelul #KeepLearning.
Webinarele au fost organizate în cadrul proiectelor educaționale pe care JA le derulează în colaborare cu: Citi România, Metropolitan Life, Raiffeisen Bank, FedEx, HP România, KPMG, EY, Accenture, NN România, AstraZeneca, ExxonMobil, KRUK România, Johnson & Johnson, OMV Petrom, Waters, Marsh.
Profesorii și tinerii au avut acces în continuare la resursele educaționale digitale, prin platforma JA Inspire® (simulări, materiale video, teste și exerciții, aplicații, studii de caz etc.) și la sesiuni speciale de consultanță pentru cadrele didactice pentru a-i sprijini să susțină activități în clasa online.
Sesiunile interactive și feedbackul participanților a arătat valoarea adaugată: 
- interactivitatea conținutului și posibilitatea de a înțelege și reține mai ușor noi concepte, prin exemple;
- posibilitatea de a interacționa cu participanți din diferite zone ale țării și de a afla din experiența profesională a comunității de afaceri;
- interfața prietenoasă și ușor de folosit a platformei și a aplicației pentru webinar;
- posibilitatea de a participa la mai multe sesiuni online pe teme diferite, cu un conținut adaptat intereselor, nevoilor de învățare, concomitent cu orarul școlar.
Câteva dintre concluziile participanților, elevi sau profesori:
*„Foarte util, cu exemple practice, conectate realității".
*„O prezentare interesantă, cu teme ce pot fi valorificate și ulterior. Elevii au fost încântați"!
*„Activitatea a fost un model de bune practici pentru noi ca profesori și eficientă pentru elevi".
*„Consider că informațiile aflate îmi vor fi de folos pe viitor".
*„Am fost plăcut surprinsă să observ interesul elevilor de a interacționa, le-au plăcut activitățile, subiectele fiind de actualitate".
*„Sesiunea a fost foarte utilă. Pe lângă câteva noțiuni noi, am reușit să aprofundez și unele deja cunoscute".
*„A fost o activitate din care am deprins informații interesante și am învățat mai multe dintr-un domeniu nou, despre care nu prea aveam o impresie încă".
*„Am reușit să înțeleg mai bine cum funcționează social media marketing și ce presupune gestionarea datelor".
*„Activitatea la care am participat mi-a creat/stârnit curiozitatea și m-a convins că îmi doresc o carieră în domeniul medicinei pe viitor".
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, anual acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și studenți și 4.100 profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:48:31 Ora de vară a Europei de Est