Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A cincea ediție a programului derulat de Junior Achievement (JA) cu sprijinul Holcim România

Peste 900 de elevi au descoperit ABC-ul rutier în

A cincea ediție a programului derulat de Junior Achievement (JA) cu sprijinul Holcim România

*JA România a derulat, cu sprijinul Holcim România, a cincea ediție a programului educațional Drum sigur - ABCdar rutier.
*Peste 900 de elevi de școală primară, împreună cu profesorii lor, au participat la activitățile educaționale din proiect.
*23 de voluntari ai companiei Holcim România s-au alăturat acestei inițiative.

JA România a derulat, cu sprijinul Holcim România, a cincea ediție a programului educațional Drum sigur - ABCdar rutier, la care au participat 933 de elevi din 32 de școli din mediul rural și urban.
Această ediție a debutat în octombrie 2019 prin activități derulate la clasă de profesori, în colaborare cu 23 de voluntari Holcim și polițiști rutieri din comunitate. Ulterior, proiectul a continuat online, prin activități de grup derulate de profesori prin intermediul platformelor de comunicare sau prin activități individuale, elevii având la dispoziție materiale tipărite și acces, cu minime dotări tehnice, la resurse video și quiz-uri.
„Odată cu măsurile de relaxare, copiii au revenit la locurile de joacă, în parcuri, implicit pe stradă. Îi întâlnim din nou pe trotinete, biciclete sau ca simpli pietoni. Reapariția copiilor în spațiul rutier înseamnă, pentru toți participanții la trafic, atenție sporită aceștia reprezentând o categorie vulnerabilă din punct de vedere al siguranței rutiere. Chiar dacă suntem obligați de pandemie să ne reevaluăm comportamentele sociale, cele legate de educația rutieră trebuie să rămână o prioritate, iar continuarea programului de educație rutieră Drum Sigur - ABCdar rutier este necesară indiferent de modul de facilitare - direct sau online." - Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă și Comunicare Holcim România.
Prin intermediul activităților din proiect, elevii au reușit să își cunoască mai bine localitatea din punctul de vedere al riscurilor rutiere și au învățat că trebuie să respecte regulile de siguranță rutieră, atât ca pietoni, cât și ca pasageri în mașina familiei. Conținuturile se bazează pe exemple inspirate de specificul rutier din zonele rurale și urbane și încurajează învățarea practică prin exerciții de creativitate și argumentare.
Lucrez într-o școală în care majoritatea copiilor provin din medii defavorizate. Atât materialele, cât și activitățile foarte diversificate și interesante i-au captivat. Pentru ei a fost ceva cu totul deosebit; mi-au spus că vor să conducă mașina când vor fi mari și au fost foarte activi și interesați să învețe despre circulația în siguranță. - profesor pentru învățământ primar, Aștileu, Bihor.
Programul are ca scop dezvoltarea abilităților pentru o viață sigură și a unui comportament rutier preventiv prin educație la vârste mici. În acest an, de program au beneficiat gratuit elevi din 20 de localități situate de-a lungul unor drumuri naționale intens circulate: Câmpulung, Cetățeni, Stoenești, Stâlpeni, Valea Mare-Pravăț (jud. Argeș), Aleșd, Aștileu, Butani, Oradea, Țețchea (jud. Bihor), Brașov (jud. Brașov), Cluj-Napoca, Copăceni, Turda (jud. Cluj), Tărtășești, Voinești (jud. Dâmbovița), Chitila (jud. Ilfov), Horia, Roman (jud. Neamț) și Timișoara (jud. Timiș).
 Pe parcursul programului am descoperit informații de educație rutieră și am conștientizat riscurile la care mă expun atunci când încalc regulile de circulație. Mă bucur că am participat la acest program, pentru că am dobândit cunoștințe și aptitudini pentru o viață mai sigură - elevă participantă la program, Chitila
De la ediția pilot desfășurată în 2015-2016, peste 3.800 de elevi au beneficiat de educație rutieră prin intermediul acestui program.
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing" și „project based" sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență.
Despre Holcim România
Holcim (România) S.A. activează de peste 20 de ani în sectorul materialelor de construcții din România, deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare, 17 staţii ecologice de betoane, 3 staţii de agregate, 2 staţii de lianţi speciali şi 3 terminale de ciment în Bucureşti, Turda și Roman. Holcim are aproximativ 800 de angajați în România. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi website-ul companiei și paginile de Facebook și LinkedIn dedicate.  
Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21.
Grupul de companii sub umbrela Holcim România la nivel local include Somaco Grup Prefabricate (elemente prefabricate și BCA), Geocycle România (pre-tratarea deșeurilor) și StartCasa (amenajări interioare). 
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 19:06:09 Ora standard a Europei de Est