Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

S-a redeschis Centrul de Zi pentru Copii Oradea

Poate vă interesează

S-a redeschis Centrul de Zi pentru Copii Oradea

Centrul de Îngrijire de Zi pentru Copii Oradea s-a redeschis copiilor care provin din familii defavorizate.

Dacă în ultimele luni, pe fondul generat de pandemia actuală, centrul a oferit consiliere psihologică pentru orice părinte sau copil afectat emoțional de situația actuală și suport pentru efectuarea activităților școlare, telefonic, a sosit și momentul mult așteptat, cel al revederii cu colegii și educatorii.
,,Chiar dacă în perioada pandemiei centrul nu a fost deschis, colegii noștri educatori i-au sprijinit pe copiii care au susținut Evaluarea Națională prin pregătirea acestora la română și matematică iar psihologul centrului s-a preocupat zilnic de starea lor emoțională. Îi felicit pe copii pentru rezultatele obținute iar colegilor mei le mulțumesc pentru implicarea în obținerea acestora", directorul D.A.S. Oradea, Arina Moș.
Astfel, pe perioada vacanței de vară, copiii au prilejul să se bucure de activitățile organizate de Centrul de Îngrijire de Zi Oradea special pentru ei, activități care se vor desfășura în mare parte în aer liber, în curtea instituției, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică. 
Totodată,  interiorul instituției a fost amenajat pentru a putea respecta măsurile impuse de legislația în vigoare și pentru a le oferi copiilor spațiul necesar maximizării distanței în contextul activităților desfășurate la grupă.
Centrul de Zi Oradea oferă copiilor de vârstă şcolară, încadraţi în învăţământul de masă, care provin din familii numeroase, monoparentale, dezorganizate, servicii sociale care constau în: îngrijire pe timpul zilei, acordarea a două mese pe zi, activităţi de tip after school, educaţie, recreere, socializare, activităţi privind dezvoltarea deprinderilor de viaţă şi orientare şcolară.
Activităţile desfăşurate cu copiii în cadrul centrului, sunt diversificate, adaptate vârstei lor, nivelului şi potențialului lor de dezvoltare şi vin în sprijinul familiilor, prin promovarea unui model familial de îngrijire a copilului.
În  pofida măsurilor restrictive de distanțare și purtare a măștii de protecție, în prima zi copiii s-au bucurat de soare, de o carte bună din lectura obligatorie de vacanță și nu în ultimul rând de joacă.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:16:45 Ora standard a Europei de Est