Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Rogerius – cartier sănătos”

Orădenii sunt invitaţi să completeze chestionarul

„Rogerius – cartier sănătos”

Viceprimarul Mircea Mălan a prezentat în cadrul conferinței de presă de joi, 2 iulie 2020, detalii privind „Studiul de regenerare urbană - Centrul Cartierului Rogerius, proiect Pilot Masterplan", studiu realizat de compania de arhitectură olandeză PosadMaxWan.

Cetățenii interesați de dezvoltarea Cartierului Rogerius sunt invitați să completeze chestionarul online aici https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=GpvgT9RcfkeuS9MPBVQkDwXS4GTdVW5KocjXrfCMuE9UOTVZUk1WRjBUNTk5RFNQMk43WUNRTzk5My4u. Prin completarea chestionarului „Rogerius Cartier Sănătos", aceștia vor putea să spună care sunt exact problemele cu care se confruntă în Cartierul Rogerius și care este lucrul pe care îl consideră cel mai important a fi realizat sau schimbat în acest cartier, dar pot veni și cu orice alte sugestii sau propuneri care vizează acest cartier. Chestionarul se poate completa timp de două săptămâni, de joi până la data de 16 iulie.
În perioada imediat următoare, cetățenii vor putea să completeze și fizic acest chestionar, pe care îl vor găsi la sediul asociațiilor de proprietari de care aparțin.
„Este evident că în Oradea s-au realizat foarte multe investiții în foarte multe domenii și trebuie să continuăm acum cu lucruri de detaliu, astfel încât calitatea vieții și confortul orădeanului, dar și al turistului care ne vizitează orașul să crească. În luna mai am contractat acest studiu de fezabilitate, pornind de la câteva principii de bază, respectiv faptul că avem nevoie de un spațiu verde variat, de la faptul că trebuie să ținem cont de nevoile tuturor categoriilor de vârstă și, nu în ultimul rând, trebuie să gândim urbanistic, astfel încât spațiul să poată fi accesat atât de tineri, cât și de persoanele în vârstă, dar și de cei cu diverse dizabilități", a precizat viceprimarul Mircea Mălan.
Zona de studiu se situează între B-dul Dacia - str. Moldovei până la Parcul Olosig și până în zona Liceului Lucian Blaga.
Concluziile acestui studiu de regenerare se vor baza pe analiza următoarelor tematici principale:  spațiul construit - locuire, spațiul construit - facilități (economie, sănătate, învățământ etc.), spațiul public - mobilitate, spațiul public verde, mediu - calitatea aerului, apei şi a solului, nivelul de zgomot etc.
Momentan există câteva idei pentru zona centrală a Cartierului Rogerius, respectiv: intersecția str. Transilvaniei - str. Corneliu Coposu şi zona înconjurătoare, intersecția Bulevardul Dacia - str. Transilvaniei, cu accent pe complexul comercial sau zona ce include Liceul Teoretic Lucian Blaga şi Grădinița Nr. 20 şi împrejurimile acestora.
„Prin urmare, suntem în etapa în care trebuie să stabilim acea zonă cheie din Cartierul Rogerius care va fi analizată în detaliu, astfel încât după construirea unei viziuni funcționale și arhitecturale cu privire la amenajarea unei astfel de zone, lucrările să poată începe într-un viitor cât mai apropiat, zona amenajată putând fi apoi un model pentru celelalte cartiere", a completat viceprimarul Mălan.
Costurile acestui studiu sunt de 96.850 lei plus TVA, iar termenul de predare este finalul lunii august. (B.P.)
***
Link -  clipul pentru promovarea proiectului ,,Studiul de regenerare urbană – Centrul Cartierului Rogerius, proiect Pilot Masterplan” pe rețelele sociale.
Detaliile proiectului au fost prezentate de viceprimarul Mircea Malan în conferința de presă.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 08:48:27 Ora de vară a Europei de Est