Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Lucrările de reabilitare energetică a Școlii ,,Dacia” au avansat foarte mult

,,Lucrările se desfășoară într-un ritm accelerat” – director, prof. dr. Hava Florian

Lucrările de reabilitare energetică a Școlii ,,Dacia” au avansat foarte mult

Lucrările pentru creșterea eficienței energetice la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea sunt într-un stadiu avansat.

Partea exterioară a imobilului este aproape finalizată, lucrările continuând acum în interiorul clădirii, pe coridoare și în sălile de clasă.
Menționăm faptul că lucrările de arhitectură exterioară (fațade) sunt realizate în proporție de 93,72%, iar stadiul execuției la nivel contractului de lucrări este de 62%.
,,Lucrările se desfășoară într-un ritm accelerat, mai ales acum că sălile de clasă sunt libere. Putem spune că, la finalul lucrărilor, condițiile pe care le vor avea elevii noștri vor fi unele dintre cele mai bune, la standardul unei școli europene", a precizat Hava Florian, directorul Școlii Gimnaziale ,,Dacia".
Termenul de finalizare a contractului de lucrări este octombrie 2021, dar având în vedere faptul că școala a fost închisă în ultimele luni, lucrările au avansat foarte mult, astfel că acestea vor fi gata mult mai repede.
Lucrările de eficiență energetică sunt realizate prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară: 3 „Sprijinirea  tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon", Prioritate de investiţii: 3.1 „Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice și în sectorul locuințelor".
Valoarea contractului de execuție este de 8.157.825,64 lei cu TVA, iar executantul lucrărilor este asocierea formată din S.C. CONPILA SRL - lider de asociere și S.C. INSELMA SRL- asociat.
În perioada aprilie - iunie au fost executate o serie de lucrări. Astfel, s-au finalizat lucrările de izolare a pereților, au continuat lucrările de izolare a soclului clădirii, s-a realizat trotuarul de protecție în suprafață de 60,88 mp, s-au finalizat lucrările de la pazia și streașina acoperișului și s-au înlocuit toate jgheaburile și burlanele clădirii.  
La interior au continuat lucrările de reparații necesare în urma realizării instalațiilor electrice, de iluminat, precum și lucrările de reparații în urma înlocuirii tâmplăriilor exterioare. Totodată, s-au montat glafuri interioare și exterioare, s-au realizat lucrări la instalațiile electrice și aprovizionarea cu  echipamente (chiller, ventiloconvectoare și recuperatoare de căldură).
În continuare, urmează să fie finalizate lucrările de arhitectură exterioară (fațadă, trotuar protecție etc), să fie montate toate instalațiile de încălzire-răcire, instalațiile electrice, dar  și alte instalații și să fie montat sistemului fotovoltaic.
Obiectivul general al proiectului este creșterea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice de învățământ din Municipiul Oradea, respectiv în Școala Gimnazială ,,Dacia" Oradea, în vederea reducerii consumurilor energetice mari.
În cadrul proiectului s-au luat măsuri de creștere a eficienței energetice prin următoarele tipuri de lucrări:  lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii, lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire/a sistemului de furnizare a apei calde de consum, prin instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice/termice pentru consum propriu, prin lucrări de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de climatizare și/sau ventilare mecanică pentru asigurarea calităţii aerului interior, prin lucrări de reabilitare/ modernizare a instalațiilor de iluminat în clădire și printr-un  sistem de management energetic integrat pentru clădiri. (B.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Lucrările de reabilitare energetică a Școlii ,,Dacia” au avansat foarte mult.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:32:05 Ora standard a Europei de Est