Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Fondul pentru un viitor mai bun în comunități

Înscrieți proiecte pentru programul

Fondul pentru un viitor mai bun în comunități

Miercuri, 8 iulie 2020, Fundaţia Comunitară Oradea a lansat apelul de proiecte pentru programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități, prin care urmărește să susțină financiar atât oamenii cu inițiativă care propun activități de îmbunătățire a educației, în sensul cel mai larg sau de conştientizare a importanţei mediului înconjurător, cât și capacitatea grupurilor și organizațiilor de a răspunde mai bine nevoilor comunității locale.

Prin acest program dorim ca proiectele propuse spre finanțare să ajute la activarea și revitalizarea comunității orădene prin activități educaționale non-formale cât mai diverse, destinate unei palete cât mai largi de beneficiari. Astfel, inițiative precum ateliere de eco-școală, grădini urbane de legume, acțiuni de încurajare a implicării comunitare, animarea spațiilor comunitare prin activități de învățare și joacă și multe alte idei pot deveni realitate în Oradea prin programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități.
În acest scop, Fundația Comunitară Oradea va aloca 35.000 euro pentru revitalizarea peisagistică şi dinamizarea Parcului „Libertății", iar 15.000 euro vor fi oferiți sub formă de granturi pentru cel puţin 5 şi cel mult 10 proiecte,în urma unui concurs de proiecte.
Aplicanții eligibili pentru concursul de proiecte sunt organizații neguvernamentale, instituții de învățământ și grupuri de inițiativă. Toţi cei interesaţi de program îşi pot înscrie proiectele până la data de 31iulie 2020, prin completarea formularului de înscriere disponibil pe pagina web a programului:https://fondulpentruunviitormaibun.ro/solutii-locale-oradea/
Programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități este  o inițiativă a Lidl România, în parteneriat cu Federația Fundațiile Comunitare din România și este implementat prin fundațiile comunitare locale în Brașov, Buftea, Cluj, Oradea şi Vaslui prin competiții similare de proiecte. Direcțiile de intervenție locală ale programului au fost stabilite în urma dialogului cu administrația locală și alți actori relevanți din comunitate.
Pentru mai multe detalii, accesați: https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ sau https://bit.ly/2NKjOa2
Teodora Albiter

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:05:25 Ora standard a Europei de Est