Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Gratuități pentru turiștii care vizitează Oradea

Campania gratuități: 15.07. - 30.09.2020

Gratuități pentru turiștii care vizitează Oradea

Pentru a veni în întâmpinarea industriei de turism, care se confruntă acum cu provocări fără precedent datorită pandemiei COVID-19, Visit Oradea (APTOR), cu suportul Muzeului Orașului Oradea, Muzeului Țării Crișurilor și al Oradea Heritage, oferă tuturor turiștilor care vor fi cazați la una dintre unitățile de cazare clasificate din Oradea, pentru minimum două nopți, consecutiv, următoarele beneficii:

1.Gratuitate la toate secțiile muzeale care aparțin de Muzeul Țării Crișurilor, Muzeul Orașului Oradea - Complex cultural, precum și la obiectivele turistice din administrarea Oradea Heritage: Muzeul Orașului Oradea - Cetatea Oradea; Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea; Memorialul „Rezistență și Represiune în Bihor"; Sinagoga Neologă Sion; Muzeul ArtNouveau din Casa Darvas La-Roche (începând cu inaugurarea sa preconizată pentru august 2020); Muzeul Țării Crișurilor; Muzeul Memorial Aurel Lazăr; Muzeul Memorial Ady Endre; Muzeul Memorial Iosif Vulcan.
Dorim să le mulțumim echipelor de la Muzeul Orașului Oradea, Muzeul Țării Crișurilor și Oradea Heritage pentru parteneriatul în acest proiect.
2.Transport gratuit pentru 48 de ore în întreaga rețea de transport public (OTL), contravaloarea biletelor de călătorie fiind suportată de Visit Oradea.
Pentru a eficientiza înregistrarea acestor gratuități și pentru comunicarea directă cu muzeele și serverele OTL, Visit Oradea, în parteneriat cu Oradea Tech Hub, a creat o aplicație online - oradealifenouveau.ro, care poate fi folosită de toate unitățile de cazare din oraș. Le mulțumim cu această ocazie celor de la Tech Hub pentru profesionalism și promptitudine, precum și pentru dezvoltarea aplicației pro bono.
Notă: Unitățile de cazare pot integra aceste gratuități în campanii proprii de promovare și de vânzare, în pachete cu cazare și alte beneficii, pentru a aduce valoare extra serviciilor oferite. Turiștii pot beneficia de aceste gratuități doar dacă vor fi înregistrați în aplicația oradealifenouveau.ro de către personalul hotelier.
Aplicația oradealifenouveau.ro oferă conectivitate directă între unitățile de cazare, muzee și serverele OTL: Aceasta a fost gândită pentru a asigura o comunicare eficientă între furnizorii de servicii pentru turiști, fără ca turiștii să aibă de a face cu aplicația. Astfel, unitățile de cazare vor înregistra turiștii care doresc să se bucure de aceste gratuități, în aplicație. Odată ce turistul este înregistrat, acesta va primi un mesaj automat prin email, mesaj care conține codul unic pentru gratuități și pe care turistul îl poate primi tipărit, la cerere, de la unitatea de cazare. Pe baza acestui cod turistul va putea obține acces gratuit la muzee. Personalul de la muzee va verifica în aceeași aplicație valabilitatea codului prezentat de turist la intrare. Un cod poate fi folosit o singură dată și nu poate fi transferat, acesta fiind nominal.
În ceea ce privește gratuitatea de 48 de ore pentru rețeaua de transport public din Oradea, turistul va beneficia de ea activând-o printr-un SMS trimis la un număr special OTL. Controlorii OTL vor putea vedea, în caz de verificare, valabilitatea codul unic prezentat de turist.
Mai mult de atât, aplicația creată oferă tuturor utilizatorilor (fie că vorbim de muzee, unități de cazare sau administrator - Visit Oradea) posibilitatea de a realiza statistici, precum numărul de turiști care au apelat la gratuități, țara sau orașul de proveniență, secțiile muzeale cele mai vizitate. Aplicația este gratuită și respectă normele GDPR în vigoare.
Condiții obligatorii pentru obținerea gratuităților
*Ședere de minimum două nopți, consecutiv (nu se iau în considerare nopți cumulate din perioade diferite, ale aceluiași turist).
*Ședere la una dintre unitățile de cazare clasificate din Oradea, partenere ale Visit Oradea în acest proiect (care au semnat protocolul de colaborare cu APTOR).
*Gratuitatea este oferită pentru fiecare turist în parte, așadar dacă într-o cameră este cazată o familie cu un copil, toți cei trei se vor bucura de gratuități.
Perioada campanie gratuități este 15.07.2020 - 30.09.2020.
Până la acest moment, 11 (unsprezece) din cele 32 de unități de cazare clasificate din Oradea și-au manifestat interesul pentru a lua parte la această campanie. Prin urmare, îi invităm și pe reprezentanții celorlalte unități care doresc să se înscrie în proiect, să ne contacteze pe adresa de email: turism@oradea.ro sau la nr. de telefon: +40.359. 807.907, de luni - vineri, între orele 8.00 - 16.00.
Mihai Jurca

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 19:21:11 Ora de vară a Europei de Est