Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au susținut examenul de disertație studenții înscriși la programul de studii universitare de master Managementul resurselor umane

Ieri, la Universitatea Agora,

Au susținut examenul de disertație studenții înscriși la programul de studii universitare de master Managementul resurselor umane

Vineri, 24 iulie 2020, în Aula Galbenă a Universității Agora din Oradea, au susținut examenul de disertație studenții înscriși la programul de studii universitare de master Managementul resurselor umane, iar cei înscriși la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă Managementul resurselor umane au susținut examenul de certificare a competențelor profesionale.

Comisia de examen a fost alcătuită din: doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa - președintele comisiei, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, domnul decan Casian Butaci și lector univ. dr. Gheorghina Bîrlădeanu - membri, doamna lector univ. dr. Oana Mateuț Petrișor - secretar.
La ora adevărului... licența și disertația
Așadar, săptămâna trecută și săptămâna aceasta, studenții Universității Agora din Oradea au susținut examenul de licență, examenul de disertație sau examenul de certificare a competențelor profesionale, după caz.
Joi, 16 iulie, în Aula Galbenă, au fost organizate două sesiuni de examen, dimineață, au susținut examenul de licență studenții Facultății de Științe Juridice și Administrative înscriși la programul de studii universitare de licență Poliție locală, iar după-amiază, cei înscriși la programul de master Studii penale și criminalistică; vineri, 17 iulie, s-au prezentat în fața comisiei de examen studenții Facultății de Științe Juridice și Administrative, programul de studii universitare de licență Drept.
Joi, 23 iulie, au cunoscut emoțiile examenului de licență studenții Facultății de Științe Economice, de la două programe de studii universitare de licență: Management, respectiv Contabilitate și informatică de gestiune.
Ieri (vineri, 24 iulie), au trecut pragul Aulei cu emoția firească a unui examen studenții înscriși la programul de studii universitare de master Managementul resurselor umane, precum și cei înscriși la programul postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă Managementul resurselor umane, pentru examenul de certificare a competențelor profesionale.
,,Indiferent de timp și tipuri este important să vrei..."
Doamna conferențiar univ. dr. Gabriela Bologa, ,,îngerul păzitor al economiștilor agoriști", cum i-au spus studenții economiști de anul trecut doamnei prorector Gabriela Bologa, ne-a declarat ieri: ,, Uneori, pierduți parcă în rutina zilelor, ne întrebăm de ce trece timpul, dar el nu trece, noi trecem prin acest timp. E important să trecem lăsând amprente și exemple pozitive pentru generațiile viitoare. Într-o liniște și concentrare parcă mai profunde în acest an, ieri, am simțit emoțiile absolvenților unei noi promoții de la Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității Agora care, respectând regulile stricte impuse de administrația universității, au participat la examenul de licență. Contabilii, economiștii de mâine, erau doritori să arate că munca și strădania din cei trei ani petrecuți în facultate, azi, se concretizează și îi vom putea revedea în mediul de afaceri, unde mâine vor profesa. Au dovedit că indiferent de timp și tipuri este important să vrei, și au mai spus prezent cu hotărâre în fața unei comisii de licență care și-a dus misiunea până la capăt. Totodată, astăzi (ieri, 24 iulie - n.n.), au finalizat examenul de disertație și promoția de masteranzi de la programul de master Managementul resurselor umane. Și pentru că omul sfințește locul, rămânem dedicați omului, studiului și performanței, așteptând să intrați în rândul celor ce în aceste zile au zâmbit fericiți, privind cu încredere spre viitor", ne-a spus doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Au susținut examenul de disertație studenții înscriși la programul de studii universitare de master Managementul resurselor umane.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:52:47 Ora de vară a Europei de Est