Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi

Tabăra 13 Covit - bucuria revederii

Ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi

După cum eram obișnuiți, în fiecare vacanță de vară, organizam câteva zile de tabără, de activități de vară altfel.

Vara aceasta ne-am trezit într-o situație aparte, pandemia din ultimile luni ne-a obligat să păstrăm distanțarea fizică, grădinița și școala derulându-se online, această situație impunându-ne anumite restricții, respectarea anumitor reguli de prevenție. Astfel, cu toate că mulți copii ar fi vrut să participe la activitățile recreativ educative organizate, după o lungă absență de socializare alături de colegi sau alți copii, am purces cu entuziasm, dar și cu o oarecare reținere la un ,,maraton" de două săptămâni de ,,tabără urbană". Bineînțeles că înainte de toate, ne-am luat măsurile de protejare împotriva virușilor cu care se confruntă întreaga omenire în acest moment (dezinfectanți, măști, termometru etc), limitându-ne ca timp la 4 ore cu 13 copii doritori, cu vârsta cuprinsă între 5 și 8 ani.
Activitățile zilnice s-au derulat în două etape și anume activități la alegere și activități organizate, cele mai multe derulându-se în aer liber. În fiecare dimineață, după „salutul personalizat în caz de pandemie", îi aștepta câte o ștafetă diferită cu obstacole combinate, ca formă alternativă la așa-zisa înviorare.
Ne-am orientat spre jocuri și întreceri îndrăgite, multe propuse chiar de ei: puzzle, construcții din lego/ cuburi/nisip, fotbal, popice, badminton, volei, kendama,mozaic, modelaj din plastilină,  trecerea și săritura peste și pe sub coardă etc.
Relaxarea și voia bună au fost elementele prioritare pe parcursul taberei, copiii având posibilitatea de a alege locul preferat de stat la umbră sau la soare dintre hamac, șezlong, rogojină, leagăn, scaun pescăresc, saltele etc
Am colorat și am desenat, coloratul simplu și după coduri,desenatul după șablon/după umbră, colajul, farfuriile decorate, crearea unor obiecte decorative folosind mandala, fișe variate de CLR, MEM și DP, scrierea la tablă după dictare etc. Jocurile  au excelat, într-o paletă largă: jocuri de societate, jocuri de cunoaștere și autocunoaștere, jocuri didactice, jocuri și întreceri specifice taberelor.
Eforturile și reușita au fost răsplătite aproape zilnic cu surprize dulci, aduse pe rând de către fiecare dintre participanți și organizatori. Tombola cu obiecte ce încap într-un bol i-a bucurat enorm, ea fiind până la urmă un mijloc didactic și un procedeu atractiv de a repeta numerele naturale și caracteristicile obiectelor din jur  (culoare, mărime, material realizat, textură, utilitate).
Cireașa de pe tort a constituit-o  activitatea gospodărească: prepararea unei rețete speciale, de la cap la coadă, salam de biscuiți, cu un final fericit, dispariția magică a produsului de pe tavă. Oare ce s-a întâmplat? Ia ghiciți!
În cele două săptămâni de tabără, m-am bucurat de un sprijin real și substanțial din partea Dianei Toader care s-a implicat trup și suflet. Tricourile speciale făcute de ea ca experiment al schimbării culorii, vor fi reper peste timp în garderoba participanților.
Pentru a ne aminti cu drag de zilele de tabără, fiecare copil și-a realizat un mini tablou magnetic cu fotografia personală.
Analizând și concluzionând, putem afirma că fiecare am avut de câștigat, copii și dascăli, cu toții am fost învingători, biruitori în lupta cu Corona Virus; ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi, fericiți și mai puternici, împreună!
Prof. Monica-Dorina Toader
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Ne-am protejat, ne-am dezinfectat, am socializat, am învățat, ne-am jucat și am ieșit pe locul întâi.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:10:01 Ora de vară a Europei de Est