Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre concursul de titularizare și Bacalaureat, sesiunea a II-a

De la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

Despre concursul de titularizare și Bacalaureat, sesiunea a II-a

În perioada 9 - 16 iulie 2020, s-a desfășurat etapa de înscriere a candidaților la Concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar - sesiunea 2020, atât pentru candidații promoțiilor anterioare cât și pentru absolvenții promoției curente, în sala de sport a Colegiului Tehnic „Traian Vuia" Oradea.

Pentru participarea la concurs și-au depus dosare 1.278 de candidați.
Desfășurarea concursului va avea loc în cinci centre a căror asociere cu disciplinele de concurs poate fi găsită pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, iar acestea sunt:
*Colegiul Național „Mihai Eminescu" Oradea pentru științe și învățătoare în limba română;
*Colegiul Economic „Partenie Cosma" Oradea pentru educatoare în limba română și religie;
*Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea pentru disciplinele tehnice și învățământul special;
*Colegiul Național „Emanuil Gojdu" Oradea pentru arte, limba română, limbi materne respectiv moderne;
Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea pentru istorie, geografie, științe socio-umane, educație fizică și sport, învățătoarele și educatoarele în limbile minorităților naționale.
Concursul se va desfășura în data de 29 iulie 2020, afișarea rezultatelor fiind programată pentru 4 august 2020. Înregistrarea contestațiilor va fi realizată în perioada 4-5 august 2020, iar afișarea rezultatelor finale are ca termen data de 11 august 2020.
După derularea etapelor de mobilitate, pentru concurs au fost publicate 32 de posturi didactice/catedre vacante în vederea angajării pe perioadă nedeterminată (22 în mediul urban iar 10 în rural). De asemenea, au fost publicate 1.125 de posturi didactice/catedre/fracțiuni de catedră în vederea angajării pe perioadă determinată (521 urban, 604 rural), 266 fiind complete. După finalizarea concursului, vor avea loc ședințe de repartizare conform calendarului mobilității.
Toată informația necesară cu privire la mobilitatea personalului didactic poate fi găsită pe site-ul www.isjbihor.ro la secțiunea Resurse.
În data de 24 iulie s-a finalizat etapa de înscriere pentru sesiunea a doua a Examenului de Bacalaureat, desfășurată în perioada 24 august-5 septembrie.
În județul Bihor s-au înscris un număr de 1.273 de candidați care vor susține probele scrise în 13 centre de examen. În 23 de centre s-au înscris 59 de candidați pentru echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice.
Inspector școlar
Florin Negruțiu

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 19:28:30 Ora de vară a Europei de Est