Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Câştigătorii concursului internaţional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal deasupra parcării de pe strada Independenței

Miercuri, a avut loc jurizarea concursului,

Câştigătorii concursului internaţional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal deasupra parcării de pe strada Independenței

Primăria Municipiului Oradea, prin Instituția Arhitectului Șef și Ordinul Arhitecților din România - Filiala Teritorială Bihor, a lansat în data de 27 mai 2020 un concurs al cărui obiect l-a constituit realizarea unui spațiu urban marcat de un element simbol care să confere personalitate spațiului definit de zona de circulație/promenadă situată deasupra parcării subterane de pe strada Independenței.

În cursul zilei de miercuri a avut loc jurizarea concursului, iar detalii cu privire la câștigători au fost oferite în cadrul unei conferințe de presă, susținută de către viceprimarul Mircea Mălan și arhitectul-șef al municipiului Oradea Radu Fortiș.
La începutul conferinței de presă, viceprimarul Mircea Mălan a mulțumit atât membrilor juriului, cât și participanților pentru colaborarea eficientă și a felicitat câștigătorii pentru rezultatele obținute. Juriul i-a avut drept membri pe Mircea Mălan - viceprimar al municipiului Oradea; Radu Fortiş - arhitect-şef, municipiul Oradea; Marian Moiceanu - profesor doctor arhitect, rector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu" Bucureşti; Paola Rizzi - profesor de tehnică de planificare urbană și regională - University of L'Aquila and DADU, University of Sassari, Italia; Lorenzo Cotti - Elveţia, câștigător concursuri internaționale de arhitectură; Borislav Ignatov - Bulgaria și Popo Danes - Indonezia, Bali.
Conform spuselor reprezentaților Primăriei, concursul a avut ca scop selectarea celor mai bune propuneri pentru realizarea unui spațiu/volum simbol pe amplasamentul delimitat de strada Independenței și malul Crișului Repede, amplasament redefinit prin proiectul pentru realizarea parcării subterane.
Viceprimarul Mircea Mălan a menționat că la concurs au participat 15 proiecte, fiecare membru al juriului acordând cel mult câte 8 puncte pentru fiecare. După jurizare, clasamentul final este următorul: locul I: Dragoș - Ștefan Dragnea Birou Individual de Arhitectură, autor principal: Dragoș Ștefan Dragnea, Andra Jurgiu, Oana Vasile din București, locul II: SC Sinestezia Conceptual Studios SRL, autor principal Hapenciuc Alma-Dia, Rupacici Oana din Timișoara, locul III: Atelier Schmidt SRL, autor principal: arh. Mihai Schmidt din Cluj-Napoca. De asemenea, juriul a decis să acorde și mențiuni pentru SC Mladin Workshop For Architecture SRL din Aleșd, respectiv pentru SC Muun Concept A.B SRL din București.
În ceea ce privește proiectul câștigător, viceprimarul Mircea Mălan a declarat: „Consider că acest proiect, dintre cele trei proiecte stabilite pe primele trei locuri, este cel mai potrivit pentru orașul nostru, în primul rând pentru eleganța lui și pentru utilitatea lui. Este un proiect elegant și simplu, care e compus practic din trei zone: pavilionul central, zona în care există acea zonă de intrare în parcarea subterană, iar acest proiect rezolvă integrarea acestui acces din punct de vedere urbanistic în această piață. Pe de altă parte, un pavilion central, care poate fi utilizat pentru desfășurarea a mai multor tipuri de activități.
A doua zonă sau al doilea component este pavilionul comunității, care poate fi foarte bine folosit de diferite tipuri de activități: de la expoziții în aer liber la ore gimnastice cu copii, până la diferite spectacole în aer liber, întâlniri, workshopuri etc.
A treia componentă a acestui proiect este pavilionul verde, care face legătura în mod fericit cu Piața Unirii, pe de o parte, iar în mijlocul acestui pavilion va rămâne statuia lui Mihai Eminescu.
Pe de altă parte există și legătura cu Crișul Repede, prin băncile care sunt cu multiple funcțiuni.
Foarte important pentru mine, așa cum au considerat și ceilalți membri ai juriului, este că acest proiect nu este deloc agresiv, lasă să trăiască, să respire și să își expună valoarea atât Sinagoga Sion, cât și Palatul Vulturul Negru, malul Crișului cât și perspectiva între Primărie și Piața Unirii".
La rândul său, arhitectul-șef Radu Fortiș a menționat: „În opinia mea, desfășurarea concursului a fost fără cusur și îi felicit pe toți cei care au participat. Ideile au fost interesante, am văzut abordări diferite, foarte interesante și foarte pertinente. Alegerea juriului a fost mai ales pentru creativitate, proiectul care a câștigat va reuși prin forme simple și clare să reconfigureze piațeta".
Conform spuselor reprezentanților municipalității, în viitorul apropiat se va organiza o expoziție unde vor fi prezentate proiectele depuse. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Câştigătorii concursului internaţional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal deasupra parcării de pe strada Independenței.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:47:11 Ora standard a Europei de Est