Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Consilierea personală în contextul actual”, la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Proiectul

,,Consilierea personală în contextul actual”, la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Acest proiect (avizat de I.Ș.J. Bihor cu numărul 232/07.11.2019) a apărut în urma nevoii de a face ceva diferit cu elevii de debut din ciclul gimnazial, respectiv elevii clasei a V-a, de la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, de a reuși să fac trecerea mai ușoară de la doamna învățătoare la doamna dirigintă.

Este perioada în care se mărește numărul de cadre didactice cu care aceștia vin în contact dar și nivelul de vârstă a elevilor cu care interacționează. Sunt provocări, diferite emoții cu care elevii se confruntă, iar rolul dirigintelui este de a-i ajuta ca trecerea de la învățământul primar la cel gimnazial să fie domoală din punct de vedere emoțional. Pornind de la considerentul că activitățile extrașcolare ajută mult la coeziunea grupului, la dezvoltarea legăturilor de prietenie și relaționare corectă a colegilor de clasă, am conceput acest proiect educativ din dorința de a desfășura activități în afara programei școlare care să cuprindă mai multe paliere de activități necesare în dezvoltarea armonioasă, atât fizic cât și emoțional.
Au fost implicați 27 de elevi ai clasei a V-a, părinții acestora, cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia și instituțiile partenere.
Proiectul a inclus un calendar cu următoarele activități și parteneri din instituții diferite, respectiv Ocolul Silvic Dobrești, Cabinet Medical Individual Dr. Ion Monica-Roșia, C.J.R.A.E. Bihor și Postul de Poliție Roșia:
„Flora și fauna plaiurilor din Roșia"- parteneri, pădurar, dl Codrean Florin și doamna profesoară Silaghi Valentina-Gela; ,,Să creștem frumos!"- partener, doamna doctor Ion Monica; ,,Cine sunt eu? "- partener, doamna profesor psiholog școlar Mladoniczky Edittha; ,,Violența naște violență!"- partener, domnul agent de poliție AS Lezeu Doru Romeo; ,,Despre noi și vârsta noastră!"- partener, profesor psiholog școlar Mladoniczky Edittha; ,,Cui pot cere ajutorul?"- partener, agent de poliție AS Lezeu Doru Romeo; ,,De ziua ta, mămico..."- partener, doamna profesoară Herlea Angela; ,,Nimic fără Dumnezeu!"- partener, domnul profesor Ciuhandu Florentin; ,,Apa, izvor de sănătate!" - partener, doamna doctor Ion Monica; ,,Un mediu curat, o viață mai sănătoasă! "- parteneri, pădurar, dl Codrean Florin și doamna profesoară Silaghi Valentina-Gela.
Activitățile s-au desfășurat conform calendarului, excepție făcând ultimele două activități care datorită situației actuale, conform Ordinului nr. 4.267/841/2020 pentru stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării, publicat în Monitorul Oficial nr. 417 din 19 mai 2020 nu s-au putut desfășura față în față, acestea fiind desfășurate online în lunile mai-iunie 2020.
În urma fiecărei activităţi realizate s-a completat o fişă tip de activitate, care a permis urmărirea realizării obiectivelor şi rezultatelor propuse, s-au făcut fotografii pe parcursul derulării proiectului, expoziţii cu produsele realizate de elevi, mese rotunde și discuţii între membrii echipei de proiect.
Consider că au fost realizate obiectivele propuse, dintre acestea foarte importante fiind cunoaşterea specificului vieţii din mediul rural, a siguranței emoționale și fizice, a stării de sănătate.
Apreciez și aduc mulțumiri pentru implicare și colaborare partenerilor de proiect care au participat voluntar (și neremunerați) la activitățile proiectului: profesor psiholog școlar Mladoniczky Edittha, doctor Ion Monica, pădurar Codrean Florin, agent de poliție AS Lezeu Doru-Romeo, conducerii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Roșia, doamnei director, profesor Silaghi Valentina-Gela care este și responsabilul proiectului, dar și colegilor, membri ai echipei de proiect, Herlea Angela și Ciuhandu Florentin.
Sursele de finanţare au fost din fonduri proprii. Diplomele și adeverințele membrilor și partenerilor proiectului au fost eliberate de către Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.
Intenționez ca activităţile proiectului să fie introduse anual în calendarul activităţilor extra-curriculare al şcolii. Proiectul va avea continuitate şi va oferi beneficiarilor oportunitatea de exprimare civică și artistico-creativă în fiecare an, modificând tematica în funcție de vârsta și nevoile copiilor. Cadrele didactice implicate în implementarea proiectului vor asigura doar o diversitate a activităţilor propuse pentru a menţine treaz interesul elevilor pentru activităţile legate de autocunoaștere, siguranța emoțională și fizică, spiritul civic, stil de viață sănătos, dragostea pentru frumos și mediu.
Profesor Cioloș Adina-Ionela,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: ,,Consilierea personală în contextul actual”, la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:51:23 Ora de vară a Europei de Est