Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Interculturalitatea din spaţiul anglo-saxon și cel românesc” la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Proiectul

„Interculturalitatea din spaţiul anglo-saxon și cel românesc” la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia

Activităţile extracurriculare realizate an de an cu scopul de a-i familiariza pe elevi şi cadrele didactice cu diversitatea culturală a spaţiului anglo-saxon ca urmare a studiului limbilor străine la clasă au dus la realizarea acestui proiect educativ, avizat de I.Ș.J. Bihor cu numărul 231/07.11.2019.

 În calitate de profesor de limba engleză, pregătesc și îndrum elevii în fiecare an pentru a sărbători la nivelul școlii Ziua Europeană a Limbilor Străine, de Halloween, pregătim creații artistice și dovleci cât mai interesanți, de Naşterea Domnului, pictăm icoane, desene, felicitări, de Valentine's Day, copiii își trimit felicitări și mici cadouri și facem o comparație între Dragobete și Valentine's Day, realizăm mărțișoare și felicitări originale cu ocazia Zilei de 8 Martie, iar de Paşti, participăm la Festivalul de Pricesne desfășurat în fiecare an la nivelul unității și încondeiem ouă la Festivalul de la Drăgoteni. De Ziua Europei, devenim mai conştienţi că facem parte din marea familie a Uniunii Europene şi de 1 Iunie, ne amintim cu toţii de copilăria noastră fericită.
Organizez și coordonez aceste activități din dorința de a conştientiza elevii de importanţa învățării unei limbi străine, a cunoașterii altor culturi, a altor civilizații, literaturi și pentru a privi lumea înconjurătoare cu mai mult interes.
Câteva obiective urmărite în acest proiect: stimularea potenţialului artistico-creativ al elevilor și implicarea lor în activități motivante care să prevină/reducă absenteismul și abandonul școlar; creșterea motivației elevilor pentru lucrul în echipă; valorizarea activităţii didactice şi educative desfăşurate de profesorii de limbi străine; creşterea calităţii demersului didactic.
Au fost implicați elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Roșia, elevi și cadre didactice ale școlilor partenere și cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.
Au fost semnate parteneriate cu nouă școli din județ și din alte județe: Şcoala Gimnazială  Nr. 1 Remetea, Şcoala Gimnazială ,,Viorel Horj" Drăgăneşti, Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş", Beiuş, Liceul Tehnologic „Țara Moților" Albac - județul Alba, Liceul Tehnologic „Unirea" Ștei, Colegiul Național „Samuil Vulcan" Beiuș, Școala Gimnazială Nr. 1 Tărcaia, Liceul Tehnologic „Transilvania" Deva - județul Hunedoara, Școala Gimnazială Nr. 1 Răbăgani. Au participat 25 de cadre didactice și 122 de elevi.
Proiectul a inclus un calendar cu următoarele activități: „Ziua Europeană a Limbilor", ,,Funny Halloween", ,,Ziua Educaţiei  Globale", ,,It`s Chrismas for all - E Crăciun pentru toţi" - concurs cu participare indirectă; realizarea unei expoziţii de felicitări, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri; „Dragobete vs. Valentine s Day" - concurs cu participare indirectă; realizarea unei expoziţii cu lucrările copiilor, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri; ,,8 Martie - Mother's Day", ,,Happy Easter - Hristos a Înviat!", ,,Ziua Europei".
Activitățile s-au desfășurat conform calendarului, excepție făcând ultimele două activități, care datorită situației actuale, pentru prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitățile/instituțiile de învățământ, instituțiile publice și toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educației și Cercetării, nu s-au putut desfășura față în față, acestea fiind desfășurate online în lunile mai - iunie 2020, urmând a se relua în anul școlar următor.
În urma fiecărei activităţi realizate s-a completat o fişă tip de activitate, care a permis urmărirea realizării obiectivelor şi rezultatelor propuse, s-au făcut fotografii pe parcursul derulării proiectului, s-au organizat expoziţii cu produsele realizate de elevi, mese rotunde și discuţii între membrii echipei de proiect.
Au avut loc două concursuri cu participare indirectă: „It`s Chrismas for all - E Crăciun pentru toţi", concurs de felicitări și afişe în limbile engleză și română, ornamente - decoraţiuni de Crăciun. La concurs au participat 16 cadre didactice și 81 de elevi. Am realizat expoziţia de felicitări, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri.
Al doilea concurs din cadrul proiectului a fost: „Dragobete vs. Valentine s Day", concurs cu participare indirectă de fotografii, postere, felicitări, crafturi. Au participat 11 cadre didactice și 41de elevi. Am organizat expoziţia de felicitări, jurizarea, premierea, trimiterea diplomelor şi adeverinţelor către parteneri.
Apreciez și aduc mulțumiri pentru implicare și colaborare tuturor partenerilor din proiect, conducerii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Roșia, doamna director, profesor Silaghi Valentina-Gela care este și responsabilul proiectului, dar și colegilor, membri ai echipei de proiect: prof. Lungu Dana Cosmina, Ștef Ramona, Mariana Foncea și Harn Andreea Anca. Un rol important au avut membrii juriului, prof. Silaghi Valentina-Gela, Moghiș Marius, Ujoc Maria, Jula Sorina și Lucaciu Mădălina, care au jurizat cele 122 de lucrări ale elevilor participanți la cele două concursuri.
Sursele de finanţare au fost din fonduri proprii. Diplomele și adeverințele membrilor și partenerilor proiectului au fost eliberate de către noi, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.
Deoarece activităţile proiectului se află an de an în calendarul activităţilor extracurriculare al şcolii, proiectul va avea continuitate şi va oferi beneficiarilor oportunitatea de exprimare artistico-creativă în fiecare an. Cadrele didactice implicate în implementarea proiectului vor asigura doar o diversitate a activităţilor propuse pentru a menţine treaz interesul elevilor pentru activităţile legate de diversitatea spaţiului anglo-saxon.
Profesor Cioloș Adina-Ionela,
coordonator proiect
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Interculturalitatea din spaţiul anglo-saxon și cel românesc” la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:44:52 Ora de vară a Europei de Est