Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Sprijin pentru copiii defavorizați”

Proiectul

,,Sprijin pentru copiii defavorizați”

La Centrul After School din Ioaniș al Asociației Caritas Eparhial Oradea, în paralel cu proiectul ,,Acces online la educație" prin care s-au distribuit 50 de tablete copiilor care frecventează centrul, s-a derulat și proiectul ,,Sprijin pentru copiii defavorizați", cu finanțare de la Consiliul Județean Bihor, în valoare de 17.000 lei, proiect prin care s-a amenajat un teren de joacă și s-au achiziționat rechizite pentru copii.

Costul total al proiectului a fost 32.074 lei, diferența fiind acoperită de Asociația Caritas Eparhial Oradea.
Prin acest proiect se urmărește îmbunătățirea condițiilor de desfășurare a activităților pentru copiii defavorizați care participă la activitățile din cadrul Centrului.
Grupul țintă al proiectului îl constituie copiii săraci din satul Ioaniș, comuna Finiș, care provin din 50 de familii sărace. Sunt copii aflați în risc de abandon școlar. Ei vin zilnic la Centru pentru sprijin la învățat și pregătirea lecțiilor și pentru a primi o masă caldă.
În această perioadă de pandemie, pentru a se evita aglomerarea în sala de mese, masa caldă este înlocuită cu un sandvici și lapte, oferit de Banca de alimente Oradea, și se distribuie individual, în fiecare sală de activități, în condiții de igienă alimentară.
Triajul epidemiologic al personalului angajat în unitate și al copiilor se efectuează zilnic la începutul programului, de către persoana desemnată anume în acest scop.
Efectivul de copii, pe fiecare clasă de ciclu primar, a fost organizat în două grupe: grupa pară și grupa impară, astfel încât să se permită reducerea numărului de copii în sală, iar distanța dintre ei să fie maximizată, fără a compromite funcționarea normală a activităților pedagogice. În același mod, de respectare a distanței fizice, copiii folosesc terenul de joacă pe grupe și alternativ, prin jocuri care permit distanțarea.
Pr. Olimpiu Todorean,
coordonator proiect

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 01:24:48 Ora standard a Europei de Est