Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Două minute de... limbă română și matematică (răspunsuri)

Matematica este ca apa, pătrunde peste tot!

Două minute de... limbă română și matematică (răspunsuri)

Immanuel Kant spunea că ,,O ştiinţă conţine atâta ştiinţă câtă matematică există în ea", iar Gheorghe Ţiţeica afirma că ,,Matematica este un mod de exprimare a legilor naturale, este cel mai simplu şi cel mai potrivit chip de a înfăţişa o lege generală sau curgerea unui fenomen, este cea mai perfectă limbă în care se poate povesti un fenomen natural".

Am putea să nu-i credem, dar ar trebui să aducem argumente care să infirme cele de mai sus.
Greu de făcut acest lucru, putem însă aduce argumente care să confirme ...
Omul  conţine peste 70% apă, iar apa înseamnă viaţă. Şi la fel cum apa este într-o continuă mişcare şi interacţiune cu mediul şi omul, pe parcursul vieţii, este într-o continuă mişcare şi interacţiune cu mediul şi orice acţiune a omului este o operaţie matematică:
 Timpul îşi urmează cursul  (0, 1, 2, ...),
înainte de a ne dumiri unde ne aflăm ( → ),
începem să acumulăm ( + ) informaţii, cunoştinţe,
consumăm ( - ) extrem de multă energie şi nu numai,
zilele şi anii ni se înmulţesc ( x ) muncim ca să putem trăi,
împărţim (:)  bucurii şi necazuri, dar avem puterea ( an ) să trecem peste ele, ascultăm ( √ ) glasul conştiinţei, ne căutăm locul, rostul ( ), ne raportăm la noi (uneori şi la alţii), ce am fost şi ce am ajuns (| |), experienţa şi greşelile moştenite () ne ajută să ne transformăm (), să fim mai buni, mai compleţi, toate acestea ne împing de la spate spre ceea ce vom fi pentru totdeauna!
Cum se cultivă şi cum se şlefuiesc „acţiunile" omului? Un posibil răspuns scurt şi cuprinzător: ca să faci faţă schimbării în plan spiritual trebuie să asculţi de Biserică, ca să faci faţă schimbării în plan material trebuie să asculţi de Şcoală. Biserica educând sufletul culegem morală, etică, atitudine, credinţă. Şcoala exersând mintea dobândim cunoştinţe, experienţă, dezvoltare, iniţiativă. Şcoala şi Biserica se luptă ca tu să scoţi ce ai mai bun din tine, să-ţi materializezi  potenţialul, adică ceva care nu se vede dar este simţit foarte bine de toţi cei cu care ai sau vei avea de-a face. Acuma sunteţi trei: tu, religia şi ştiinţa (adică apa, credinţa şi matematica). De legăturile pe care le faci depinde OMul, mic sau mare, care devii. Recunoaşteţi singur de câte ori v-aţi spus în gând că „preotul și profesorul ăsta sunt iraţionali"!
Intensitatea cu care străluceşti atrage şi îmbogăţeşte alte persoane. Experienţele şi valorile cu care tu contribui la tezaurul unui popor  te definesc mai mult ca orice. Şi acestea se leagă de OMul, mic sau mare, care ai devenit, putând fi muritor de rând, respectiv nemuritor.
Ca o concluzie, fiecare dintre noi conţinem apă, şi cum apa înseamnă informaţie am putea privi omul ca şi un izvor de informaţii, iar dacă scoatem ce este bun şi valoros de la fiecare atunci avem Izvor de IQ. Iar  Când apa este curată şi liniştită, tu vezi până-n adâncime. La fel este şi cu mintea... spunea Cuviosul Ieronim al Eghinei.
Sunt câteva „secvenţe" din cartea ,,Vorbeşte Matematica", de Sorin (Andras).

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:31:21 Ora de vară a Europei de Est