Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

La doi ani de la incendiu

S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

Primarul Ilie Bolojan și Preasfinția Sa, episcopul greco-catolic Virgil Bercea au ţinut vineri, 21 august 2020, o conferință de presă, prilejuită de finalizarea lucrărilor de reabilitare a fațadelor exterioare și a acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, la doi ani de la incendiul care a afectat grav clădirea.

În cadrul conferinței de presă, episcopul a mulțumit donatorilor, orădenilor precum și Primăriei Oradea pentru ajutorul acordat în reabilitarea clădirii emblematice a orașului nostru, menționând că, în opinia sa, este o minune faptul că, la doi ani după tragicul accident, clădirea a fost refăcută și poate fi admirată în toată splendoarea ei.
„Bunul Dumnezeu ne-a ajutat să ajungem această zi, să revedem acest palat, această clădire reprezentativă a Oradiei, din Piața Unirii, în toată splendoarea ei. Eu cred că Bunul Dumnezeu face minuni - și aceasta este o minune, după ce s-a întâmplat cu această clădire, faptul că la doi ani palatul este așa cum a fost înainte. Mulțumim, mulțumesc lui Dumnezeu, dar mulțumesc și oamenilor care cu adevărat au simțit că trebuie să pună osul alături de Episcopie și de toți orădenii pentru a reda această față frumoasă a palatului. Vă mulțumesc tuturor, mulțumesc orădenilor care au ajutat la refacerea palatului episcopiei. Să știți că vă port zilnic în rugăciunile mele, este cel mai profund mod de a vă mulțumi, tuturor, la toți orădenii. Bunul Dumnezeu să ne ajute să mergem mai departe", a spus episcopul Virgil Bercea.
O clădire emblematică pentru Oradea
La rândul său, primarul Ilie Bolojan a amintit etapele reabilitării din ultimii doi ani.
„Vreau să mulțumesc voluntarilor care au făcut donații. Cei mai mari donatori sunt  orădenii, care au contribuit cu o sumă de aproximativ 2 milioane de euro, atât cât reprezintă până acum costul total al reabilitării în faza în care o vedeți. Din impozitele și taxele plătite de toți orădenii către bugetul local s-a refăcut această clădire", a spus primarul municipiului Oradea.
Ilie Bolojan a menționat că urmează a treia etapă de reabilitare a interioarelor palatului. În prezent se lucrează la întocmirea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea spațiilor interioare din palat. În cursul lunii septembrie, studiul ar urma să fie finalizat. Având în vedere nivelul de degradare din interior, se estimează că lucrările de reabilitare vor dura între 2 și 3 ani, iar Primăria Oradea caută soluții pentru finanțarea acestor lucrări: fonduri europene, fonduri din programele naționale de conservare a patrimoniului sau bugetul local.
„În această toamnă, obiectivul Primăriei Oradea este să găsim finanțare pentru continuarea lucrărilor, acestea pot fi realizate din bani europeni, din axele de patrimoniu care vor fi deschise începând din 1 ianuarie, ar putea fi finanțări din fondul de patrimoniu național pe care îl gestionează Ministerul Culturii sau pot fi bugetele locale în continuare într-o formă de cofinanțare. Sigur oamenii se întreabă de ce această clădire trebuia reabilitată. Aceasta este o clădire emblematică pentru Oradea, este un loc încărcat de istorie. Aici s-au luat decizii majore pentru zona noastră, este o clădire încărcată de istorie pentru orădeni și trebuia să o reabilităm. Sper că în următorii ani această clădire va reintra în toată splendoarea ei în circuitul public din Oradea", a spus primarul Ilie Bolojan.
Reabilitarea clădirii afectate de incendiu
Amintim că în urma incendiului care a cuprins Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea, în data de 25 august 2018, Municipiul Oradea a încheiat un contract de parteneriat cu Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea, în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizare a clădirii afectate de incendiu  și administrării de către Municipiul Oradea a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, pe o perioadă de minimum 20 de ani.
După incendiul de 25 august 2018, s-au făcut donații, suma totală colectată în anul 2018 fiind de 28.524 lei.
Firma S.C. TRAMECO S.A. a intervenit începând cu luna septembrie 2018 în vederea degajării molozului și luării măsurilor pentru punerea în siguranță a palatului și efectuării lucrărilor care țineau de acoperiș și de partea superioară a clădirii. A fost întocmită expertiza tehnică, proiectul tehnic și detaliile de execuție în vederea reconstruirii parțiale și reabilitării zonei distruse de incendiu, iar după obținerea autorizaţiei de construire a fost demarată execuția lucrărilor.
Valoarea lucrărilor efectuate în regim de urgență a fost de 7.947.598,61 lei fără TVA, acestea incluzând și serviciile de proiectare.
În cadrul acestui contract s-au executat următoarele lucrări: evacuarea molozului și punerea în siguranță a clădirii; refacerea planșeului de peste etaj la forma, dimensiunile și cotele de nivel avute iniţial, dar cu soluție din beton armat monolit, alcătuit din centuri din beton armat prevăzute peste pereții longitudinali portanţi ai celor trei aripi ale construcției, precum și peste pereții portanți transversali, respectiv grinzi metalice și lucrări de refacere a acoperișului tip șarpantă din grinzi lamelare încleiate, cu învelitoare din țiglă ceramică și tablă din cupru la turnulețele de pe acoperiș.
A urmat a doua etapă de reabilitare, cea a fațadelor exterioare și de refacere a iluminatului arhitectural, iar în urma procedurii de licitație care a fost organizată, s-a semnat contractul cu asocierea SC DRUM ASFALT SRL și SC TRAMECO SA. Ordinul de începere a lucrărilor de execuție a fost dat la 1.04.2020. Valoarea contractată a lucrărilor este de 1.776.028,25 lei fără TVA, pentru următoarele lucrări executate: reabilitare fațade situate în curtea interioară, reabilitare fațadă situată spre str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațadă Piața Unirii, tâmplărie lemn fațadă str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațade curte interioară, reabilitare fațadă situată spre Piața Unirii, reparații tencuieli la calcan str. Episcop Mihai Pavel, precum și iluminat arhitectural.
În acest weekend, timp de trei zile (21-23 august), între orele 12-20, vor fi organizate Zilele porţilor deschise la Palatul Episcopal.
În cadrul acestora, vizitatorii vor putea vedea o serie de imagini din timpul incendiului, din perioada lucrărilor, dar și diverse obiecte recuperate după incendiu, toate expuse în cadrul unei expoziții. (B.P.)
***
Lucrările efectuate
În urma incendiului care a cuprins Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea, în data de 25 august 2018, Municipiul Oradea a încheiat un contract de parteneriat cu Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea, în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizarea clădirii afectate de incendiu și administrării de către Municipiul Oradea a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, pe o perioadă de minimum 20 de ani.
După incendiul din 25 august 2018, s-au făcut donații, suma totală colectată în anul 2018 fiind de 28.524 lei.
Firma S.C. TRAMECO S.A. a intervenit începând cu  luna septembrie 2018  în vederea degajării molozului și luării măsurilor pentru punerea în siguranță a palatului și efectuării lucrărilor care țineau de acoperiș și de partea superioară a clădirii. A fost întocmită expertiza tehnică, proiectul ethnic și detaliile de execuție în vederea reconstruirii parțiale și reabilitării zonei distruse de incendiu, iar după obținerea autorizației de construire a fost demarată execuția lucrărilor.
Valoarea lucrărilor efectuate în regim de urgență a fost de 7.947.598,61 lei fără TVA, acestea incluzând și serviciile de proiectare.
În cadrul acestui contract s-au executat următoarele lucrări: evacuarea molozului și punerea în siguranță a clădirii; refacerea planșeului de peste etaj la forma, dimensiunile și cotele de nivel avute inițial, dar cu soluție din beton armat monolit alcătuit din centuri din beton armat prevăzute peste pereții longitudinali portanți ai celor trei aripi ale construcției, precum și peste pereții portanți transversali, respectiv grinzi metalice și lucrări de refacere a acoperișului tip șarpantă din grinzi lamelare încleiate, cu învelitoare din țiglă ceramică și tablă din cupru la turnulețele de pe acoperiș.
A urmat a doua etapă de reabilitare. În urma procedurii de licitație derulate, s-a încheiat contractul de lucrări „Reabilitare fațade și refacere iluminat arhitectural la Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea", contract care a fost semnat în data de 3.03.2020 cu asocierea S.C. DRUM  ASFALT S.R.L. și S.C. TRAMECO S.A.  Ordinul de începere a lucrărilor de execuție a fost dat la 1.04.2020.
Durata contractului este de 8 luni de la data predării Ordinului de începere a lucrărilor.
Executantul este  Asocierea S.C. DRUM ASFALT S.R.L. și S.C. TRAMECO S.A.
Valoarea contractată a lucrărilor este de 1.776.028,25 lei fără TVA pentru următoarele lucrări executate: reabilitare fațade situate în curtea interioară, reabilitare fațadă situată spre str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațadă Piața Unirii, tâmplărie lemn fațadă str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațade curte interioară, reabilitare fațadă situată spre Piața Unirii, reparații tencuieli la calcan str. Episcop Mihai Pavel, iluminat arhitectural.
Urmează a treia etapă de reabilitare, a interioarelor Palatului. În prezent se lucrează la întocmirea Studiului de fezabilitate pentru reabilitarea spațiilor interioare din palat. În cursul lunii septembrie studiul ar urma să fie finalizat. Având în vedere nivelul de degradare din interior, se estimează că lucrările de reabilitare vor dura între 2 și 3 ani. Primăria Oradea caută soluții pentru finanțarea acestor lucrări: fonduri europene, fonduri din programele naționale de conservare a patrimoniului sau bugetul local. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea.

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 20:28:59 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...