Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

La doi ani de la incendiu

S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea

Primarul Ilie Bolojan și Preasfinția Sa, episcopul greco-catolic Virgil Bercea au ţinut vineri, 21 august 2020, o conferință de presă, prilejuită de finalizarea lucrărilor de reabilitare a fațadelor exterioare și a acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, la doi ani de la incendiul care a afectat grav clădirea.

În cadrul conferinței de presă, episcopul a mulțumit donatorilor, orădenilor precum și Primăriei Oradea pentru ajutorul acordat în reabilitarea clădirii emblematice a orașului nostru, menționând că, în opinia sa, este o minune faptul că, la doi ani după tragicul accident, clădirea a fost refăcută și poate fi admirată în toată splendoarea ei.
„Bunul Dumnezeu ne-a ajutat să ajungem această zi, să revedem acest palat, această clădire reprezentativă a Oradiei, din Piața Unirii, în toată splendoarea ei. Eu cred că Bunul Dumnezeu face minuni - și aceasta este o minune, după ce s-a întâmplat cu această clădire, faptul că la doi ani palatul este așa cum a fost înainte. Mulțumim, mulțumesc lui Dumnezeu, dar mulțumesc și oamenilor care cu adevărat au simțit că trebuie să pună osul alături de Episcopie și de toți orădenii pentru a reda această față frumoasă a palatului. Vă mulțumesc tuturor, mulțumesc orădenilor care au ajutat la refacerea palatului episcopiei. Să știți că vă port zilnic în rugăciunile mele, este cel mai profund mod de a vă mulțumi, tuturor, la toți orădenii. Bunul Dumnezeu să ne ajute să mergem mai departe", a spus episcopul Virgil Bercea.
O clădire emblematică pentru Oradea
La rândul său, primarul Ilie Bolojan a amintit etapele reabilitării din ultimii doi ani.
„Vreau să mulțumesc voluntarilor care au făcut donații. Cei mai mari donatori sunt  orădenii, care au contribuit cu o sumă de aproximativ 2 milioane de euro, atât cât reprezintă până acum costul total al reabilitării în faza în care o vedeți. Din impozitele și taxele plătite de toți orădenii către bugetul local s-a refăcut această clădire", a spus primarul municipiului Oradea.
Ilie Bolojan a menționat că urmează a treia etapă de reabilitare a interioarelor palatului. În prezent se lucrează la întocmirea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea spațiilor interioare din palat. În cursul lunii septembrie, studiul ar urma să fie finalizat. Având în vedere nivelul de degradare din interior, se estimează că lucrările de reabilitare vor dura între 2 și 3 ani, iar Primăria Oradea caută soluții pentru finanțarea acestor lucrări: fonduri europene, fonduri din programele naționale de conservare a patrimoniului sau bugetul local.
„În această toamnă, obiectivul Primăriei Oradea este să găsim finanțare pentru continuarea lucrărilor, acestea pot fi realizate din bani europeni, din axele de patrimoniu care vor fi deschise începând din 1 ianuarie, ar putea fi finanțări din fondul de patrimoniu național pe care îl gestionează Ministerul Culturii sau pot fi bugetele locale în continuare într-o formă de cofinanțare. Sigur oamenii se întreabă de ce această clădire trebuia reabilitată. Aceasta este o clădire emblematică pentru Oradea, este un loc încărcat de istorie. Aici s-au luat decizii majore pentru zona noastră, este o clădire încărcată de istorie pentru orădeni și trebuia să o reabilităm. Sper că în următorii ani această clădire va reintra în toată splendoarea ei în circuitul public din Oradea", a spus primarul Ilie Bolojan.
Reabilitarea clădirii afectate de incendiu
Amintim că în urma incendiului care a cuprins Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea, în data de 25 august 2018, Municipiul Oradea a încheiat un contract de parteneriat cu Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea, în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizare a clădirii afectate de incendiu  și administrării de către Municipiul Oradea a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, pe o perioadă de minimum 20 de ani.
După incendiul de 25 august 2018, s-au făcut donații, suma totală colectată în anul 2018 fiind de 28.524 lei.
Firma S.C. TRAMECO S.A. a intervenit începând cu luna septembrie 2018 în vederea degajării molozului și luării măsurilor pentru punerea în siguranță a palatului și efectuării lucrărilor care țineau de acoperiș și de partea superioară a clădirii. A fost întocmită expertiza tehnică, proiectul tehnic și detaliile de execuție în vederea reconstruirii parțiale și reabilitării zonei distruse de incendiu, iar după obținerea autorizaţiei de construire a fost demarată execuția lucrărilor.
Valoarea lucrărilor efectuate în regim de urgență a fost de 7.947.598,61 lei fără TVA, acestea incluzând și serviciile de proiectare.
În cadrul acestui contract s-au executat următoarele lucrări: evacuarea molozului și punerea în siguranță a clădirii; refacerea planșeului de peste etaj la forma, dimensiunile și cotele de nivel avute iniţial, dar cu soluție din beton armat monolit, alcătuit din centuri din beton armat prevăzute peste pereții longitudinali portanţi ai celor trei aripi ale construcției, precum și peste pereții portanți transversali, respectiv grinzi metalice și lucrări de refacere a acoperișului tip șarpantă din grinzi lamelare încleiate, cu învelitoare din țiglă ceramică și tablă din cupru la turnulețele de pe acoperiș.
A urmat a doua etapă de reabilitare, cea a fațadelor exterioare și de refacere a iluminatului arhitectural, iar în urma procedurii de licitație care a fost organizată, s-a semnat contractul cu asocierea SC DRUM ASFALT SRL și SC TRAMECO SA. Ordinul de începere a lucrărilor de execuție a fost dat la 1.04.2020. Valoarea contractată a lucrărilor este de 1.776.028,25 lei fără TVA, pentru următoarele lucrări executate: reabilitare fațade situate în curtea interioară, reabilitare fațadă situată spre str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațadă Piața Unirii, tâmplărie lemn fațadă str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațade curte interioară, reabilitare fațadă situată spre Piața Unirii, reparații tencuieli la calcan str. Episcop Mihai Pavel, precum și iluminat arhitectural.
În acest weekend, timp de trei zile (21-23 august), între orele 12-20, vor fi organizate Zilele porţilor deschise la Palatul Episcopal.
În cadrul acestora, vizitatorii vor putea vedea o serie de imagini din timpul incendiului, din perioada lucrărilor, dar și diverse obiecte recuperate după incendiu, toate expuse în cadrul unei expoziții. (B.P.)
***
Lucrările efectuate
În urma incendiului care a cuprins Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea, în data de 25 august 2018, Municipiul Oradea a încheiat un contract de parteneriat cu Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică, de Oradea, în vederea realizării lucrărilor de consolidare, reabilitare și refuncționalizarea clădirii afectate de incendiu și administrării de către Municipiul Oradea a Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea, pe o perioadă de minimum 20 de ani.
După incendiul din 25 august 2018, s-au făcut donații, suma totală colectată în anul 2018 fiind de 28.524 lei.
Firma S.C. TRAMECO S.A. a intervenit începând cu  luna septembrie 2018  în vederea degajării molozului și luării măsurilor pentru punerea în siguranță a palatului și efectuării lucrărilor care țineau de acoperiș și de partea superioară a clădirii. A fost întocmită expertiza tehnică, proiectul ethnic și detaliile de execuție în vederea reconstruirii parțiale și reabilitării zonei distruse de incendiu, iar după obținerea autorizației de construire a fost demarată execuția lucrărilor.
Valoarea lucrărilor efectuate în regim de urgență a fost de 7.947.598,61 lei fără TVA, acestea incluzând și serviciile de proiectare.
În cadrul acestui contract s-au executat următoarele lucrări: evacuarea molozului și punerea în siguranță a clădirii; refacerea planșeului de peste etaj la forma, dimensiunile și cotele de nivel avute inițial, dar cu soluție din beton armat monolit alcătuit din centuri din beton armat prevăzute peste pereții longitudinali portanți ai celor trei aripi ale construcției, precum și peste pereții portanți transversali, respectiv grinzi metalice și lucrări de refacere a acoperișului tip șarpantă din grinzi lamelare încleiate, cu învelitoare din țiglă ceramică și tablă din cupru la turnulețele de pe acoperiș.
A urmat a doua etapă de reabilitare. În urma procedurii de licitație derulate, s-a încheiat contractul de lucrări „Reabilitare fațade și refacere iluminat arhitectural la Palatul Episcopal Greco-Catolic din Oradea", contract care a fost semnat în data de 3.03.2020 cu asocierea S.C. DRUM  ASFALT S.R.L. și S.C. TRAMECO S.A.  Ordinul de începere a lucrărilor de execuție a fost dat la 1.04.2020.
Durata contractului este de 8 luni de la data predării Ordinului de începere a lucrărilor.
Executantul este  Asocierea S.C. DRUM ASFALT S.R.L. și S.C. TRAMECO S.A.
Valoarea contractată a lucrărilor este de 1.776.028,25 lei fără TVA pentru următoarele lucrări executate: reabilitare fațade situate în curtea interioară, reabilitare fațadă situată spre str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațadă Piața Unirii, tâmplărie lemn fațadă str. Episcop Mihai Pavel, tâmplărie lemn fațade curte interioară, reabilitare fațadă situată spre Piața Unirii, reparații tencuieli la calcan str. Episcop Mihai Pavel, iluminat arhitectural.
Urmează a treia etapă de reabilitare, a interioarelor Palatului. În prezent se lucrează la întocmirea Studiului de fezabilitate pentru reabilitarea spațiilor interioare din palat. În cursul lunii septembrie studiul ar urma să fie finalizat. Având în vedere nivelul de degradare din interior, se estimează că lucrările de reabilitare vor dura între 2 și 3 ani. Primăria Oradea caută soluții pentru finanțarea acestor lucrări: fonduri europene, fonduri din programele naționale de conservare a patrimoniului sau bugetul local. (B.P.)
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: S-a încheiat reabilitarea fațadelor exterioare și acoperișului Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:41:47 Ora de vară a Europei de Est