Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programele sociale, noile proiecte și noua echipă Caritas Eparhial Oradea

Luni, Asociația Caritas Eparhial Oradea și-a prezentat

Programele sociale, noile proiecte și noua echipă Caritas Eparhial Oradea

Asociația Caritas Eparhial Oradea a organizat prima conferință de presă din anul acesta, luni, 7 septembrie 2020, la Casa Darvaș-La Roche din Oradea.

În cadrul conferinței au fost prezentate: raportul anual 2019, programele sociale în desfășurare, noile proiecte și noua componență a echipei Caritas Eparhial Oradea.
La conferință a fost prezent și PSS Virgil Bercea, episcop de Oradea, însoțit de Antoniu Chifor, vicar responsabil cu preoții.
Președintele asociației, Olimpiu Todorean, în cuvântul de deschidere, a prezentat motivul organizării conferinței, a vorbit despre locația aleasă: "Am ales Casa Darvas-La Roche ca loc pentru prezentarea noii echipe Caritas Eparhial și a noilor proiecte, pentru care suntem pregătiți să nu precupețim niciun efort, datorită faptului că această clădire este un simbol al eforturilor încununate de succes. Această clădire putea și azi să fie uitată și nepusă în valoare, dar, datorită încrederii în reușită a unei echipe inimoase, conduse de doamna Angela Lupșe, gazda noastră, a ajuns să reprezinte un întreg oraș ca pilon al Art Nouveau-lui european. Dacă avem credință, cu siguranță vom reuși și noi să scoatem la lumină proiectele noastre și să le transformăm în realitate", a prezentat componența noii echipe: Adela Popa Ghițulescu - director executiv; Miruna Moza - manager financiar; Mihai Olenici - manager proiecte; Ramona Paltin - manager atragere de fonduri; Patricia Pele - coordonator voluntari", și a vorbit despre rebranding-ul asociației, susținut de un clip video: ,,Odată cu împlinirea celor 15 ani de Caritas, am demarat și un proces de rebranding prin stilizarea și actualizarea siglei noastre și a materialelor de comunicare. Noile materiale sunt moderne, atractive și au un potențial foarte mare de tracțiune. Atractive și moderne, păstrând întru totul filozofia, viziunea și misiunea organizației noastre, aduc un suflu proaspăt felului în care vom ieși în lume. De la logo, siglă și până la website, în cursul anului 2020, toate materialele noastre s-au transformat. Mulțumim firmei Globencer, lui Mihai, Adi și Paul pentru noua identitate vizuală".
Directorul executiv, Adela Popa Ghițulescu, a prezentat proiectele aflate în implementare și proiectele în așteptare pentru a fi finanțate și implementate: ,,De la înființare și până în prezent, organizația s-a dezvoltat și a crescut în mod continuu, diversificându-și activitatea pentru a răspunde cât mai bine nevoilor din comunitate. O contribuție semnificativă pentru această creștere a avut-o activitatea depusă în cadrul departamentului de proiecte și fundraising. Odată cu criza cauzată de virusul Covid 19, organizația s-a mobilizat, a luat toate măsurile de siguranță necesare pentru angajați și beneficiari și a răspuns în continuare, prompt, nevoilor beneficiarilor. Se spune că orice criză, ori te omoară, ori te face mai puternic. Pe noi, ne-a făcut mai puternici. În anul 2020, Asociația Caritas Eparhial Oradea are șase proiecte aprobate, în valoare totală de 181.485 euro și alte cinci proiecte depuse care așteaptă răspuns, în valoare totală de 629.500 euro. În prezent, lucrăm la scrierea altor trei proiecte. O dovadă în plus a faptului că organizația își continuă drumul ascendent, în ciuda crizei, este decizia de a mai aduce în echipă un manager de proiecte. Toate proiectele noastre răspund nevoii de dezvoltare. Pe de o parte, ne referim la dezvoltarea continuă a resurselor umane (angajați și voluntari); pe de altă parte, ne referim la dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor sociale și educaționale pe care le oferim.
Proiectele dedicate dezvoltării resurselor umane urmăresc: dezvoltarea resurselor umane ale organizației noastre: angajați și voluntari; dezvoltarea profesională a specialiștilor ce lucrează în comunitățile sărace, marginalizate (vorbim aici de specialiști din domeniul social din alte organizații cărora le oferim suport, instruire, supervizare, schimburi de experiență); formarea pe politicile de protecție a copilului și a persoanei adulte vulnerabile.
Proiectele scrise pentru dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor sociale și educaționale pe care le oferim au ca obiective: dezvoltarea locală pentru comunitățile dezavantajate din județul Bihor, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor; dezvoltarea unor servicii integrate sau multifuncționale în comunități sărace, insuficient deservite.
Coordonatorul de voluntari, Patricia Pele, a prezentat, în câteva cuvinte, activitatea voluntarilor în acest timp de pandemie: ,,În contextul actual al pandemiei nu am reușit, așa cum ne-am propus, să desfășurăm proiectele demarate la începutul anului; restricțiile impuse anunțate de autorități au determinat schimbări majore și în ceea ce privește activitatea asociației. Astfel, prin interes și implicare din partea voluntarilor noștri, din grijă pentru beneficiarii serviciilor noastre sociale, ,,eroii" noștri au reușit să ne rămână alături, respectând totodată distanța fizică.
Voluntarii, prin videoclipuri realizate de ei, din camera sau biblioteca lor, au trimis căldura lor sufletească bunicilor noștri de la centrul rezidențial Casa Frențiu și i-au încurajat să fie răbdători, să continue să zâmbească, să nu își piardă speranța și să aibă încredere că, în curând, se vor revedea cu cei dragi ai lor.
Asociația Caritas Eparhial Oradea a ales, în momente dificile ale pandemiei Covid 19, să rămână alături de cei vulnerabili, de cei singuri, de cei în vârstă, dar - mai ales - de cei ai nimănui, de cei ,,ai străzii" pe care noi, angajați și voluntari, îi numim ,,ai noștri", întrucât simțim în egală măsură cu ei deznădejdea lor, resemnarea, durerea și abandonul.
Fiind atât de aproape de ei în mod obișnuit, la ceas de cumpănă nu puteam fi decât tot lângă ei, oferindu-le hrana pe care nu și-o pot permite, hrană pentru care - cei bolnavi și singuri - au renunțat uneori să mai lupte, din neputință și din lipsa motivației.
Prin sprijin concret, prin mâini întinse pentru a ne oferi ajutor, unii dintre voluntarii activi ai asociației noastre s-au dedicat acestei cauze, pășind împreună cu noi în universul sumbru în care majoritatea beneficiarilor cantinei sociale își desfășoară existența.
Și chiar dacă nu se face primăvară doar cu câteva flori, mugurii binelui continuă să iasă la iveală, precum afirmă și unul dintre voluntarii noștri: ,,A fi VOLUNTAR este o oportunitate de a planta copaci de lumină pe aleile vieții și de a multiplica bucuria de a trăi viața!"
Le mulțumim ,,eroilor" noștri, voluntarii, pentru implicarea și efortul depus și le spunem pe această cale că suntem mândri de ei și că sunt oameni minunați!
Miruna Moza, manager financiar, a prezentat noile concepte ce se vor implementa de anul acesta la Caritas Eparhial: ,,Timp de 15 ani, Asociația Caritas Eparhial Oradea a scris povești de succes. Pentru a continua misiunea socială, să facem #bine, am conștientizat nevoia asigurării unor surse financiare constante. În acest sens, Asociația Caritas Eparhial Oradea a demarat trei proiecte economice:
CEO CATERING, serviciu de catering, cu livrare la domiciliu;
CEO STUDENT, destinat studenților în căutarea unui loc de cazare la prețuri accesibile;
CEO CONSTRUCT, lucrări de construcții profesionale la prețuri corecte.
Profitul obținut din cele trei activități va contribui la susținerea unor proiecte sociale în derulare:
* o masă caldă pentru persoanele defavorizate, proiect derulat prin Cantina Socială;
* integrarea persoanelor din categoriile vulnerabile pe piața muncii, prin crearea unor locuri de muncă în domeniul construcțiilor.
Ne dorim să facem bine în continuare, suntem perseverenți și conștienți de faptul că, fără sprijinul mass-mediei, nu putem scrie povești de succes.
Invităm pe toți cei care doresc să ne ajute să acceseze serviciile noastre de catering, cazare sau construcții, asigurându-se astfel că povestea merge mai departe.
Ramona Paltin, manager strângere de fonduri, cel mai nou membru al echipei, a vorbit despre convingerea și credința cu care s-a alăturat echipei și a prezentat modalitățile prin care oamenii de bine pot sprijini activitățile curente ale asociației, punând accent pe un proiect nou - construirea unei grădinițe: ,,M-am alăturat recent echipei, cu credința și convingerea că ceea ce vom realiza aici, împreună, va schimba în bine și va avea un  impact pozitiv în viața tuturor celor cu care vom interacționa. Pandemia COVID ne-a dat tuturor un reset back to roots, ne-a făcut să vedem ceea ce contează cu adevărat în viață, să înțelegem că doar prin ajutor și sprijin reciproc o comunitate poate evolua și atinge potențialul ei maxim.
De aceea, Asociația va solicita în continuare suportul și sprijinul neprețuit pentru programele curente, cu care comunitatea este familiarizată: susținerea accesului continuu la educație al copiilor din familiile nevoiașe, foarte sărace, care frecventează Centrul Afterschool ,,Sfântul Martin" din Ioaniș; sprijinirea persoanelor în etate, asigurându-le o bătrânețe demnă și liniștită în Casa Frențiu; oferirea unei mese calde, menținerea igienei prin utilizarea dușurilor sociale - serviciu unic în municipiu, în cadrul Centrului social ,,Maria Rosa".
Pentru programele existente cât și pentru cele viitoare există posibilitatea de a se face donații online, fără costuri suplimentare, prin pagina web a Asociației Caritas Eparhial Oradea: www.caritaseparhial.ro
Iar primul proiect nou, de anvergură, pentru care am avut onoarea să fiu cooptată în echipa asociației, este construirea unei grădinițe.
Astfel, în vederea asigurării accesului sporit la educație preșcolară și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă, CARITAS EPARHIAL ORADEA va construi prima grădiniță, Grădinița „Frențiu", în Cartierul Tineretului, pe str. Caporal Constantin Mușat.
În acest sens, vă ofer o sinopsă:
1.Valoarea estimată a proiectului  - 700.000 euro;
2.Grădinița se va construi pe un teren privat pus la dispoziția Asociației de către Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică de Oradea;
3.Grădinița va fi construită conform standardelor europene și va fi una dintre cele mai moderne grădinițe de stat din oraș cu o suprafață construită de 595 mp;
4.Se vor putea înscrie 60 de copii, fără nici o discriminare;
5.Grădinița va avea trei săli de clasă /dormitoare, vestiar, băi și o sală de mese (masa va fi oferită de CEO Catering); va dispune de o sală multifuncțională - destinația principală fiind sală de sport, iar destinația secundară fiind organizarea de evenimente private; un cabinet medical - pentru a monitoriza constant sănătatea copiilor și a cadrelor implicate în procesul educațional.
6.Finalizarea construcției este preconizată pentru septembrie 2021;
 Suntem la dispoziția oricui dorește să își aducă contribuția la dezvoltarea comunității orădene, pentru a fixa o întâlnire și pentru a discuta punctual despre modalitățile de sprijin - sponsorizare și despre facilitățile fiscale existente, conform legislației în vigoare.
Cu această ocazie, facem apel la: persoanele juridice: companiile și PFA-urile implicate în CSR și la persoanele fizice, pentru a ne susține în acest demers temerar, dar necesar, pentru că noile generații sunt viitorul, iar modul în care sistemul educațional îi pregătește pentru ziua de mâine arată și calea spre care o să evoluăm ca societate.
În încheierea conferinței, PSS Virgil Bercea a spus câteva cuvinte: ,,Felicit noua echipă și mă bucur că nu treceți cu vederea pe cei care au mai mare nevoie de ajutor. Dacă sunteți atenți la maniera de lucru a Sfântului părinte Papa Francisc, veți vedea că există asemănări cu ceea ce faceți dumneavoastră. Adevărat, nu avem refugiați, dar avem persoane care au nevoie de ajutorul nostru. Ceea ce vreau să vă spun este că, dacă Bunul Dumnezeu vă ajută să puteți face lucruri bune, răsplata tot la voi va ajunge. Să nu uitați niciodată de situația romilor și cred că avem o datorie morală, înainte de toate, și spirituală de a-i ajuta. Apoi, este foarte importantă activitatea cu persoanele în vârstă, cu cei care sunt acasă și nu au pe nimeni și aici pot interveni voluntarii care pot oferi din timpul lor, înainte de toate, Domnului și, apoi, acestor semeni care au nevoie de cineva alături de ei. Să aveți încredere, foarte multă încredere, în ajutorul Domnului, că binele făcut niciodată nu rămâne nerăsplătit și această răsplată o să o simțiți în sufletul și în viața dumneavoastră, înainte de toate. Credeți cu adevărat că ceea ce faceți este spre lauda și mărirea Domnului. Curaj! Vă mulțumesc foarte mult pentru ceea ce faceți!"

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:20:58 Ora de vară a Europei de Est