Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lucrările la grădinița și creșa din Parcul Industrial au ajuns la stadiul de 65%

Lucrările de construcție au început în 3 iunie 2019

Lucrările la grădinița și creșa din Parcul Industrial au ajuns la stadiul de 65%

Având în vedere că în Parcul Industrial I Oradea își desfășoară activitatea 45 de companii, cu un număr de aproape 5.000 de angajați, Primăria Oradea a realizat toate demersurile necesare pentru construirea unei grădinițe în Parcul Industrial I, astfel încât angajații să aibă posibilitatea să-și aducă copiii la creșă și grădiniță în apropierea locului de muncă.

Prin urmare, la finalul anului 2018, municipalitatea a semnat contractul privind serviciile de proiectare și execuție de lucrări pentru construirea creșei și grădiniței din Parcul Industrial I Oradea, cu echiparea infrastructurii educaționale pentru educația timpurie antepreșcolară și preșcolară, cu asocierea  formată din DRUM ASFALT S.R.L - lider de asociere (90%), TRAMECO S.A. - asociat (8,36%) și SC NOVARTIS SRL - asociat (1,64%), prețul contractului fiind de 6.155.623,14 lei fără TVA.
Lucrările de construcție la creșa și grădinița nouă din Parcul Industrial nr. 1 Oradea au început la data de 3 iunie 2019, iar momentan viitoarea grădiniță de pe str. General Gheorghe Mărdărescu nr. 12, este în plină construcție, 65 % din lucrări fiind gata. Până în prezent s-au executat săpături generale până la cota de -3,80 m pentru realizarea fundațiilor; s-a îmbunătățit terenul de fundare cu o pernă de balast compactat în straturi succesive de 30 cm grosime până la cota -2,00 m, s-a efectuat cofrarea, armarea și turnarea betonului în fundații; s-a realizat turnarea plăcii de beton de la parter; au fost executați stâlpii și zidăria atât la parter cât și la etaj; au fost turnate plăcile din beton peste parter și etaj, tencuielile interioare și finisajele cu glet la parter au fost finalizate; tâmplăria exterioară a fost montată, a fost finalizată montarea termosistemului și izolarea acoperisului tip terasă; a fost montat sistemul de încălzire prin pardoseală.
În prezent constructorul lucrează la finisarea fațadelor și la finisajele interioare.
Imobilul are un regim de înălțime de P+1E, cu funcțiunile separate atât pe niveluri, cât și în cadrul creșei și grădiniței, prin asigurarea accesului separat și a spațiilor conexe dedicate (cabinet medical, izolator).
Creșa își va desfășura activitatea pe jumătatea suprafeței parterului, iar grădinița se va întinde la parter și etaj.
Spațiile dedicate zonei administrative și de birouri sunt grupate și poziționate, astfel încât să faciliteze accesul personalului la sălile de grupă și la spațiile de joacă exterioare.
Prin investiție se vor asigura și dotările și echipamentele pentru spațiile interioare și exterioare necesare desfășurării activității: măsuțe, scaune, dulăpioare, pătuțuri, rafturi, băncuțe, mese de înfășat, echipamente de joacă, mobilier pentru personal.
Capacitatea noii construcții va fi de 120 de copii, din care 40 locuri sunt pentru învățământul antepreșcolar și 80 pentru învățământul preșcolar.
Contractul de proiectare și execuție lucrări se derulează pe fonduri europene, în cadrul unei finanțări aprobate municipalității prin apelul de proiecte nr. POR/4/2017/4.4/4.4/1- Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.4 Investițiile în educație, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 4.4 Creșterea calității infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educaţie timpurie şi sprijinirea participării părinţilor pe piaţa forţei de muncă  în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020. (B.P.)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 15:07:10 Ora de vară a Europei de Est