Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cu un palmares substanțial, omagiu patronului spiritual

Zilele școlii, la Colegiul Tehnic Constantin Brâncuși din Oradea

Cu un palmares substanțial, omagiu patronului spiritual

La aniversarea a 43 de ani de la înființarea liceului și a 133 de ani de la nașterea patronului spiritual - sculptorul Constantin Brâncuși, conducerea Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea (prof. Mihai Crețu – director, ing. AuroraTabacu – director adjunct), făcând bilanțul perioadei 1974 - 2008, raportează: „586 de participanți la olimpiade și concursuri școlare, din care 462 au obținut premii și mențiuni. Premiul I a fost obținut de 220 de elevi, din care la faza națională 24”.

 L-am citat pe directorul colegiului, distinsul profesor Mihai Crețu.
 De la aniversarea precedentă, impresionantul palmares al brâncușienilor orădeni s-a îmbogățit cu un premiu I național (adus de Bako Annamaria) și o mențiune II (obținută de Tudor Costa), la calificarea tehnician desenator pentru construcții și instalații, un premiu III, prin David Mihail Sabău, la calificarea tehnician instalator pentru construcții, o mențiune I, prin Pap Nandor Csaba, la calificarea zidar-pietrar-tencuitor, un premiu I (la olimpiada „Meșteșuguri artistice și tradiționale”, de la Sibiu), un premiu I și premiul „Mitropolit Antonie Plămădeală (ambele obținute la concursul național „Icoana din sufletul copilului”, de la Sibiu), premiul I (la Festivalul național de folclor și meșteșuguri tradiționale „Pe fir de baladă”, de la Târgu Jiu), premiul I (la Festivalul internațional de folclor și meșteșuguri artistice tradiționale „Someș, cântecele mele”, de la Jibou), premiul I (la concursul național „Mâini de aur”, de la Huedin), precum și o mențiune (la etapa județeană a Olimpiadei la limba și literatura română, ediția din 2008). Toate cele șase premii naționale și o mențiune județeană au fost obținute de Ioana Ștefan, din actuala clasă a XII-a A.
 „Toate acestea ne dau speranță că absolvenții noștri vor construi mai bine și mai frumos, fiind dovezi că slujitorii acestei școli s-au străduit să transmită elevilor nu numai cunoștințe și priceperi, ci și dragoste și respect față de om”, a concluzionat directorul colegiului.
 O paralelă Brâncuși - Nicăpetre
  Joi (5 martie 2009), la adunarea festivă prilejuită de sărbătorirea patronului  spiritual al școlii, brâncușienii au fost onorați de prezența generalilor Inspectoratului Școlar (prof. Ioan Șereș - inspectorul general și prof. Dorel Luca – generalul adjunct), a prof. univ. dr. Cornel Durgheu, a prof. Gherghe Blaj, vicepreședinte al S.L.I. Bihor și a ing. Petru Ștefan, președintele pe școală al consiliului reprezentativ al părinților.
 Generalul Inspectoratului Școlar a felicitat colectivul de cadre didactice și elevi pentru rezultatele onorante obținute, și a informat asistența în legătură cu ultimele noutăți în domeniu: reducerea numărului de ore de curs pe săptămână și transformarea claselor de arte și meserii în clase liceale, filieră tehnologică, drept inițiative ale noului ministru al M.E.C.I., Ecaterina Andronescu, pentru anul școlar următor.
 Învitat să vorbească despre maestrul Constantin Brâncuși, prof. univ. dr. Cornel Durgheu ne-a surprins în mod plăcut cu o paralelă Brâncuși – Nicăpetre, apropo de „libertatea cugetului” și libera circulație a românilor prin lume...
„La Toronto, se vorbește despre Nicăpetre ca despre egalul lui Brâncuși”, ne spune maestrul Cornel Durgheu.
 Nicăpetre s-a născut în 27 ianuarie 1936, la Brăilița, a plecat în lume în 15 iulie 1980, în Grecia și Italia, iar după un an, în iulie 1981, a emigrat în Canada, stabilindu-se în Toronto, unde a locuit și a creat mai bine de 20 de ani (a desenat, pictat, scris și sculptat – cioplit în parcuri...).
 În cadrul unei prezentări în power point, aveam să facem cunoștință cu câteva lucrări reprezentative ale lui Nicăpetre, expuse în Rotonda scriitorilor români de la Câmpul românesc din Hamilton, Ontario, Canada și nu numai...
 Revenind în peisajul orădean, prof. univ. dr. Cornel Durgheu s-a oprit asupra „terapiei prin artă - spargerea barierelor pentru copiii nației”, furnizându-ne, și o premieră universitară locală care se „coace” pentru la anul – un masterat, intitulat „Cultură, expresie și valoare monumentală în scultură și plastică arhitectonică”, finalizat, după doi ani, cu diplomă în cultură și civilizație artistică.
 În cuvântul său, reprezentantul părinților, dl ing. Petre Ștefan, a felicitat conducerea colegiului pentru preocuparea constantă de a dezvolta baza didactică a școlii, iar pe dascăli pentru rezultatele meritorii pe care le obțin elevii an de an în confruntările județene și naționale. Ca un cunoscător și admirator al lui Constantin Brâncuși, domnul inginer a ținut să se refere la semnificația trilogiei brâncușiene de la Târgu Jiu, și să prezinte câteva considerații în urma călătoriilor pe care le-a făcut doi ani la rând la Paris, prilej cu care a vizitat atelierul lui Brâncuși din capitala Franței (în 2007), iar în 2008, a ajuns să vadă și mormântul (și „Sărutul”) sculptorului din Hobița în cimitirul Montparnasse din Paris.
 Expozițiile de torturi și icoane și momentul artistic
 Concursurile și expozițiile de desene- grafică „Opere brâncușiene” și de ornat ouă (organizate miercuri), au fost urmate joi de alte două expoziții care au intrat în tradiția Zilelor școlii brâncușienilor, expoziția de icoane și expoziția emblematică de torturi – „specialitatea culinară” a brâncușienilor.
 Dacă în materie de icoane pe sticlă, Ioana Ștefan deține supremația absolută, din clasa a IX-a, la actuala ediție a „operelor brâncușiene” dulci, din blat, cremă și frișcă, primul loc a fost ocupat de „sculptorii-patiseri” din clasa a X-a B și a XI-a C...    
 Bucuria manifestărilor de miercuri și joi a fost întregită de minunații actori și artiști ai colegiului, care au reușit să încânte asistența cu reprezentațiile lor profesioniste.
Adela Martin și Tiberiu Rusu ni l-au redat admirabil pe Caragiale (în regia dnei prof. Anca Tomoioagă), iar ansamblul folcloric a susținut un regal (sub bagheta dnei ing. Florica Abrămuț), cu artiști unu și unu (interpreți vocali: Florin Potioc, Adrian Vlad, Emanuel Nistor și instrumentiști: Marius  Popa, la vioară cu goarnă, Alin Pașcalău, la saxofon și Florin Potioc, la tobă) și dansatori de top: Anamaria Iancu, Sebastian Lupuian, Raluca Boldan, Mariana Bar, Florin Potioc și Ovidiu Fițiu...
În sala de sport, o trupă de 16 sportivi-dansatori (orchestrați de profesoara de sport, dna  Golyho Tunde) ne-a bucurat cu o repriză de break dance, hip hop dance și un număr de dans indian. 
 Așadar, manifestările cuprinse în buchetul „Zilelor școlii”, desfășurate timp de patru zile, s-au încheiat joi, în aceeași notă de bucurie pe care ți-o dă lucrul bine făcut, satisfacție pe care am descoperit-o și zilele anterioare, atât în rândul dascălilor, cât și al liceenilor, protagoniști ai manifestărilor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu un palmares substanțial, omagiu patronului spiritual.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 20:51:42 Ora de vară a Europei de Est