Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Astăzi, a fost inaugurată, la Oradea, Academia de Management al Ospitalității ohma by winsedswiss

Sub licența École hôtelière de Lausanne (EHL)

Astăzi, a fost inaugurată, la Oradea, Academia de Management al Ospitalității ohma by winsedswiss

Academia de Management al Ospitalității ohma by winsedswiss din Oradea, licențiatăVET by EHL(Vocational Education and Training by École hôtelière de Lausanne), este inaugurată oficial astăzi, cu participarea unor diplomați străini și a unor reprezentanți ai autorităților publice locale și centrale.

Prima generație de studenți care, după absolvire, vor obține diplome profesionale recunoscute în întreaga lume, a început cursurile la Oradea, în cadrul Academiei de Management al Ospitalității ohma by winsedswiss, singura școală din România care organizează cursuri sub licența École hôtelière de Lausanne (EHL), cea mai prestigioasă instituție de învățământ în domeniul ospitalității la nivel mondial.
Inaugurarea oficială are loc astăzi, 19 septembrie, la Oradea, în prezența ambasadorului Confederației Elvețiene în România, E.S. Arthur Mattli, a secretarului de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri - Direcția Generală Turism, Răzvan Pîrjol, a viceprimarului municipiului Oradea, Florin Birta, a reprezentanților asociațiilor și federațiilor din ospitalitate, alături de studenți ai academiei de la Oradea, formatori și manageri din industrie.
Cursanții, persoane cu vârsta cuprinsă între 16 și 45 de ani, sunt înscriși în două programe- Culinary Professional Diploma și Hotel Administration Professional Diploma - și se vor pregăti pentru a deveni viitori experți în administrare hotelieră și alimentație publică. Prima generație de studenți ai academiei provine atât din Oradea, cât și din București, Constanța, Cluj-Napoca.
„Am fost întrebați în ultimele luni . Răspunsul este evident: România are nevoie să-și reconstruiască, într-un mod sustenabil, cultura ospitalității și să își valorifice potențialul natural unic. Aceasta nu se poate realiza decât printr-o educație de calitate care să pună clientul în centrul tuturor activităților turistice. Modelul abordat de noi este cel al învățământului elvețian dual ancorat puternic în realitatea economică. Acest sistem îmbină în mod armonios teoria și practica, precum și abilitățile tehnice și sociale, astfel încât, după absolvire, cursanții să poată valorifica toate cunoștințele dobândite în timpul studiilor", arată Christine Schillings, director general winsedswiss România.
Studenții ohma vor avea acces la educație și instruire de calitate și datorită formatorilor, profesioniști cu experiență în industria ospitalității, absolvenți ai modulelorEHL Advisory Services de specializare pedagogică specifică, în vederea obținerii certificatului de instructor obligatoriu pentru susținerea cursurilor și seminariilor EHL.
Un alt atu de care beneficiază cursanții este consilierea în vederea integrării în industrie, inclusiv prin identificarea de stagii și locuri de muncă, prin intermediul agenției de mediere pe piața forței de muncă, winsedswiss talent.
În plus, celor care vor dori să-și continue studiile în mediul universitar, la École hôtelière de Lausanne, după absolvirea cursurilor ohma, le va fi echivalat anul pregătitor obligatoriu programului universitar EHL,aceștia intrând direct în procesul de selecție.
În cadrul academiei, cursurile se susțin în limba engleză, prin urmare este necesar ca studenții să aibă minimum nivelul B2 conversațional. Curriculumul VET by EHL are integrate și cursuri de limba engleză, așadar cursanții vor putea să își dezvolte abilitățile lingvistice și vor trebui să obțină un certificat de competențe în limba engleză, la finalul studiilor. Suporturile de curs vor fi în limba engleză și în limba română.
„Avem infrastructura pentru a derula cursurile de teorie în mediul online, însă ne dorim ca predarea, teoretică și aplicată, să se desfășoare offline, respectiv în centrul ohma. Atât timp cât ne permite situația actuală, vom merge pe varianta cursurilor offline, deoarece punem accentul pe interacțiunea studenților noștri cu instructorii. În ceea ce privește partea practică, cursanții vor avea oportunitatea de a-și desăvârși cunoștințele în hotelurile și restaurantele cu care avem încheiate programe de colaborare", afirmă Radu Szekely, director programe educaționale winsedswiss education group.
Academia de Management al Ospitalității din Oradea are la bază un parteneriat între grupul educațional elvețian winsedswiss și Primăria Oradea. Autoritățile locale orădene au pus la dispoziție spațiul necesar funcționării școlii în cadrul Colegiului Economic „Partenie Cosma", dotat și echipat acum de către winsedswiss, conform ultimelor standarde internaționale.
winsedswiss education group (WEG), cu filiale în România, Elveția și Serbia, al cărui director general este profesorul Ray F. Iunius, are ca obiectiv principal crearea și furnizarea de programe educaționale pentru fiecare etapă din viață, de la grădiniță la universitate și mai departe, de-a lungul carierei profesionale.
Grupul educațional elvețian winsedswiss (World Institute of Service Education) dezvoltă pe piața din România programe de învățământ preșcolar, primar, secundar, postliceal și, în curând, universitar și postuniversitar. În acest scop, WEG derulează parteneriate cu unele dintre cele mai renumite instituții de învățământ din lume.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:34:31 Ora standard a Europei de Est