Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar din județul Bihor

Buletinul informativ din 21 septembrie

Dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar din județul Bihor

Inspectoratul Școlar Județean Bihor monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar din județul Bihor, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice.

Prin urmare, luni, 21 septembrie 2020, în conformitate cu Hotărârea CJSU Bihor Nr. 29 s-a înregistrat următoarea situație:
- 726 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară
- 5 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
- O structură de învățământ preșcolar de la Liceul Teoretic ,,Horvath Janos" Marghita este închisă temporar.
În urma analizei raportărilor privind cazurile de îmbolnăvire în rândul elevilor și profesorilor de la nivelul unităților de învățământ din județul Bihor a rezultat următoarea situație:
Au fost diagnosticați cu COVID preșcolari și elevi de la: Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" Oradea (un elev), Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" Oradea (un preșcolar), Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" Oradea (un elev), Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" Oradea (un elev), Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea (un elev), Școala Gimnazială Nr. 1 Abram (un preșcolar), Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea (un elev), Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1 Popești (un elev), Liceul Teoretic ,,Horvath Janos" Marghita (un elev), Liceul Tehnologic ,,Felix" Sânmartin (un elev).
În ce privește personalul didactic, au fost confirmați cu COVID profesori de la: Liceul Tehnologic ,,Felix" Sânmartin, Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea (un cadru didactic), Liceul Teoretic ,,Horvath Janos" Marghita (trei educatoare), la G.P.P. Nr.1 Tileagd (un cadru didactic).
În toate cazurile s-au luat măsurile necesare impuse de reglementările în vigoare. În nicio situație sursa îmbolnăvirii nu a fost comunitatea școlară. La nivelul unităților de învățământ se monitorizează modul în care se desfășoară procesul instructiv-educativ și se respectă regulile de igienă și distanțare. În funcție de situația cazurilor înregistrate, avem în prezent grupe sau clase aflate în izolare, respectiv structura de învățământ preșcolar a Liceului Teoretic ,,Horvath Janos" Marghita.
Reamintim că, potrivit Ordinului comun al ministrului Educației și Cercetării și al ministrului Sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
De asemenea, menționăm faptul că în unitățile de învățământ unde se efectuează lucrări, conducerile acestora au gestionat foarte bine situațiile astfel încât procesul de învățare să fie foarte puțin afectat.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:45:45 Ora standard a Europei de Est