Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„O mamă, sfântă mamă!”

Un proiect tematic (de suflet)

„O mamă, sfântă mamă!”

„Eu cred că mamele sunt locul de unde dragostea răsare din pământ și fericirea cântă asemeni clopotelor în onoarea nașterii noastre...
Mai cred că mamele sunt soarele care strălucește pentru viața cerului nostru interior, ca să putem ști că suntem veșnic iubiți și nu avem nevoie să ne mai punem întrebări despre asta...
Am liniștea că, oricare ne-ar fi teama, durerea sau deznădejdea care ne-ar umple inima, deasupra acestei furtuni, avem mereu prezentă dragostea lor, a mamelor...”

 Astfel a sunat, vineri, 6 martie 2009, mesajul profesoarei de religie, Floarea Rodica Bicăzan, coordonator de proiect, în deschiderea manifestării organizate de 8 Martie, în sala festivă a Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, întru cinstirea mamelor, doamnelor și domnișoarelor profesoare.
În perioada 26 februarie – 6 martie 2009, elevii colegiului și în special cei ai clasei  a IX-a E (al căror diriginte este profesoara Floarea Rodica Bicăzan) au desfășurat un buchet de acțiuni, menite să pregătească evenimentul de vineri și să sensibilizeze doamnele și domnișoarele profesoare: cunoașterea celor mai frumoase maxime și cugetări despre mama; prezentarea legendelor primăverii (legenda ghiocelului, lăcrămioarei, Babei Dochia și a primăverii) - sub formă de concurs; cunoașterea istoricului Zilei mamei și a calendarului obiceiurilor lunii martie – luni, 2 martie; crearea unor texte în versuri sau proză inspirate de cea mai dragă ființă de pe pământ (activitate desfășurată pe fond muzical), cu selectarea celor mai frumoase cântece despre mama – marți, 3 martie; un concurs de lucrări plastice/colaje realizate pe această temă – miercuri; confecționarea de felicitări și alte mici daruri cu materiale strânse din natură, felicitări ce vor fi oferite mamelor și cadrelor didactice de 8 Martie – joi, 5 martie, iar vineri – moment artistic omagial, urmat de vizitarea expoziției cu lucrări realizate de elevi și oferirea darului pregătit de fiecare copil și a diplomei pentru Cea mai bună mamă, fiecărei profesoare și mame prezente la serbare.
 Martie, în sărbătoare/Sărbătoarea ta și a primăverii
 Referindu-ne strict la manifestarea de vineri, vom distinge cinci momente: mesajul coordonatoarei de proiect, montajul literar muzical al clasei a IX-a E, un minirecital susținut de corul școlii, dirijat de prof. Alin Arendaș, dramatizare – „Soacra cu trei nurori” (după I.L. Caragiale) și momentul oferirii darului cu rostirea unui gând/mesaj special pentru mama și mama spirituală – profesoara sa.
Invitându-ne la manifestare, dna prof. Delia Bacoș (consilier educativ al școlii) avea să ne asigure că vom asista la o manifestare de suflet, pregătită cu profesionalism și dăruire, care, într-adevăr, zicem noi, a sensibilizat mămicile prezente, doamnele și domnișoarele profesoare felicitate.
 Așadar, obiectivele și scopul proiectului au fost realizate, iar elevii și dirigintele lor s-au arătat încântați de reușita manifestării, judecând reacția sărbătoritelor.
De la directorul colegiului (prof. Georgeta Sadoveanu), aveam să mai aflăm faptul că activitatea dedicată zilei de 8 Martie a fost prima manifestare a zilei, fiind urmată de încă două: un curs de scriere de proiecte educative (susținut de  inspectorii școlari Elisaveta Roșu și Florin Negruțiu, cu începere de la ora 15.00), iar de la ora 16.00, focuss-grupuri, cu elevi fumători și nefumători, la categoriile 15-16 ani și 17-18 ani, o manifestare solicitată și organizată de D.S.P. Bihor. (Ov. D.)
P.S.Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O mamă, sfântă mamă!”

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:31:11 Ora de vară a Europei de Est